|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Viser tenner
|
Sv: Re: Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett
Det er jo foreldrene det er synd på. Det er jo DERES barn! |
|
|
|
|
|
#42 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett
Ja, nemlig.
Ja, det er virkelig ikke til å fatte.
|
|
|
#43 |
|
superbruker
|
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett
|
|
|
#45 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett
|
|
|
#47 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettHvis man ser bort fra problemene ift personvern er det jo egentlig en slags ære å havne på disse listene. Det er flott at disse menneskene har valgt å stille seg på ungene si side.
|
|
|
#48 |
|
Fjott
|
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 21-06-08 kl 20:48. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Travelt opptatt
|
Alle vet jo at det er LÆRERENS jobb å være omsorgsperson, oppdrager og pedagogisk hjelper. Foreldrene skal sole seg i glansen.
|
|
|
#50 |
|
Epikur
|
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettIkke så rart kanskje, at foreldre som ikke er i stand til å gi barna sine tilstrekkelig omsorg utdefinerer omsorg fra sitt ansvarsområde.
|
|
|
#51 |
|
Fjott
|
Jeg kommer aldri til å begripe dette.
|
|
|
#52 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettEr denne siden seriøs??
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettJeg tror dem fleste foreldrene på den siden virkelig ikke ser att det er noe galt med dem, dem tror nok virkelig att dem er offer i denne saken. Jeg hvet så godt hva jeg prater om, har selv oppvokst i fosterhjem. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Epikur
|
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettRus og psykiatri i en salig blanding, og gjerne i perioder, slik at noen ganger er de friske, noen ganger ikke. Det verste er de som periodevis er ressussterke, kommer fra ressurssterke familier, er språksterke eller har lest bittelitt psykologi eller juss. De kan litt, men forstår det ikke og er *bittelitt* slitsomme å forholde seg til. Og temmelig aggressive.
|
|
|
#56 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettVi har vært besøkshjem i en årrekke og vår erfaring med barnevernet er at det ikke er nok ressurser til å hjelpe de som trenger det. De gangene jeg har meldt ifra om omsorgssvikt i forskjellig grad har jeg fått beskjed om at barna har det "bra nok" og at det kun er ressurser til å hjelpe de verste tilfellene. Trist, men sant.
|
|
|
#57 |
|
Ekvilist
|
Ja, det tror jeg også.
|
|
|
#58 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
Jeg kjenner akkurat typen. Det er veldig vanskelig å forholde seg til og man skal være veldig trygg og sterk i seg selv for å kunne "stå i mot". Ikke minst må man kunne sette grenser for ikke å bli overkjørt
|
|
|
#59 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettArgumentet om at omsorgevnene ikke er det primære så jeg akkurat brukt i en helt annen sammenheng nylig. I et avisinnlegg mot "kunstig befruktning" der man ikke vet hvem far er, mente skribenten at det med at man var en god omsorgsperson var nærmest irrelevant. Det som betød noe var at barna hans visste at han var, biologisk, genetisk, DERES far.
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rettJeg er veldig skeptisk når jeg ser saker å personer brette ut sin sak i media, sånn som svanhild saken. Min x svigermor beit på den å jeg husker hun sa men hun lekte så fint med barna etc. Ja det er ikke rart alle klarer å vise seg fra sin beste side dem 5 min tv gjør opptaket eller 1 time for den saken skyld. Men jeg har selv foreldre som skylder på barnevernet ang hvorfor vi bodde i forsterhjem, selv jeg som var ganske lita når mine foreldre fora meg med den infoen skjønte hvorfor. Att mine foreldre fortalte meg att vi skulle flytte til dem igjen bare dem vant rettsaken dem var i å att vi skulle få det så flott å fint gjorde meg bare redd, jeg ville ikke flytte fra mine fosterforeldre. Jeg husker jeg var oppriktig redd for det. En ting er att foreldrene har en sånn side, men jeg håper barna dems blir værnet om å høre sånne historier som jeg fikk. |
|
|
|
![]() |
|
|