|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?
Ja, det var jo svært så generøst av henne.. Trodde de som var ondskapsfulle var de samme som de egoistiske jeg
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Akkurat det mener jeg er litt naivt å tro, men hvis vi tar utgangspunkt i at frp-velgere har satt seg inn i partiets politikk så er jeg hvertfall enig med Alfa. Man må rett og slett være fryktelig naiv, og/eller dum, og/eller egoistisk og/eller ondskapsfull for å stemme det partiet. Jeg mener de aller fleste ligger i de tre første kategoriene.
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Ignorance is bliss.
|
|
|
#24 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg har ikke så veldig mange fordommer, men da det gjelder frp så har jeg nok noen fordommer, jeg tror ikke de som stemmer frp er ondskapsfulle. men jeg tror at de ikke vet sitt eget beste, for jeg tror veldig mange som stemmer frp ville fått det mye verre med dem i regjering. Kjenner ikke så mange som jeg vet stemmer frp, men de få jeg kjenner er enten mye syke, uføre eller sosialklienter, og jeg tror neppe frp er partiet for dem.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 22-06-08 kl 00:08. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg synes dette er ytterst skremmende. Og er samtidig veldig spent på hva det gjør med Høyre. Leste at Erna Solberg hadde nektet å stille opp på bilde sammen med Siv Jensen for å "feire".
|
|
|
|
#26 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Apropos å selge rumpa si, så må jeg si at jeg synes det er fryktelig trist at Høyre begynner å vurdere samarbeid mot høyre. Man snakker om respekt for velgerne fra Frp sin side, men man skal samtidig ha respekt for sitt eget partis grunnsyn og program. Så vidt jeg har fått med meg lever Frp og Høyre på forskjellige planeter når det gjelder etikk og menneskesyn.
|
|
|
#27 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Mulig jeg er naiv ja.
|
|
|
#28 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Tja, Hagen leet ikke på øyelokket en gang da hans egne partifeller deltok på nynazistiske møter. Sånn imens vi snakker om hvor grensene går.
|
|
|
#29 |
|
Sånn passe sane
|
Vel, det kan godt være. Men såvidt jeg husker var det noen av de mest ekstreme som måtte gå i hans tid? Det var vel noen av de som dannet Demokratene eller hva det nå heter. Vidar Kleppe?
|
|
|
#30 |
|
Protonterapeut
|
Nei, det tror jeg ikke. Men det er KUN Frp som har så skremmende synspunkter programfestet, som kan gjøre så store utslag for de aller svakeste i samfunnet.
|
|
|
#31 |
|
Sånn passe sane
|
Men er de som er uvitende og som stemmer på andre partier noe mindre naive og dumme enn de som stemmer Frp av uvitenhet da?
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Vel, hans partifeller hadde i flere år snakket om tvangssterilisering av innvandrere og deltatt på nynazistiske møter etc. uten at han tok avstand fra det som ble sagt. Enkelte partifeller måtte gå, men det var ikke på grunn av disse episodene.
|
|
|
#33 |
|
Sånn passe sane
|
Ja, det er jo helt drøyt og fryktelig skremmende. Selvfølgelig er det det. Jeg er jo som sagt et helt annet sted politisk. Det er altså den voldsomme generaliseringen jeg reagerer på her. Ingen tvil om at Frp har og har hatt sympatisører som har vært fryktelig lilla
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Bille: du har kanskje ikke sett "tråden om fordommer" som ble ganske så lang for noen dager siden. Der kom det frem at ganske så mange som henger på FP har forholdsvis sterke fordommer mot FRP. Og vi innrømmer på et vis at det er akkurat det, nemlig fordommer. Men for egen del så må jeg si at det er en fordom som har blitt særdeles godt underbygd av de FRP-erne jeg treffer på min vei.
|
|
|
|
#35 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Tjorven, ja jeg har sett den tråden. Og tro det eller ei, men jeg har skrevet at jeg har fordommer mot Frp-ere i den tråden jeg også
|
|
|
#36 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg skjønner godt at du blir provosert av generaliseringer Bille. Jeg er vanligvis ingen forkjemper for generaliseringer, tvert i mot. Men jeg har fulgt Frp siden jeg gikk på barneskolen, og partiet har sagt så mye vanvittig stygt som er såpass ille at nazisme ikke akkurat blir en kontrast. Frp sin grunnlegger var vel åpen facist, og var vanvittig menneskefiendlig. Dette forelsket Hagen seg i. Det er ikke bare kollegaene til Hagen som har sagt mye dumt altså, Hagen ble bare litt smartere med årene i forhold til hva som ikke var så lurt å si. Han skjønte at det ikke skapte voldsom partivekst å påpeke at trygdede har alt for mye penger, og med smil om munnen tar taxi trygdekontoret for å heve sjekken. At alenemødre er horete og uforstandige mennesker med lav moral. Selv om han snurpet igjen deler av kjeften etterhvert, så er det ganske mye passiv støtte han har gitt til kollegaer. Han har ikke ønsket å ta avstand fra utsagn som gjør folk med normal etisk forstand kvalm. Det er ingen andre partiledere i Norge som stilltiende kunne bivånet alt det Hagen passivt har støttet gjennom årene. Ingen!
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Mannen og jeg har nå en diskusjon om hvem vi kjenner som stemmer FRP. Når 1 av 4 gjør det, så må det jo være en del.
|
|
|
|
#38 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg tror jeg bare sier amen til Irma sitt innlegg.
|
|
|
#40 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Irma, jeg er enig i at det er skremmende, men jeg føler nå at du argumenterer overfor meg som om jeg er en Frp-velger som bør omvendes
|
![]() |
|
|