Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 22:11   #781
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

"The Biology of Lemmings" av N.C. Stenseth...

Men det er fordi jeg må jobbe ved det bordet etter å ha lest for minsten mens jeg venter på at han skal sove, noe han ikke vil alene.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 20-06-08, 22:23   #782
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

"The Biology of Lemmings" av N.C. Stenseth...

Lemmings er det forøvrig mest geniale spillet noensinne. 1991: Etter en lang kveld med et særs kranglete brett med bare to lemmings og altfor lite verktøy, bråvåknet jeg klokka fire på morgenen og hadde løsningen klart i hodet.

... måtte seff stå opp og prøve, og det virket. Tilfredsstillelsen! Gleden!

Gammel 20-06-08, 22:27   #783
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Ja, var den bra?

Ja. Veldig god, bedre enn "Steinhuggeren".
Jeg skulle kjøpe den nye boken hennes i dag, "Tyskerungen", men den er bare kommet i innbundet så langt.

Ulykkesfuglen kjøpte jeg faktisk på Coop Mega, i forbifarten.

Tinetoff: Hva synes du om "The Historian"? Du leste den på ferien, gjorde du ikke?

Gammel 20-06-08, 22:29   #784
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ligger HP7 der igjen, mens jeg venter på forsendelse fra Amazon. Jo Nesbø sin Snømannen er nettopp lest ut, og den var spennende.

Gammel 20-06-08, 22:34   #785
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Gravstille av Arnaldur Indridason (han skriver godt, og er et ganske godt alternativ hvis du liker Stieg Larson-bøkene)

Virra er ikke aktiv  
Gammel 20-06-08, 23:00   #786
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Wyrd sisters ligger på nattbordet, men det går trått. Spørs om jeg nok egentlig er en pennesamler.

Pingis er aktiv nå  
Gammel 21-06-08, 20:34   #787
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Lemmings er det forøvrig mest geniale spillet noensinne.

Jeg falt alltid for fristelsen å sprenge alle lemmingsene i lufta, og kom derfor aldri særlig langt ...

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 21-06-08, 20:36   #788
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg falt alltid for fristelsen å sprenge alle lemmingsene i lufta, og kom derfor aldri særlig langt ...

Evil, evil!

Gammel 21-06-08, 20:39   #789
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hva slags spill er Lemmings?

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 21-06-08, 20:40   #790
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Evil, evil!

But o' so fun.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 21-06-08, 20:40   #791
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Tinetoff: Hva synes du om "The Historian"? Du leste den på ferien, gjorde du ikke?

Jeg likte den ganske godt. Altså, jeg likte veldig godt hovedpersonene og reiseskildringene og familiedynamikken, for ikke å snakke om alt akademikerpreiket ( ), men jeg klarte bare ikke å svelge vampyrplottet helt. Jeg hadde jo ikke forventet å bli overbevist om at vampyrer finnes, for all del, men jeg syntes i grunnen det bare ble komisk, og forstyrret mye av det andre som var bra i boka. Derfor syntes jeg også første halvdelen av boka var best.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-06-08, 20:24   #792
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Før skuddet falt av Elizabeth George.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 23-06-08, 10:41   #793
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nå var det ikke meg du spurte, men...
Jeg synes The Historian var glimrende! Har faktisk lest den to ganger allerede, for jeg var litt raka fant for lesestoff en stund. Skildringene er flotte, det historiske suset og veldig likandes hovedpersoner. Kjempebra bok!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 23-06-08, 10:42   #794
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Wyrd sisters ligger på nattbordet, men det går trått. Spørs om jeg nok egentlig er en pennesamler.

Wyrd sisters er nok ikke den beste, jeg synes i grunnen den var litt treg også. Witches abroad derimot, utrolig morsomt

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 23-06-08, 10:43   #795
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Making Money har akkurat kommet i paperback, så nå er det den som bor i sekken min.

Gammel 23-06-08, 10:45   #796
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Making Money har akkurat kommet i paperback, så nå er det den som bor i sekken min.

Har den!!?! Jeg var på utkikk etter den forrige lørdag og da fant jeg den bare i hardback. Oioi, må innom Outland igjen jeg da

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 23-06-08, 10:48   #797
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Har den!!?! Jeg var på utkikk etter den forrige lørdag og da fant jeg den bare i hardback. Oioi, må innom Outland igjen jeg da

BM kjøpte den på Outland nå sist fredag, tror jeg det var.

Gammel 23-06-08, 10:49   #798
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Akkurat nå leser jeg Havets Katedral av Ildefonso Falcones.

*TB* er ikke aktiv  
Gammel 23-06-08, 12:04   #799
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Leste nettopp Barbara Gowdy: We so seldom look on love og Knut Faldbakken: Insektsommer. Nå ligger Bitterfitte av en eller annen klar. Har også kjøpt inn Øya av Hislop, det blir neste etter det tenker jeg!

Gammel 23-06-08, 12:32   #800
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Åh, du må si hva du synes når du er ferdig!
Jeg leste den for lenge siden.

Jeg driver å hører meg gjennom alle Harry Potter bøkene som lydbok på iPod Touchen om dagen, i en litt sånn annen rekkefølge. Jeg begynnte med 7, så tok jeg 6, 4, 3, 5, og nå er jeg på 1, også blir det 2 etterpå.
Ettersom humøret bare, men jeg kan de jo så godt som utenat omtrent, så det går bra.

Aminta er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.