|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Jeg skal kjøpe bok til en 1-åring nå, og vil gjerne kjøpe en bok han kan ha glede av en stund framover. (Det er navnefest-gave)
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Den store mummiboken (eller noe sånt, husker ikke nøyaktig) er fin.
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Se og si ordboka mi. Den har vært en suksess hos alle mine fra de var rundt halvannet og til godt opp i tre-fireårsalderen.
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Det kommer jo litt an på om du vil kjøpe noe barnet skal ha glede av nå de første par årene, eller om du vil kjøpe noe mer "varig". "Ordentlige" bøker som Poden satte stor pris på før han ble to var Så rart, Hvem skal trøste knøttet og André Bjerkes Morovers. Ting med rim og rytme, altså.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Pulverheksa - ingen over, ingen ved siden av!
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?
Ja, den slo an her også! Og en stor bok som het Min første ordbok var han veldig, veldig begeistret for fra han var bare få måneder gammel og i flere år - jeg tror han lærte de første bokstavene derfra også. Den har veldig klare og tydelige fotografier av alle tingene (det er så mange småbarnsbøker som har dårlige bilder!), som mange av bøkene fra Dorling Kindersley, så jeg tipper at den er fra det forlaget.
|
|
|
#7 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Anbefaler Pulverheksa jeg også!
|
|
|
|
#8 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?- Barnehageboka mi - Kari Grossman
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Jeg er enig i at dersom du ska ha noe som man kan ha stor glede av i de første årene så ville jeg ha satset på Kari Grossmann eller Ludde. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
<3
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Så Pulverheksa osv. fenger helt fra 1-års alderen, altså?
|
|
|
#11 |
|
<3
Det er nok mer sånne jeg tenker på, ja. Som han ha glede av som litt større gutt også.
|
|
|
#12 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Jeg (
|
|
|
#13 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Her er det Ingrid bøkene som er mest populære:
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08- Sist redigert av Tante Grønn : 25-06-08 kl 14:21. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Jeg ville definitivt kjøpt "Den store barnesangboka" i "Den store hvite"-serien. Den har jeg selv hatt glede av hele livet og nå har datteren min sin egen som hun har stor glede av.
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Den store lille luddeboka, Den store barnesangboka, når to bøkene er bøker jeg liker og som jeg har god erfaring med. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Den er kjempefin. Storesøster her har snart sunget sin i filler. Vil påstå at den har vært i bruk så godt som hver eneste dag vi har vært hjemme. Skulle de få to, vil det også være en kurant gave å bytte også.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Da sønnen her var liten, var favorittboka en bok om dyra på gården. Den hadde knapper med bilde av dyr, som han kunne trykke på. Da han trykket på knappene, kom den lyden det dyret hadde. (klønete forklart) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
De har også Hannah likt veldig godt!
|
|
|
#20 |
|
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Hvilken barnebok liker/likte barnet ditt best?Jeg kjøpte den eventyr-samlinga som Märtha har vært med i redaksjonen til i dåpsgave i dag! Tror den kan være veldig fin. Jeg liker godt å gi bøker i navne-/dåpsgave, men da helst litt sånne store praktverk de kan ha glede av lenge og evt. bringe videre til sine barn igjen.
|
![]() |
|
|