|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde eldstemann da hun var rundt 3 år. Minstemann er 2 år 5 mnd, sitter bakovervendt, vet ikke helt når vi kommer til å snu han. Dessverre er plasshensyn det viktigste. Bakovervendt tar veldig stor plass.
![]() |
#62 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster satt bakovervendt til hun ble 3 år, da skulle vi ha et sete til og på babyshop sa de at hun kunne bruke sete med rygg og trepunkts-selen. Så kjøpte vi det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Begge våre første ble snudd når de vokste ut av babysetet. Vi hadde for korte belter i bilen til å klare å feste annet enn forovervendte seter. TurboTrollet ble også fryktelig bilsyk, så jeg ville ikke snudd ham tilbake. Hvor lenge vi bruker bakovervendt til Lillebror får vi ta en vurdering av etter hvert. |
![]() |
![]() |
#64 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Da Storemor var liten, og vi bodde i utlandet, var det omtrent null fokus på dette. I alle ikke fall der jeg bodde. Føler jeg ble sett rart på for å i det hele tatt ha henne i sete jeg. Så etter at hun var ute av babysete, var det rett opp i forovervendt sete. Med 3 punkts-sele!!
![]() |
#65 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Bilsyke er noe de aller fleste vokser av seg, så det er verdt å prøve å snu igjan av og til.
![]() |
#67 |
strikker
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
En skikkelig saklig kommentar veldig mange lirer av seg faktisk.
![]() |
#68 |
Ustabil
|
Nja.... skal og skal. Det er mange forovervendte seter som bruker fempunktssele også. Selv om altså TT anbefaler trepunkt og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
strikker
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Mange snakker om store bakovervendte seter og trang plass.
![]() |
#70 |
Ringskrømt
|
Bag med nett er også lovlig, men det er ikke anbefalt av TT.
![]() |
#71 |
Ustabil
|
Jeg skal være ærlig. Nei, vi testet ikke ut en masse seter. Vi hadde ungen med i butikken, og han prøvesatt stolen. Vi vurderte festemekanismer, med og uten støtteben, med og uten festestropper, hvor enkelt å regulere, osv. Ett sete (kan det ha vært HTS, tro, det er jo mer enn 7 år siden, hukommelsen svikter) måtte vi utelukke på grunn av størrelsen. Ellers fant vi et sete som fikk plass. Men etter hvert oppdaget vi at setet var fryktelig tungvindt i bruk. Seler som krøllet seg, stropper som ble gradvis slakkere, og et styr uten like å flytte fra bil til bil - selv om det ikke var noe vi gjorde ofte, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Ustabil
|
Jeg vet det. Det var bare kommentaren din "man skal ikke" jeg kommenterte. Det var formulert som om dette enten var ulovlig eller teknisk umulig, noe det jo ikke er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Ringskrømt
|
Jeg ville også på det sterkeste frarådet folk å bruke bag med nett, og derfor sagt man bruker ikke bag med nett. Det er livsfarlig. Det er lovlig, yes, men man skal ikke.
![]() |
#74 |
© All rights reserved
|
Hvor har du det i fra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Fola Blakken
|
Jeg gleder meg til jeg vokser det av meg.
![]() |
![]() |
#78 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster blir 3 om noen dager og vi har ingen planer om å snu henne i nærmeste fremtid. Ja, hun sitter med litt bøyde knær og er en normalt høy 3 åring, men hun sitter trygt og godt og klager ikke.
![]() |
#79 |
Ustabil
|
Og jeg anså at dette var en uveksle-erfaringer-tråd, ikke en rådgivningstråd for forvirrede foreldre. Derfor var det viktig for meg å skille mellom synsing, råd og forbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har barn på over 4 år (nærmere 5 år) som sitter bakovervendt enda, så jeg har ikke stemt.
![]() |
|
|