Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.
Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om min problemstilling har vært oppe til vurdering....
Vi hadde desverre våre bakovervendt kun mens de satt i det minste bilsete, altså ca et år.
Hadde det vært praktisk mulig hadde vi gjort det lenger.
Problemet vårt var, og er, at vi ikke har bil. Bilsetene våre må derfor settes inn og taes ut hver gang de skal brukes. Vi undersøkte lenge og var i mange butikker og undersøkte alternativer. Men alle bisltoler som er bakerovervendt vi har sett krever omstendelig montering. Det betyr at vi ikke har mulighet til å montere det hver anledning det skulle brukes. I tillegg vil faren for feilmontering være stor. Vi valgte derfor å ha søkt mye råd bilstoler med enkel montering. Da er vi iallefall sikre på at de er ordentlig montert. Så vidt jeg har forstått er feilmonterte bilstoler en virkleig stor fare
Men sånn i perspektiv kjører ungene veldig lite i bil (Lillebror er superlykkelig hver gang!) og hos svigers hvor de kjører mest har de fastmonterte bakovervendte stoler til begge!
duologic er svaret der,
Støtte beinet er fast i stolen og den har ikke seler i gulvet. Den festes velfig enkelt med isofix eller 2 eller 3 punkt.
|