Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 22:04   #381
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

E=mc2

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:05   #382
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh ... Jeg vet hva som skjer 3-4 år fremover i Days of our lives.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

E=mc2

Åh det er en fantastisk kul sang av min 80-talls helt Giorgio Moroder, som har laget bla. musikken til Scarface-filmen og noen av GTA-spillene. :kunnskapsrik:

Gammel 15-11-06, 22:06   #383
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

E=mc2

Ja, det er Einstein eller Newton som fant opp den der, eller? Det er noe med fart, eller?

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:06   #384
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå snakker vi om nyttig informasjon, altså! Iset; jeg bøyer meg i støvet!

Opprinnelig lagt inn av Linemix, her.

Ja, det er Einstein eller Newton som fant opp den der, eller? Det er noe med fart, eller?

Æinstæin.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:07   #385
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æinstæin.

Tenk, det visste jeg. Det vet da alle. Newton?? Men sangen er kulere.

Gammel 15-11-06, 22:08   #386
Linemix
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg er god til å snakke om følelser.

En ting jeg har planer om å lære meg, er alle fuglene man kan treffe til hverdags i Norge. Prøv meg om sju måneder!

Æinstæin.

Takk!

Gammel 15-11-06, 22:10   #387
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det er da vel ingenting!
Jeg ligger langt foran på Oprah-show!!! og det er tross alt Reality-TV....

Gammel 15-11-06, 22:11   #388
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker generelt ikke setninger og ord som "hysteri", "perfekte mødre", "alt med måte" osv. Alle brukes oftest i diskusjoner til å totalt fraskrive seg alt ansvar. Faktisk blir jeg litt irritert når noen skriver "alt med måte" i ernæringsdiskusjoner.

Jeg er helt enig. Jeg kjenner hårene reiser seg i nakken hver gang noen argumenterer med fraser som "foreldre vet selv hva som er best for sitt barn". Foreldre vet slett ikke alltid det, og jeg synes det er arrogant å tro seg høyt hevet over godt dokumenterte anbefalinger.

Gammel 15-11-06, 22:15   #389
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er jeg da? Som både kan (eller retter sagt har kunnet) prostaglandin-syntesen, OG gjenkjente DoubleHelix'en til Skremmeren, OG er fullt oppdatert på x antall såpeserier, OG shoppingtråder...

å ja. Tverrfaglig, var det visst.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:15   #390
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Linemix, her.

Har du vært på Sri Lanka! Jeg også! Snakker om å være perfekte, da ...

Ja, en god del. Har feltarbeidet til doktorgraden min der (hovedfagsoppgaven min og, for den saks skyld). Ganske perfekt ja!

Gammel 15-11-06, 22:15   #391
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her har jeg sett på tv en liten stund, så tar det helt av her.

Gammel 15-11-06, 22:19   #392
Linemix
Aktiv

Standard

Åsså denne:

Er dette en grafisk modell av en standard "perfekt mor-tråd" på nm? Med avsporinger og røde og grønne prikker og alt?

Gammel 15-11-06, 22:19   #393
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er da vel ingenting!
Jeg ligger langt foran på Oprah-show!!! og det er tross alt Reality-TV....

Pøh, skrytekjerring!

Gammel 15-11-06, 22:23   #394
Linemix
Aktiv

Standard

Pøh, skrytekjerring!

Du mener vel skrytenek! ( :leravsinegenvits: )

Gammel 15-11-06, 22:26   #395
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 15-11-06, 22:33   #396
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:36   #397
Linemix
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Har du prøvd å scrolle siden nedover, slik at bare de tynne armene og lange fingrene på synes? Det ser ordentlig morsomt ut!

Gammel 15-11-06, 23:07   #398
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg kort oppsummere tråder av type "DårligMor(TM):

- BrukerA gjør noe "ulovlig", det være seg forovervendt bilsetekjøring, prematurt babyisspising eller selektivt morsmelkserstatningsoppforstring.
- BrukerB er "Perfekt mor", og tenker kun på det lille, uskyldige, men akk så vannskjøttede barnet, og går raskt til verk på redningstokt, i form av frontalangrep av typen "Dårlig mor" på BrukerA
- BrukerA på sin side får eller har innerst inne dårlig samvittighet for overnevte utførte overgrep på egen baby. Denne dårlige samvittigheten kan bare tilbakevises ved å gå til motangrep på brukerB ved å kalle brukerB for hysterisk.
- 400 innlegg for og imot.
- Avsporinger

En happy-koze-mose-vinn-vinn tråd ser derimot slik ut:
- BrukerA gjør noe "ulovlig", det være seg forovervendt bilsetekjøring, prematurt babyisspising eller selektivt morsmelkserstatningsoppforstring.
- BrukerB er "Perfekt mor", og tenker kun på det lille, uskyldige, men akk så vannskjøttede barnet, men vet å besinne seg. I stedet for frontalangrep serveres saklige fakta og råd, servert på en slik måte at BrukerA ikke kan motstå den enkle, men vakre logikken, men samtidig føler at egen persolig integritet ikke er angrepet.
- BrukerA svarer med å grønnprikke BrukerB med takk for gode råd og følger opp tråden med et tåredryppende innlegg hvor beskrivelser av å ha sett "lyset" står sentralt.
- BrukerB sitter igjen med en selvtilfreds følelse av å ha reddet et barn OG kan trekke unna PCen og ta seg av egne barn
- Tråden dør deretter en naturlig død, uten avsporinger.

Jeg abbonerer på sistnevnte tråd.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 23:22   #399
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå skal jeg kort oppsummere tråder av type "DårligMor(TM):

- BrukerB er "Perfekt mor", og tenker kun på det lille, uskyldige, men akk så vannskjøttede barnet, og går raskt til verk på redningstokt, i form av frontalangrep av typen "Dårlig mor" på BrukerA
- BrukerA på sin side får eller har innerst inne dårlig samvittighet for overnevte utførte overgrep på egen baby. Denne dårlige samvittigheten kan bare tilbakevises ved å gå til motangrep på brukerB ved å kalle brukerB for hysterisk.
- 400 innlegg for og imot.
- Avsporinger

En happy-koze-mose-vinn-vinn tråd ser derimot slik ut:
- BrukerB er "Perfekt mor", og tenker kun på det lille, uskyldige, men akk så vannskjøttede barnet, men vet å besinne seg. I stedet for frontalangrep serveres saklige fakta og råd, servert på en slik måte at BrukerA ikke kan motstå den enkle, men vakre logikken, men samtidig føler at egen persolig integritet ikke er angrepet.
- BrukerA svarer med å grønnprikke BrukerB med takk for gode råd og følger opp tråden med et tåredryppende innlegg hvor beskrivelser av å ha sett "lyset" står sentralt.
- BrukerB sitter igjen med en selvtilfreds følelse av å ha reddet et barn OG kan trekke unna PCen og ta seg av egne barn
- Tråden dør deretter en naturlig død, uten avsporinger.

Jeg abbonerer på sistnevnte tråd.

Jeg har sett veldig mange tråden som begynner som type B, men som likevel utvikler seg til type A.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 23:26   #400
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg abonnerer på tråder av type A, for hva er vel en tråd uten avsporinger?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.