Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Operaen sa nei til Tom Waits

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 13:40   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Operaen sa nei til Tom Waits

Ifølge dagens Dagsavis: http://www.dagsavisen.no/kultur/article356404.ece

Sitat:

– I det aktuelle tidsrommet var det ikke mulig å få inn Tom Waits, sier operasjef Bjørn Simensen.

– Vi trengte tid til å ta imot gjestespillet «Porgy And Bess», som har premiere 9. august, og vi trengte tid til scenevedlikehold, sier Simensen.

Gammel 25-06-08, 13:42   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operaen sa nei til Tom Waits

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:43   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Operaen sa nei til Tom Waits

De må jo ha fullstendig mistet klinkekulene sine!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:44   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Operaen sa nei til Tom Waits

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

De må jo ha fullstendig mistet klinkekulene sine!

De rullet nok over marmoren og ned i Akerselva.

Gammel 25-06-08, 13:46   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:53   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dånte også litt når jeg leste dette, fordi jeg vet at en av grunnene til at Waits ikke har kommet til Oslo er fordi det ikke har vært gode nok arenaer å opptre på. På den annen side skjønner jeg operaen også. De er hovedsaklig en opera, og et gjestespill fra Cape Town-operaen som skal spille flere kvelder kan ikke bare skyves ut i kulda fordi man får et tilbud om Tom Waits. Operaen er en gigantisk arbeidsplass og det er ikke bare-bare å omrokkere lagte planer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:58   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

... and I wish I had some whiskey and a gun, my dear!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:58   #8
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg hørte dette på radioen og det første som slo meg var hvor trist Skilpadda sikkert synes dette var... Utrolig hva og hvem man forbinder med saker og ting etter å ha hengt på FP (og SM/NM) en stund.

Gammel 25-06-08, 14:01   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Ja, jeg hørte dette på radioen og det første som slo meg var hvor trist Skilpadda sikkert synes dette var... Utrolig hva og hvem man forbinder med saker og ting etter å ha hengt på FP (og SM/NM) en stund.

Og jeg tenkte straks på hvor trist Scarlett kom til å synes dette er. (Jeg skal tross alt se to av konsertene på denne turneen. )

Glitter, jeg skjønner også at det ikke er bare-bare å sjonglere med slike store oppsetninger. Men det er likevel veldig, veldig synd.

Gammel 25-06-08, 14:02   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Så nært, men likevel så fjernt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:06   #11
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

DDE vil de ha!

Gammel 25-06-08, 14:09   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:står klar for å trøste Scarlett:

Gammel 25-06-08, 14:14   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Glitter, jeg skjønner også at det ikke er bare-bare å sjonglere med slike store oppsetninger. Men det er likevel veldig, veldig synd.

Det er det. Vi får håpe de får til noe til neste år, slik de sier de prøver.

Gammel 25-06-08, 14:50   #14
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg dånte også litt når jeg leste dette, fordi jeg vet at en av grunnene til at Waits ikke har kommet til Oslo er fordi det ikke har vært gode nok arenaer å opptre på. På den annen side skjønner jeg operaen også. De er hovedsaklig en opera, og et gjestespill fra Cape Town-operaen som skal spille flere kvelder kan ikke bare skyves ut i kulda fordi man får et tilbud om Tom Waits. Operaen er en gigantisk arbeidsplass og det er ikke bare-bare å omrokkere lagte planer.

Jeg antar jo i utgangspunktet det samme, men jeg ser at den aktuelle datoen var i august, og det betyr sannsynligvis søndag 3. august. Nå vet ikke jeg hva riggetiden er for Porgy and Bess, men den har premiere 9. august, og så vidt jeg kan se er ingenting annet satt opp i Operaen før 9. august. Det er godt mulig det ikke hadde gått, men det får meg likevel til å lure på om det mangler litt på fleksibiliteten, enten det er tekniske eller organisatoriske grunner.

Ben "will hopefullly always have Paris" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:52   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Porgy and Bess bruker noen dager på opprigg. Jeg kan skjønne at det hadde blitt smått med tid.

Gammel 25-06-08, 21:59   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er ikke bare opprigg heller, men en hel haug med prøver også.

Gammel 25-06-08, 22:01   #17
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Men Tom Waits ville rukket å velve innom en kveld med et bittelite piano, likevel?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:59   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hadde vært den ultimate "5-årsdagsgaven" til mannen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.