Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matkurs hos Mim

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Matkurs påmelding
lørdag 20 januar (basic) 6 11,76%
fredag kveld 2 februar/lørdag formiddag 3 februar (for langveisfarende) 9 17,65%
lørdag 24 februar (basic) 11 21,57%
lørdag 17 mars (avansert) 12 23,53%
vil stå på venteliste til neste kurs 13 25,49%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 22:14   #81
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matkurs hos Mim

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg begynner å se for meg hjemmelaget kastanjepuré, lammekrone, posjerte vaktelegg og sånn skummel iskake som skal bakes i ovnen enda det er is inni

Høres deilig ut. Hva med noen deilige fiskeretter også? Hadde forresten et vennepar på middag i helgen og lagde camembert-kroketter for første gang. Det var godt, men er neppe noe å lære for det tar ca.2 minutter. Men et tips til en lettvint forrett.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:56   #82
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg begynner å se for meg hjemmelaget kastanjepuré, lammekrone, posjerte vaktelegg og sånn skummel iskake som skal bakes i ovnen enda det er is inni

Nam! Ikke glem en egen oppskriftstråd, da :sikle:

Jeg blir også gjerne med på matkurs, men det blir vel ikke plass før tidligst til høsten ...

Gammel 15-11-06, 23:53   #83
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med noen skumle små fugler av noe slag som må plukkes og renses, med elegant fyll, saus med fremmede grønnsaker og salt med et fransk navn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 00:18   #84
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

sånn skummel iskake som skal bakes i ovnen enda det er is inni

Det har jeg laget før. Det er så lett så.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 18:12   #85
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det har jeg laget før. Det er så lett så.

jeg er glad jeg har lært deg å bake lefse. jeg har fremdeles et lite moralsk overtak

Gammel 16-11-06, 18:50   #86
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det fullt 2 februar?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 14:38   #87
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan alle interesserte/hittil påmeldte bare krysse av i undersøkelsen, så jeg får orden på dette? Jeg er så rotete i hodet for tiden pga oppussing og div.

Gammel 17-11-06, 14:40   #88
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satte meg opp 24. februar.

Gammel 17-11-06, 14:56   #89
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Satte meg på lørdag 24 februar.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 15:13   #90
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Er det fullt 2 februar?

Hvis du kommer nedover , da vil jeg også være med hvis jeg kan det??

Gammel 17-11-06, 15:27   #91
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

De som allerede ikke har meldt sin interesse tidligere i tråden må sette seg på venteliste :streng: og 2. februar er forbeholdt de langveisfarende. Og det kurset er vel allerede fullt. jeg prøver bare å få oversikt :rørete:

Men jeg skal selvsagt se hva jeg kan gjøre, og jeg er helt rørt (og får litt prestasjonsangst) over interessen!

Gammel 17-11-06, 15:32   #92
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Satte meg opp 20 januar

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 15:54   #93
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte 2. februar. Dette fordi jeg vet jeg er i Oslo. Men jeg er jo ikke så veldig langveisfarende, og tar gjerne en annen helg.

Gammel 17-11-06, 15:56   #94
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der så jeg at kurset var fullt 2. februar. Melder meg på det i mars jeg da, selv om jeg ikke er så veldig veldig avansert. Men litt mat har jeg laga, og jeg lover å lese meg opp!

Gammel 17-11-06, 16:03   #95
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å finne ut hvor jeg står i forhold valg av kurs. Jeg er en forholdsvis habil kokk (tror jeg), det jeg føler jeg trenger er inspirasjon til å ta i bruk andre ingredienser
(økologiskmat, linser og lignende), og selvsagt den sosial biten med å spise og drikke

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 16:06   #96
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil gjerne lære Mims avanserte retter, men 17/3 er min mormors bursdag, så da passer det trolig ikke. Setter meg opp på vent jeg, inntil jeg vet mer

Gammel 17-11-06, 16:06   #97
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest opptatt av å lage god middag sammen med noen også spise og drikke vin.

Hvis jeg skal være med på å bestemme hva vi skal lage så lager jeg gjerne vegetarmat for der kunne jeg trenge inspirasjon.

Men ellers så er jeg med på mye. Jeg mener selv at jeg er en rimelig god kokk, men stort sett på hverdagsmat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 16:06   #98
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg klarer ikke helt å finne ut hvor jeg står i forhold valg av kurs. Jeg er en forholdsvis habil kokk (tror jeg), det jeg føler jeg trenger er inspirasjon til å ta i bruk andre ingredienser
(økologiskmat, linser og lignende), og selvsagt den sosial biten med å spise og drikke

Jeg tror du er på et slags avansert et, jeg, heiko.

Skilpadda; jeg trenger din hjelp til å systematisere når folk kan. jeg prøver å jobbe, har dårlig nettilgang i heimen og alt blir bare rot

Gammel 17-11-06, 16:10   #99
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du er på et slags avansert et, jeg, heiko.

Skilpadda; jeg trenger din hjelp til å systematisere når folk kan. jeg prøver å jobbe, har dårlig nettilgang i heimen og alt blir bare rot

Jeg skal prøve å systematisere litt i helgen, jeg.

Gammel 17-11-06, 16:12   #100
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skal prøve å systematisere litt i helgen, jeg.

Takk Det var deilig. Hva skulle jeg gjort uten deg? (Aner en ny karriere for flere, jeg )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.