|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies
Så rart, jeg aner ikke hva som kan ha gått galt. Jeg fordelte sjokolademassen i to boller så jeg hadde ca. like me i hver bolle. Så helte jeg den ene bollen over i formen, helte over ostemassen og fordelte forsiktig den siste bollen med sjokolademasse over ostemassen. Så rørte jeg med en gaffel så det ble marmorert.
Du kan det jo, du kan bruke det meste av ildfaste formgreier. Jeg har en stor langpanne som er litt mindre enn den som følger med ovnen (30 x 40 som blir betegnet som stor langpanne i de fleste oppskrifter jeg har sett), så mulig de blir ganske flate om man bruker den aller største, men du får prøve deg frem.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sjokolademassen min var veldig tykk og ostemassen helt tynnflytende. Tro om det er noe jeg kan gjøre for at sjokolademassen kan bli tynnere og ostemassen tykkere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så rart, min ostemasse ble IKKE tyntflytende. Brukte du smeltet smør? Jeg brukte såvidt myknet (middels hardt) meierismør. Kanskje du kan sløyfe et av eggene neste gang, da blir den nok litt mindre tynn, jeg vet ikke.
![]() |
#7 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies
Sikkert, jeg brukte vår ildfaste form og den ble høy men god!
![]() |
#9 |
villende
|
Jeg lover å bake den til neste gang du/dere kommer på besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|