Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 21:27   #21
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor!?

Det er vel det å stå som er hele poenget med rulletrapp?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:27   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Folk må gjerne stå stille i rulletrappen for min del. Men de bør gjøre det på høyre side, ja. Sånne "breiere" som står i veien når man har dårlig tid er omtrent like irriterende som bilister som putrer på lav fart i venstrefila fordi de jo likevel skal svinge til venstre noen kilometer der fremme.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:28   #23
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ei venninne er alltid seint ute til ting, og gir alt i rullende trapper for å spare inn tid. Hun begynner å rope i god tid før hun går på første trinn: "STÅ TIL HØYRE, GÅ TIL VENSTRE! STÅ TIL HØYRE, GÅ TIL VENSTRE!" Noe hun messer igjen og igjen hele veien opp/ned.

Litt pinlig å være den som kommer to skritt bak og prøver å holde følge. Men det er effektivt, da, det skal hun ha. Mye mer effektivt enn mine demonstrative, men dog spake, pust og pes og himlende øyne.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:29   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Det er vel det å stå som er hele poenget med rulletrapp?

Ja, ikke sant.

Gammel 25-06-08, 21:30   #25
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Står alltid i rulletrapper jeg, men da til høyre. Liker ikke å gå i de trinnene, spesielt nedover. På rullebånd blir det noe annet. Da går jeg gjerne.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:31   #26
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Så,så, Poly, tenk på blodtrykket nå.

Gammel 25-06-08, 21:32   #27
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker sjelden over at folk står i rulletrappen - synes faktisk det er veldig naturlig. Man blir jo forflyttet fra A til B uten at man trenger anstrenge seg.

Men folk som breier seg over hele trinnet i rulletrappen eller står på feil side osv - de er irriterende!

Gammel 25-06-08, 21:32   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg irriterer meg og over slike, kan ikke fatte og begripe at folk ikke kan tenke seg litt om og stille seg til høyre!
Og idioter med campingvogn som absolutt ikke skal slippe andre bilister forbi.

Gammel 25-06-08, 21:32   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Trinnene er feildoserte og ekle å gå i. Derfor.

Ah!

Det Tinetoff sa.

Gammel 25-06-08, 21:33   #30
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Og hva er vanligst: Å kjøre rulletrappene i motsatt retning annehver dag, eller å spole dem tilbake om natten, slik at de alltid går i samme retning når kjøpesenteret er åpent?

Ben "to løgne jenter og ein rar katt" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:34   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Og idioter med campingvogn som absolutt ikke skal slippe andre bilister forbi.

Hvor har du vært ute for sånne?

Ikke glem traktoren.

Gammel 25-06-08, 21:37   #32
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går alltid til høyre både i rulletrapper og vanlige trapper (ikke hjemme da ), og har fått det inn med morsmelka. Synes folk stort sett stiller seg til høyre jeg?

Når det gjelder bruk av heiser, så er det ikke alltid en åpenbar årsak til at man må ta heis altså. Selv har jeg fullt trappeforbud fra fysioterapeut, og det er absolutt ikke alltid synlig for andre at jeg har behov for heis. Jeg synes det er både flaut og pinlig å trykke på heisknappen, og det blir ikke akkurat bedre av å lese i denne tråden. Når det er sagt så finnes det sikkert mange som unødig tar heis altså. Antageligvis enda flere som unødig tar rulletrapp.

Gammel 25-06-08, 21:38   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg går alltid til høyre både i rulletrapper og vanlige trapper (ikke hjemme da ), og har fått det inn med morsmelka. Synes folk stort sett stiller seg til høyre jeg?

Når det gjelder bruk av heiser, så er det ikke alltid en åpenbar årsak til at man må ta heis altså. Selv har jeg fullt trappeforbud fra fysioterapeut, og det er absolutt ikke alltid synlig for andre at jeg har behov for heis. Jeg synes det er både flaut og pinlig å trykke på heisknappen, og det blir ikke akkurat bedre av å lese i denne tråden. Når det er sagt så finnes det sikkert mange som unødig tar heis altså. Antageligvis enda flere som unødig tar rulletrapp.

Rulletrappforbud?

Gammel 25-06-08, 21:38   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også en som liker effektivitet, men jeg går ikke i rulletrapper. Trinnene er altfor høye til at jeg kan gå godt i dem. Jeg forsøker å være flink til å stå til høyre, men for tiden har jeg ofte med meg snuppa (3,5 år) og da er det ikke til mye hjelp. Hun står til høyre venstre midten venstre midten høyre osv

Gammel 25-06-08, 21:39   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rulletrappforbud?

Nei, trappeforbud.

Gammel 25-06-08, 21:40   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei, trappeforbud.

Hehe okei, for jeg snakket om de som tok heisen selv om det var rulletrapper rett ved siden av (som på Kvadrat). Vanlige trapper blir jo noe helt annet.

Gammel 25-06-08, 21:40   #37
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det er en uskreven regel, men det sier jo seg selv i og med at man sperrer for alle bak seg om man står i midten??

Tror jeg er dum

Tror jeg skal bare melde meg ut her fra. Og dra tilbake til finnmarksvidda. Der vi verken har rulletrapp eller vårruller

Men vi har ikke brede rullertrappe her som er lang og som noen går i.
Tror aldri jeg har tenkt på hvor jeg stiller meg i rulletrapp.

Tatt rullertrall på oslo s og gardermoen [både fra toget og opp\ned og inne på flyplassen]og der står jeg i et trinn og koførten enten i treinnet nedfor eller overnfor. Så skal du for bi må du klatre

Gammel 25-06-08, 21:40   #38
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker forresten å kjøre rullebånd med handlevogn. Den kjører seg fast, og sperrer hele båndet. Jeg kan høre folk trippe bak meg. :Ond innerst inne:

Gammel 25-06-08, 21:41   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenkte jo også litt på det. At det sikkert er en grunn. Men nå er det jo ikke trapper som er alternativet heller her, det var rulletrapper.. så de kan jo STÅ i en rulletrapp også, uten å anstrenge seg noe særlig?

Det "verste" var at de liksom STRESSA mot heisen, med en forventning om at det sikkert gikk raskere.

Forøvrig ser vi jo glatt tendensen på kjøpesentre og..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:41   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Tror jeg er dum

Tror jeg skal bare melde meg ut her fra. Og dra tilbake til finnmarksvidda. Der vi verken har rulletrapp eller vårruller

Men vi har ikke brede rullertrappe her som er lang og som noen går i.
Tror aldri jeg har tenkt på hvor jeg stiller meg i rulletrapp.

Tatt rullertrall på oslo s og gardermoen [både fra toget og opp\ned og inne på flyplassen]og der står jeg i et trinn og koførten enten i treinnet nedfor eller overnfor. Så skal du for bi må du klatre

Honda da.

Emneord
rulletrapp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.