Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 23:31   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til inn

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nå har ikke jeg statistikk i hodet mitt, men det er vel endel høyere sannsynlighet for å krasje, enn at man kjører ut i et vann eller bilen begynner å brenne.
(Og for meg er det ganske selvfølgelig å ikke ha løs baggasje i bilen, og man må virkelig tenke seg om, for det er mye som blir tungt altså. Samt å feste voksne da. Og, attpåtil passe på at ungene sitter ordentlig i setene sine. Men det er jo de voksnes ansvar.)

For kompliserte? Seriøst?
(At det kan være komplisert er en ting, men for komplisert..)
Sorry, men det er ikke hjernekirurgi da. Jeg har selv montert opptil flere seter bakovervendt og aldri hatt problemer, heller aldri feilmontert. Man må selvsagt lese bruksannvisningen, men alikevel, jeg tror ikke jeg er mer intelligent enn alle andre fordi jeg klarer å montere et sete riktig altså.
Jeg synes vel ikke det er vanskelig i det hele tatt, men det kan være litt kronglete første gangen, men har man gjort det noen ganger er det easy-peasy.

(Ellers er jeg enig med deg i mye altså.)

Nei, det er nok BARE jeg i hele verden som er så dum. :mensa-score men ikke spesielt praktisk anlagt:

Det var forresten påpekt i rapporten også.

Det om løs bagasje har jeg også blitt mer obs på etter hvert, men det som uroet meg var at også bagasje som ligger pent og fint nedi bagasjerommet, men rett bak baksetene, kan få såpass stor kraft inn i baksetet at det slynger barnesetet ut av stilling. Skummelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.