|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#84 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvorfor!?Skjønner egentlig ikke hvorfor folk er så stressa at de absolutt skal gå så voldsomt i rulletrappene. Er ikke rulletrappene for oss late, som vet å ta en pause imellom? Som regel er det en gå-trapp i nærheten. Hvorfor ikke bruke den hvis man skal fram? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor!?Jeg er helt sikker på at det står eksplisitt "Stå til høyre, gå til venstre" på plakater i minst én av de lange rulletrappene fra t-banen og opp. Den lange på Stortinget, kanskje? Husker ikke. Men det er altså faktisk ikke en uskreven regel, bare en regel som er skrevet for lite.
|
|
|
#90 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor!?
|
|
|
|
#91 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Henger godt sammen med det Finnmarkske tidsperspektiv:
|
|
|
|
#93 |
|
Leser
|
Sv: Hvorfor!?*ha* *ha* Da jeg flyttet til Oslo var jeg skikkelig bonde i byen og sto selvfølgelig hvor jeg ville i rulletrappa, men sluttet snart med det. Så vidt jeg vet er det bare i Oslo det er slik, så at det blir mye kaos på Gardemoen kan jeg tenke meg.
|
|
|
#94 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvorfor!?Jeg kan være med på dette med opptrinn-inntrinn-forholdet i rulletrapper. Ideelt sett skal vel 2 opptrinn + 1 inntrinn være 60 cm for at en trapp skal være brukbar å gå i, hvis jeg ikke husker helt feil. Sånn er det definitivt ikke i rulletrapper.
Det er det jeg ikke skjønner. Enda verre når det gjelder sånne rullebånd på flyplasser og sånn - sånne uten trinn. Jeg vedder på at mange står stille på slike, eller velger rulletrapp i stedet for vanlig trapp, for å slippe å anstrenge seg, og samtidig betaler i dyre dommer for å gå på bånd eller sykle på ergometersykkel på treningssenter. Forstå det den som kan. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
flisespikker
|
Trinnene er høyere enn vanlige trappetrinn, så når man går oppover er det lett å f.eks. hekte skohælen på kanten av trinnet. For barn er det veldig lett å snuble (Poden får ikke lov til å gå i rulletrapper med mindre de står, og da må han holde meg i hånden), og det samme gjelder sikkert relativt lave voksne. Og de er veldig vonde og harde og skarpe å falle i. I "nedoverbakke" er jo det et mindre problem.
|
|
|
#96 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#97 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvorfor!?Nedoverrulletrapper er skumle. Jeg tar ikke nedovertrapp med unger i handa eller på armen, for det føles som jeg skal stupe framover hele tiden. Det hjelper de dagene jeg har husket brillene, men det er ikke så ofte. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#99 |
|
saftig
|
Den regelen lærte jeg faktisk i London, der er det ordnung. Vi beveget oss på tubes i dagesvis og jeg støtte aldri borti et eneste menneske, enda det var smekkfullt med folk. Alle holdt til høyre og vek unna, det var akkurat som om den personlige sonen var større enn her hjemme.
|
|
|
#100 |
|
Leser
|
Polyanna på Gardemoen, rett etter sikkerhetskontrollen:
|
![]() |
| Emneord |