Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 10:48   #101
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor!?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den regelen lærte jeg faktisk i London, der er det ordnung. Vi beveget oss på tubes i dagesvis og jeg støtte aldri borti et eneste menneske, enda det var smekkfullt med folk. Alle holdt til høyre og vek unna, det var akkurat som om den personlige sonen var større enn her hjemme.

Ja, det der fungerer veldig bra i London. I München hadde de forresten også "Rechts stehen, links gehen" i rulletrappene, slik som Adrienne forteller fra Zürich - jeg tror det er en ganske internasjonal regel.

Gammel 26-06-08, 10:49   #102
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det VAR en grunn til at jeg hadde Bambi-avatar, skjønner du.

Gammel 26-06-08, 10:50   #103
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den regelen lærte jeg faktisk i London.

Ja, det var uklart formulert. Jeg mente at Oslo var eneste plassen i Norge. Har ikke sett det i Bergen eller Trondheim (eller andre byer). Det er jo et typisk storbyfenomen. (Nå er det sikkert noen som kommer med et innlegg om hvordan man kjører rulletrapp i Tromsø. )

Gammel 26-06-08, 10:51   #104
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det VAR en grunn til at jeg hadde Bambi-avatar, skjønner du.

Ja, jeg trodde det var fordi du er høy, slank, søt og brunette. Og så er det bare fordi du er litt klønete!? :tåler ikke å ta feil:

Gammel 26-06-08, 10:53   #105
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det var uklart formulert. Jeg mente at Oslo var eneste plassen i Norge. Har ikke sett det i Bergen eller Trondheim (eller andre byer). Det er jo et typisk storbyfenomen. (Nå er det sikkert noen som kommer med et innlegg om hvordan man kjører rulletrapp i Tromsø. )

Ja, jeg mente ikke det som en pekefinger til deg, altså. Jeg ser at det kunne forstås sånn, men jeg ville bare fortelle hvor jeg lærte det.
Og jeg tror du har rett i at det bare er i Oslo det er systematisert. Som altså ikke virker.

Gammel 26-06-08, 10:56   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg trodde det var fordi du er høy, slank, søt og brunette. Og så er det bare fordi du er litt klønete!? :tåler ikke å ta feil:

For ham som brukte det som et "kjælenavn" på meg en gang i tiden så TROR jeg han mente at det kunne bety både søt og klønete. Eller....

Gammel 26-06-08, 11:05   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adrienne: Pussig, det der. Jeg har nemlig merket meg en del voksne kvinns som ikke har oversikt over de noenlunde uskrevne rulletrappreglene på Oslo City.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:08   #108
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Heeeey, Trondheim er storby så det så. Og vi har stå til høyre, gå til venstre skilt og kultur. De av oss som er normalt oppegående og kan lese i allefall. For noen (med trøndertempo) er det sikkert vanskelig å få lest, siden rullbånden haster ( ) forbi skiltet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:13   #109
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Her i byen virrer man rundt i trappa, og straks man kommer ned stopper man på plattingen foran og snakker med naboen. Det er veldig viktig å ikke gå vekk fra rulletrappa før minst 3 personer har krasjet inn i deg. Helst skal du være (eller late som om du er) tunghørt, slik at folk må rope "unnskyld" for å komme forbi.

Gammel 26-06-08, 11:15   #110
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Her i byen virrer man rundt i trappa, og straks man kommer ned stopper man på plattingen foran og snakker med naboen. Det er veldig viktig å ikke gå vekk fra rulletrappa før minst 3 personer har krasjet inn i deg. Helst skal du være (eller late som om du er) tunghørt, slik at folk må rope "unnskyld" for å komme forbi.

Høres kjent ut. Fra Oslo.

Gammel 26-06-08, 11:21   #111
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er morsomt at en tråd som bare delvis var et spørsmål og mest et frustrasjonsinnlegg kunne lære meg noe også. Jeg ante virkelig ikke at det fantes mennesker som er REDDE i rulletrapper. Nå skal jeg se på dem med mer sympati.

(Kanskje neste gang jeg durer forbi en dresskledd fyr på Gardermoen så kan jeg klappe ham på skuldra og si "staaakar, er du litt redd i trappa, du da?!"

Gammel 26-06-08, 11:23   #112
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kanskje neste gang jeg durer forbi en dresskledd fyr på Gardermoen så kan jeg klappe ham på skuldra og si "staaakar, er du litt redd i trappa, du da?!"

Det synes jeg du burde. Dresskledde menn trenger også kjærlighet, og vi er altfor lite flinke til å bry oss om våre medmennesker. Dessuten antar jeg du greier å løpe fra ham om nødvendig.

Gammel 26-06-08, 11:24   #113
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes man burde satse mer på rulletrappterapeuter. De kunne stå øverst og nederst i trappene og trøste og gi råd.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:25   #114
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg står i rulletrappa jeg... skjønner ikke hvorfor folk skal stresse så mye overalt. Jeg sitter her og forsøker å tenke over om jeg holder til høyre eller ikke, men jeg er jaggu ikke sikker. Skal tenke over det neste gang jeg befinner meg i en slik rulletrapp. Jeg synes ikke trinnene på rulletrappa egner seg til å gå i. Noen rulletrapper er heller ikke laget for mer enn en i bredden...

Selv på rullebånd i oppover og nedoverbakke står jeg - mens jeg stort sett går på rullebåndet som går bortover.

Gammel 26-06-08, 11:25   #115
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes man burde satse mer på rulletrappterapeuter. De kunne stå øverst og nederst i trappene og trøste og gi råd.

Og kanskje få folk til å selv ønske å stå til høyre?

Gammel 26-06-08, 11:26   #116
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

En rulletrapp-Paulo Coelho. Hvis du virkelig ønsker at alle skal stå til høyre, kommer hele universet til å jobbe for at det skal gå.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:28   #117
him
Leser

him sin avatar

Standard

Kanskje neste gang jeg durer forbi en dresskledd fyr på Gardermoen så kan jeg klappe ham på skuldra og si "staaakar, er du litt redd i trappa, du da?!"

Kan du ikke bare gi han en klem, da?

(:roper: Mauser! Hva mener du om dette?)

Gammel 26-06-08, 11:28   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg står i rulletrappa jeg... skjønner ikke hvorfor folk skal stresse så mye overalt. Jeg sitter her og forsøker å tenke over om jeg holder til høyre eller ikke, men jeg er jaggu ikke sikker. Skal tenke over det neste gang jeg befinner meg i en slik rulletrapp. Jeg synes ikke trinnene på rulletrappa egner seg til å gå i. Noen rulletrapper er heller ikke laget for mer enn en i bredden...

Selv på rullebånd i oppover og nedoverbakke står jeg - mens jeg stort sett går på rullebåndet som går bortover.

Jeg har i grunnen aldri tenkt på det å la være å stoppe som å stresse, må jeg si.

Gammel 26-06-08, 11:30   #119
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg har i grunnen aldri tenkt på det å la være å stoppe som å stresse, må jeg si.

Men det sier vel minst like mye om deg som om oss?

Gammel 26-06-08, 11:43   #120
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Da har du ikke vært mye i storbyen Trondheim altså! Vi har disse skiltene om å stå til høyre og å gå til venstre ved rullebåndene. Men det er ikke så mange år siden de kom opp, og trøndere er jo som kjent trege, så det tar tid før vi får det inn i ryggmargen.

Ellers får jeg stadig ekle flashback fra rulletrappa i Praha ned til den ene t-banestasjonen. Den var så bratt, og så lang, og gikk så fort, at jeg fremdeles får angstanfall når jeg tenker på det. Før jeg kjørte den trappa, har jeg aldri syntes rulletrapper var skumle, nå vet jeg at de kan være det.

Svar

Emneord
rulletrapp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.