|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Du trenger ikke kjøre perfekt, men du må kjøre med selvinnsikt og kjøre forsvarlig. Sensor vil se at du ikke er trafikkfarlig, at du ikke tar sjanser. Det er bedre å kjøre litt for forsiktig, ta deg tid. Tenk gjerne høyt. Gjør du noe feil, kommenter det selv og si også hva du burde gjort. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Det var i 2004. Jeg var gravid og begynte å ta lappen i april - hadde termin i august. Sto på som bare det for å rekke det før fødselen. Siste uka i juli hadde jeg landeveiskjøring på mandag. Det gikk fint. På onsdag var jeg på kontroll, og fordi det lenge hadde vært lite liv og jeg ikke hadde vokst på nesten to måneder, ble det bestemt at jeg skulle på ul dagen etter. Seinere på dagen hadde jeg kjøretentamen. Det gikk fint, og jeg sa at det kanskje var en mulighet for at jeg måtte føde i løpet av uka - kunne jeg kanskje få kjøre opp dagen etter? Nei, det tar nok et par uker før vi får det i stand, mente kjørelæreren, men så ringte han en sensor privat, og den knuppen sa at han hadde tid dagen etter.
|
|
|
#63 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Biloppkjøringa gikk strålende. Drøbak ble forsert i passe fart, jeg husket å blinke, senke farten foran kryss, slapp gamle damer og annet rart over veien ved fotgjengerfelt og oppførte meg i det hele tatt som en eksemplarisk og hensynsfulll bilist. Bilsakkyndig nølte ikke et tiendels sekund før jeg fikk billappen. Værre var det da jeg skulle kjøre opp til sykkellappen: |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!
Du har jo fått mange beroligende svar, og det kommer til å gå bra med deg,Appelsin.
|
|
|
|
#65 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!
Det irriterte meg og grassalt mens jeg holdt på. Jeg prøvde å overbevise ham om at han måtte gå foran med et godt eksempel og ikke bedrive vranglære, men det gikk over hodet ikke inn.
|
|
|
#68 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Ikke visste jeg at jeg trengte briller da. Hadde første oppkjøring i mars på holka. Trodde det var dårlig skikk å kjøre i 30 i 60 sonen, selv om fører tilsa det. Så ikke skiltet der jeg skulle inn, og fikk den brå svingen. Snudde meg heller ikke helt når jeg skulle ta et feltskifte. Ergo stryk. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Jeg husker ikke mye av det egentlig. Det var i 2000 og jeg var 22 år. Hadde kjørt masse med kjæresten min og ikke så voldsomt mange kjøretimer egentlig, men kjørelærer mente jeg var klar og møtte opp på biltilsynet og fikk bilen ut derfra og måtte stoppe for stopp-skilt i første kryss og startet bilen i 2. gir i oppover bakke. Utrolig nok startet bilen! Denne feilen kommenterte jeg selv og det neste jeg husker var at han geleidet meg forbi en skolebuss ved en plas der det krydde av unger. Det gikk i snilefart og veldig greit. Etter turen når vi satt i bilen husker jeg ikke helt hva han kommenterte, men mener jeg fikk kun den feilen med giret.
|
|
|
#70 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Jeg husker nesten ingenting, bortsett fra at |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Stiv
|
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Jeg kjørte opp i 1989, så det er ikke så veldig lenge siden :åpptimist:. Jeg kjørte sammen med en annen jente. Hun kjørte først, og rotet noe veldig på noen småveier med vikeplikt i Fyllingsdalen. Jeg kjørte over Bønes, der gikk det greit. Så skulle jeg gjennom rundkjøringen på Nesttun. Der havnet jeg i helt feil felt. Var sikker på at jeg hadde strøket. Heldigvis hadde jeg en grei sensor, og jeg besto fordi jeg hadde løst flokene veldig bra da jeg først hadde havnet feil.
|
|
|
|
#74 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fortell meg om din oppkjøring!Nå holdt jeg helt på å glemme dette. :dåne.
|
![]() |
|
|