|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Bjøro Håland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesEn jeg var hodestups forelsket i tok livet av seg da jeg var 15 (dere vet hvor hodestups bare en 15åring kan bli, ikke sant?), og i minnesamvær med alle venner og slikt etterpå spilte de "I will always love you" med Whitney Houston.
![]() |
#83 |
heimføing
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesEric Clapton-sangen fordi den var spilt i begravelsen til noen venners barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
flisespikker
|
Og nøyaktig hva er det som er patetisk med å høre på Closing Time og lese Line når man er atten, liksom?
![]() |
#86 |
flisespikker
|
Jeg er hemningsløs Tom Waits-fan og har vært det i 20 år.
![]() |
#87 |
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesMartina McBrides " in my daughter's eyes" er nydelig, og KAN få meg til å gråte, "Deilig er jorden" skrur på alle kranene, særlig på Julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Textrovert
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesEn sang jeg nesten ikke klarer å høre på er "Three Babies" av Sinead O'Connor. Den er så utrolig trist og hjerteskjærende at jeg blir satt ut hver gang.
![]() |
#89 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, nei! JEG var ikke patetisk! Og det er ikke patetisk å gjøre dette når man er atten$! Nei, det var HAN som var patetisk. 24 år, klart min "senior" intellektuelt og i vårt interne maktforhold etc. Og så var han helt sånn: "Åh, nei ... åh, jeg er så dyyyyyyp, åh I hope I dont fall in love with you ... Åh, åh, åh så dyp jeg er." DET var paptetisk. Særlig siden han dumpa meg, da. TROSS ALT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Aktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Flott!!! Sist redigert av Linemix : 15-11-06 kl 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne synes jeg er så utrolig rørende, trist og får meg til å tenke.
![]() |
#92 |
My hips don't lie
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes"Brothers in Arms" med Dire Straits er trist og nyyyyydelig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-11-06 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesLille*My, har aldri hørt den sistnevnte sangen, men et kjapt søk så fant jeg dette: Anna på søndagsskolen 1. Lytt nå til jeg vil fortelle om en liten sped martyr, som med Jesus i sitt hjerte lyste klar som kystens fyr. Hun på søndagsskolen lærte, elske Jesus, Frelseren, og hun sang om Ham så barnlig: - Jeg er glad han er min venn. 2. På et vertshus hennes far, søkte sin fornøyelse i blant folk som glemmer Jesus, og hans ord foraktende. Men en dag da lille Anna sang en sang om barnets venn. Faderen i sinne spurte: - Si meg hvem har lært deg den??? 3. – Jeg på søndagsskolen lærte, pappa svarte Anna glad. Der fortelles skjønt om Jesus og hans lyse himmelstad. Faren svarer hardt i sinne: - dersom mere dit du går, og om mere slikt du lærer, jeg deg straks til døden slår! 4. Neste søndag spurte Anna: - Kjære mamma får jeg gå, til min kjære søndagsskole og om Jesus høre få. Moren svarer under tårer: - Gjerne Anna må du det, men vær her før pappa kommer han er drukken som du vet. 5. Anna kommer hjem fra møtet, far er allerede der. Spurte hardt: - Hvor har du vært? Anna svarer pappa glad: - Jeg har vært på søndagsskolen, Jesus elsker pappaen min! Og hun sang for ham så barnlig: - Jeg er glad Han er min venn! 6. Som et villdyr ifra skogen, reiser seg den drukne far. Slår sitt barn, så blodet flyter, ingen skånsel mer han har. Naboen kommer inn og tar , barnet skamslått fra hans hånd. Faren i cellen føres, hvor han legges må i bånd. 7. Under nattens harde timer våkner mor ved barnet sitt, som på dødens engler venter, snart hun smertene er kvitt. Anna våkner, visker stille: - Mamma, gråt ei mer for meg Jeg går hjem til vennen Jesus, og der venter jeg på deg! 8. Denne kjolen som er blodig av min faders harde slag, vil jeg hjerne vise Jesus, når jeg møter Ham i dag. Hils min pappa når han kommer, si jeg hjemme for han ber. Be ham møte meg hos Jesus, og å aldri drikke mer! 9. Nå hun sover for å vågne hjemme hos sin beste ven. Men den arme drankers hjerte rørtes ved den hilsningen. Så som solens stråler bryter gjennom cellens gitter ind Jesu frelses nåde flyter inn i fangens cellerom 10. I en nattlig drøm han så seg stå ved bredden av en flod, som ei gikk an å komme over, og på den andre siden sto med en blodig kjol’ i handen, Vesle Anna bedende: - vil ei pappa komme over, jeg vil pappa hos meg se |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
My hips don't lie
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes |
![]() |
![]() |
![]() |