Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Resteplass, sliter med å beholde is i magen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-08, 09:33   #1
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Resteplass, sliter med å beholde is i magen

Jeg og en venninne skal til Tyrkia og har sett oss ut en tur som går på lørdag. Prisen er fremdeles ganske høy, og vi vil vente til torsdag/fredag med å bestille. Men jeg sliter sånn med å beholde roen. Vil ha DEN turen på DEN dagen... Uææææææ...

Noen tips til hvordan holde hodet kaldt?

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:45   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Resteplass, sliter med å beholde is i magen

Ikke noe hjelp å få fra meg. Jeg hadde ikke klart å vente. Hvis jeg var innstilt på å reise nettopp dit den dagen, så hadde jeg bestilt for lenge siden.

Med det været som er nå, så vil vel slike restplasser være ganske attraktive antar jeg...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:48   #3
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uæææææ *panikk*
Du må ikke si sånt..!

-02
-06
Gammel 23-06-08, 10:51   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke har is i magen, er det bare én ting som hjelper: Gå straks ut og kjøp deg en is!

Gammel 23-06-08, 10:51   #5
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har reist på restplass flere ganger, og har alltid hatt flaks med å komme dit jeg vil, når jeg vil - eventuelt har jeg alltid fått et alternativ som er vel så bra. Hvis det er helt umulig for dere å dra et annet sted enn det ene dere har sett dere ut, ville jeg kanskje ikke ventet så mye lenger. Hvis det derimot er ok å måtte flytte litt på seg, ville jeg ikke bestilt før fredag.

Hvem er det dere skal bestille gjennom? Det er nemlig et par reisebyråer som alltid, når man bestiller restplass uspesifisert, anbefaler deg å oppgradere billetten slik at man er garantert privat bad o.l. Min erfaring er at det kun er for å få tjent inn litt penger på billetten, noe som jo er forståelig fra deres ståsted. Det er dog ytterst få hoteller som operer med felles bad, likevel, og sjansen for at man skal havne på et sånt sted er minimal.

Is i magen tips: Sorry. Men halve moroa er jo å sitte foran skjermen og oppdatere siden jevnt hele dagen, er det ikke?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:52   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du risikerer jo å ikke få den om du venter, så jeg tror ikke jeg ville tatt sjangsen om jeg ikke syntes det hadde vært litt ett fett hvor jeg skulle dra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:52   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du risikerer jo å ikke få den om du venter, så jeg tror ikke jeg ville tatt sjangsen om jeg ikke syntes det hadde vært litt ett fett hvor jeg skulle dra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:57   #8
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Vi skal bo i min venninnes leilighet, så vi er ganske avhengig av å komme på riktig sted ja. Men ikke nødvendigvis på den tiden, i verste fall går neste tur ned den 2.juli, og da vil vi nok ikke vente så lenge med å bestille dersom sjansen går fra oss denne gangen. Men jeg vil dra på løøøørdaaaag *reisefeber*

Kanskje jeg bare skal gå og kjøpe meg en is?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis det er helt umulig for dere å dra et annet sted enn det ene dere har sett dere ut, ville jeg kanskje ikke ventet så mye lenger. Hvis det derimot er ok å måtte flytte litt på seg, ville jeg ikke bestilt før fredag.

Vi tenker forøvrig å bestille gjennom startour, de er desidert billigst så vidt jeg kan se..

-02
-06
Gammel 23-06-08, 12:37   #9
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis du ikke har is i magen, er det bare én ting som hjelper: Gå straks ut og kjøp deg en is!

Fornuftig sagt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:03   #10
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik været er nå i Sør Norge hadde jeg ikke tatt sjansen på å vente.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:49   #11
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor mye er det egentlig å spare på vente til rett før avgang med å bestille turen?

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:02   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Hvor mye er det egentlig å spare på vente til rett før avgang med å bestille turen?

Det kan være veldig mye. Hvis reiseselskapene fremdeles har flyseter (evt. med hotellplass) ledige rett før avreise, dumper de gjerne prisene betraktelig for å få fyllt opp det chartrede flyet sitt.

En gang fikk jeg ti dager i Tyrkia, med kjempefint hotell, til 895 kroner. Reisen hadde kosta meg godt over 2.000 om jeg hadde bestilt et par uker før. Men det er jo gambling involvert, man risikerer at det kun er ledige plasser til en destinasjon man egentlig ikke ønsker seg eller ingen ledige plasser i det hele tatt.

Gammel 24-06-08, 11:26   #13
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Vel, det viser seg at vi ventet litt for lenge. Da jeg kom på jobb i morges var plassene oppbestilt, og alternativet var å dra i morgen, eller dra 2.juli. Jeg hev meg rundt, ringte venninnen min, mannen min, moren min, faren min, snakket med sjefen, ringte tilbake til venninnen min, mannen min og moren min, deretter ringte jeg startour, så venninnen min, mannen min, venninnen min og startour igjen. Og vi drar i morgen kl.09.25

Nå sitter jeg her på jobb, har ikke pakket en skit, har ingen koffert å pakke i, ingen bikini for den ble stjålet (!) i fjor, er skrapt for penger på konto så jeg kan verken kjøpe ny eller annet nødvendig (håper inderlig skattepengene kommer i morgen) og lurer på om jeg kan ha vært litt forhastet

Men hihihi, jeg gleder meg!

-02
-06
Gammel 24-06-08, 11:29   #14
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spennende Thula! Det ordner seg sikkert. God tur!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:39   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Lindex og kappah har gode billige bikinier. Ellers så har de nok der nede!

Dere får ha en super duper tur!

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 00:09   #16
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det kan være veldig mye. Hvis reiseselskapene fremdeles har flyseter (evt. med hotellplass) ledige rett før avreise, dumper de gjerne prisene betraktelig for å få fyllt opp det chartrede flyet sitt.

En gang fikk jeg ti dager i Tyrkia, med kjempefint hotell, til 895 kroner. Reisen hadde kosta meg godt over 2.000 om jeg hadde bestilt et par uker før. Men det er jo gambling involvert, man risikerer at det kun er ledige plasser til en destinasjon man egentlig ikke ønsker seg eller ingen ledige plasser i det hele tatt.

Her var det mye feil. Dette du skriver her gjelder overhodet ikke i høysesong når prisene er på det høyeste i hele året, og hvor "alle" vil reise. Tvert i mot kan man oppleve at en tur man har "sett seg ut" går OPP i pris jo nærmere man kommer avreisedato. Dette fordi turoperatør ser at flyet nærmer seg fullt og at man vet at de siste setene uansett vil bli solgt, og man skrur dermed opp prisen de siste dagene for avreise for å kunne tjene noen skarve kroner på de allerede betalte flysetene.

Prisdumping er ikke noe turopperatørene bedriver for moro skyld fordi vi som som kunder skal kunne reise billig.

Gammel 26-06-08, 07:20   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Vel, det viser seg at vi ventet litt for lenge. Da jeg kom på jobb i morges var plassene oppbestilt, og alternativet var å dra i morgen, eller dra 2.juli. Jeg hev meg rundt, ringte venninnen min, mannen min, moren min, faren min, snakket med sjefen, ringte tilbake til venninnen min, mannen min og moren min, deretter ringte jeg startour, så venninnen min, mannen min, venninnen min og startour igjen. Og vi drar i morgen kl.09.25

Nå sitter jeg her på jobb, har ikke pakket en skit, har ingen koffert å pakke i, ingen bikini for den ble stjålet (!) i fjor, er skrapt for penger på konto så jeg kan verken kjøpe ny eller annet nødvendig (håper inderlig skattepengene kommer i morgen) og lurer på om jeg kan ha vært litt forhastet

Men hihihi, jeg gleder meg!

Liker innstillingen din jeg da...! God tur!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 13:54   #18
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her var det mye feil. Dette du skriver her gjelder overhodet ikke i høysesong når prisene er på det høyeste i hele året, og hvor "alle" vil reise. Tvert i mot kan man oppleve at en tur man har "sett seg ut" går OPP i pris jo nærmere man kommer avreisedato. Dette fordi turoperatør ser at flyet nærmer seg fullt og at man vet at de siste setene uansett vil bli solgt, og man skrur dermed opp prisen de siste dagene for avreise for å kunne tjene noen skarve kroner på de allerede betalte flysetene.

Prisdumping er ikke noe turopperatørene bedriver for moro skyld fordi vi som som kunder skal kunne reise billig.

Vet ikke om jeg ville kalt det skrave kroner, men ... Mulig det er feil at jeg skrev at de gjerne (som i med glede) dumper prisene, men at de gjør/har gjort det, er det ingen tvil om. Det er klart det ikke er for moro skyld at turoperatørene setter ned prisen. De skal jo tjene penger, de også. Men at det er en reel måte å kunne få billige turer på - også i høysesong - er ikke feil. Ikke for mitt vedkommende, hvert fall.

Jeg har reist en gang til Tyrkia, med hotell i prisen, i slutten av juni og prisen ble dumpet dagen før. Har reist til Hellas tre somre på rad på samme måten, da kun flysete, og prisen har sunket betraktelig få dager før avgang. Et år reiste jeg i juli, de to andre i midten av august.

Når det er sagt, har jeg også opplevd at prisen har gått opp. Men da har det vært snakk om turer i sommersesongen som har vært billige i for eksempel januar, for så å bli satt opp i april-mai når det nærmer seg fullt.

Gammel 26-06-08, 14:47   #19
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Men at det er en reel måte å kunne få billige turer på - også i høysesong - er ikke feil. Ikke for mitt vedkommende, hvert fall.

Jeg har reist en gang til Tyrkia, med hotell i prisen, i slutten av juni og prisen ble dumpet dagen før. Har reist til Hellas tre somre på rad på samme måten, da kun flysete, og prisen har sunket betraktelig få dager før avgang. Et år reiste jeg i juli, de to andre i midten av august.

Når det er sagt, har jeg også opplevd at prisen har gått opp. Men da har det vært snakk om turer i sommersesongen som har vært billige i for eksempel januar, for så å bli satt opp i april-mai når det nærmer seg fullt.

Der prisen går ned så er det fordi det er MANGE flyseter igjen, evt. mange s.k. allotment-hotellrom som ikke er bortbestilt. Da setter turoperatøren ned prisen i håp om at de skal kunne fylle opp litt mer for seter/rom som turoperatøren allerede har betalt. Dersom pågangen er stor, så settes prisen OPP dersom turoperatøren ser at alt vil bli solgt. Derfor skjer "prisdumping" svært sjelden i høysesong, som igjen betyr at bestiller man en uspesifisert reise i juli så koster den nesten det samme som om man hadde bestilt den samme reisen spesifisert noen måneder tidligere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.