Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra grå hår til grått hår - hvor lang tid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 11:26   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Fra grå hår til grått hår - hvor lang tid?

Jeg har altså oppdaget mine aller første to grå hår! Jeg har liksom innbildt meg at jeg ikke kom til å bli gråhåret, siden de jeg ligner på i slekta ikke blir det.

Men i går lyste de altså i mot meg i speilet.

Hva nå da? Er det straka vegen til full grå manke og hyppig farging av ettervekst, eller tar det laaaang tid fra et og annet grått hår til det fyller hele hodet.

Jeg kjenner at dette var jeg IKKE klar for, nei.

Gammel 27-06-08, 11:29   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra grå hår til grått hår - hvor lang tid??

Det er mellom 5 og 10 år siden jeg fant mine første, nå synes det en og annen sølvgrå stripe når jeg har håret i hestehale. Så det går nokså sakte.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:29   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs. På hvor lang denialfasen har vært.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:31   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper det tar veeeldig lang tid. :har også funnet et par sølvstrå i manken:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:32   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren min hadde "noen grå hår" i minst 20 år, og han er fremdeles ikke helt grå. BM fikk de første grå hårene for anslagvis 10 år siden, og har fortsatt ikke mer enn et snev av grått.

Jeg ville farget håret hvis jeg var deg, tror jeg. Så mildt som mulig, med den samme pene fargen som du har naturlig. (Ikke at jeg synes det gjør noe om folk har noen grå hår, altså - men det hørtes ut som om du vil trives best med å farge?)

Gammel 27-06-08, 11:33   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant mine første grå for 3 år siden. Fremdeles er det bare enkelthår hist og pist som er grå, men jeg trooor jeg snart kommer til å gjøre noe for å skjule dem, selv om de fremdeles er få.

Hvor lang tid? Tja... 5 år?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:33   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det spørs. På hvor lang denialfasen har vært.

Jeg TROR dette er de første, altså. Håret ellers er en katastrofe akkurat nå (jeg har akkurat vært gjennom lusekurer og masse lusekjemming og en klipp er ekstremt nødvendig), men ellers på hodet tror jeg det er striperester som viser. Disse jeg fant i går kveld var helt hvite, fra innerst til ytterst.

Gammel 27-06-08, 11:35   #8
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forresten jeg kommer til å få nesten hvitt hår. Mine grå er veldig veldig lyse. Rart egentlig, jeg trodde mørkt hår ble grått og blondt hår ble hvitt.

Gammel 27-06-08, 11:36   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da får du kanskje ordentlig hvitt hår når du blir gammel nok til det, da, Polyanna? Det blir jo kjempefint. Det er stor forskjell på hvor pent hår blir når det blir grått (min mormor hadde ganske kjipt tynt grått hår, men min farmor, som jeg heldigvis ligner mest på, har fremdeles pent, ganske kraftig hår, og nesten hvitt).

Gammel 27-06-08, 11:36   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg tror forresten jeg kommer til å få nesten hvitt hår. Mine grå er veldig veldig lyse. Rart egentlig, jeg trodde mørkt hår ble grått og blondt hår ble hvitt.

Når jeg tenker kjapt på eldre folk jeg kjenner, har jeg mer følelsen av at det er omvendt.

Gammel 27-06-08, 11:37   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her også. Kritthvite. Nesten så det blir spennende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:37   #12
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje det er bekymringen for lus som har forårsaket de tynne hvite

Oppdaget mine første for mange år siden, men det er fortsatt bare enkelthår. Jeg bruker å farge/stripe/glansvaske så jeg vet jo egentlig ikke hvor kraftig det egentlig har utartet seg da :skummelt:

Gammel 27-06-08, 11:38   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når jeg tenker kjapt på eldre folk jeg kjenner, har jeg mer følelsen av at det er omvendt.

Du skal ikke se bort fra at jeg tar fullstendig feil, og at dette er noe jeg bare har trodd, uten belegg for å tro det i det hele tatt.

Jeg håper forresten du har rett i at det er motsatt. Jeg ønsker meg hvitt hår. På mine gamle dager skal jeg bli bondine. (Da må jeg passe på at leggvannet ikke er blått eller rosa.)

Gammel 27-06-08, 11:38   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mine første grå hår for ca 7 år siden. Ennå er det ikke veldig mye, men nok til at jeg farger ofte. De få jeg har synes jo spesielt godt siden jeg har såpass mørkt hår.

Jeg fikk forresten et bedre liv da jeg innså at jeg måtte begynne å farge håret, framfor minicolorere. Minicolor dekker ikke like godt, og da måtte jeg til frisør helst hver 6. uke (og så fæl ut 2-3 uker før det). Nå farger jeg håret og nå holder det å farge hver 2. måned.

Et annet tips er å IKKE nappe de ut. Det er fristende når det er så få som du sikkert har nå, men etterhvert blir man gående med korte, grå hår rett til værs.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:42   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Et annet tips er å IKKE nappe de ut. Det er fristende når det er så få som du sikkert har nå, men etterhvert blir man gående med korte, grå hår rett til værs.

Jaja, men det hjelper ikke når det er ammesveisen som vokser ut igjen.

Gammel 27-06-08, 11:43   #16
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det kommer vel an på hvor rampete barn du har.

Jeg fikk mine første grå samtidig med at jeg fikk eldstemann for 8 år siden. Nå finner jeg stadig grå hår, særlig i tinningene, rundt ørene og i "krona", der jeg har mistet mye ammehår. Fremdeles kaller jeg manken brunblond mer enn grå, og jeg tror det ser sånn ut også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:44   #17
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, men det hjelper ikke når det er ammesveisen som vokser ut igjen.

Nei. Jeg er skikkelig stilig på håret for tida.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:46   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg også. Jeg kjenner/har kjent endel som var mørke og ble helt hvite i håret. Blondt hår ser gjerne først bare litt mer matt i fargen, før det blir ordentlig grått. De grå hårene syns jo mindre når håret er blondt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:46   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid farget håret, som i fra tenårene, siden jeg har vært allergisk mot min naturgitte, vakre ask-farge. Nå har jeg bitt i alle sure epler og farger det i noe temmelig nær min egen. Det minsker ettervekstproblematikken veldig.

Så selve fargingen gjør ikke meg noe. Det jeg synes er verre, er konsistensen til disse vemmelige hvite hårene (har jeg hørt). De er mye grovere og tykkere enn sine medsøstre.

Jeg fikk forresten mine første under svangerskapet med storebror, og det har ikke blitt kjempemye mer, synes jeg. Det går i hvert fall gradvis. Jeg ønsker meg sånn skikkelig stålgrått når jeg blir gammel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:50   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Så lenge det er enkelthår så plager det meg ikke, tror jeg, bortsett fra litt i selvfølelsen. Jeg farger jo håret dann og vann, men det blir pes om man må passe etterveksten som en smed, fordi det vokser ut overveiende grått hår i hodebunnen.

Det jeg egentlig håper på er at det skal gå såpass langsomt at det ikke er noen stor greie når det blir mer av det. Sånn at jeg kan bli "gammel og grå" med litt stil. Ikke mer og mer krampaktig farge håret, og få problemer med overgangen - når slutter man å farge, liksom?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.