Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du for trafikksikkerhet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 22:26   #21
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er opptatt av stabling. Ting må ligge kompakt i bagasjerommet, og ikke over kanten. De tyngste tingene nederst og i midten.

Bare lette ting i takboksen (den påvirker bilens oppførsel veldig mye), og jevn fordeling her også. Og jeg passer på at totalvekten for boksen og/eller taklast for bilen ikke overskrides. (Her tror jeg mange synder grovt.)

Ja, også fordeler vi kjøringen ganske jevnt oss i mellom.

I tillegg kjører vi når vi er uthvilt, holder god avstand, tar ofte pauser, kjører bare forbi når vi har lang og oversiktig strekning og prøver i det hele tatt og kjøre på en minst mulig risikofylt måte.

Gammel 27-06-08, 22:36   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er veldig flink til å ta pauser når han er trøtt, og jeg passer på at han kjører fint.
Ellers er mannen dedikert pakker og flink til det.

Gammel 28-06-08, 01:40   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Som sjåfør tar jeg ansvar ved å ikke kjøre hvis jeg ikke er våken og opplagt. Alt og alle i bilen skal sikres forsvarlig før jeg starter. Jeg bestreber meg på å kjøre defansivt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 02:10   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ette å ha opplevd å kræsje ved at pappa kjørte inn i rompa på 2 biler når han lå i 100 på motorveien (og jeg hadde 6 uker igjen til terminen) så er jeg flink til å holde avstand til bilen foran.
Får ta med at han fikk et epilepsianfall da og bare kjørte rett fram.

Jeg er ikke glad i å kjøre forbi, men gjør det om jeg har veldig klar bane.
Alt pakkes i bagasjerommet etter beste evne og vi har trekk over
(eller gubben får trekk over sin bil når han flytter og jeg har en liten rottebil med sån hattehylle som holder ting på plass)
Men innser at jekken må flyttes for den ligger løs i bagasjerommet.
(vet faktisk ikke om det er plass i samme rom som reservedekket ligger)

Framover vil jo jeg kjøre alene med ungene og da utgår nattkjøring.
Lengre kjøreturer vil bli med masse pauser. Jeg hater å kjøre langt med bil og det gjør bekkent mitt også. Mekling må jeg nok ta, men ungene begynner å bli såpass store at de krangler ikke fult så mye når vi kjører bil.
Dessuten blir det jo litt bedre plass siden vi nå blir 4 i rotta mi, og eldste vil sitte foran, får ta med at han er 14 år da.

Gammel 28-06-08, 02:50   #25
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

-Vi kjører solide og driftsikre biler.
-Sørger for at bilen til en hver tid er i teknisk bra stand.
-Kjører aldri påvirket.
-Unngår løse gjenstander i kupeen, så langt det lar seg gjøre.
-Sikrer lasten baki med nett mellom kupè og bagasjerom, pluss gardin over bagasjen. Pakker aldri over gardinhøyde når vi er på tur.
-Kjører etter både vær-, føre- og trafikkforhold.
-Er bevisst på at det er den som sitter bak rattet som faktisk er den som kjører. Kan kommentere til hverandre, men kommanderer aldri.
-Følger med langt frem på veien, for å kunne være forberedt på hendelser i god tid.
-Er nøye på å se på veimerkingen ved evt forbikjøringer, og stoler ikke blindt på at det er klart til å kjøre forbi hvis foranliggende bil blinker til sides for å si fra at nå kan jeg kjøre forbi. Må se det selv at det er klart.
-Blinker i god tid ved avkjøring. Jo større fart, jo tidligere blink.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.