Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefalinger til en hageamatør?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 19:46   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Anbefalinger til en hageamatør?

Norsk Hagetidend har vel en nettside tror jeg, hvor det også finnes et diskusjonsforum.
Selv har jeg en diger bok, men kommer ikke på hva den heter nå...
Ta deg en tur i bokhandelen og se. De har som oftest flere ulike bøker. På hagesentere har de også bøker ofte. De kan i tillegg gi gode råd om dette og hint.

Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 19:48   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer meg ikke uten Late hager skrevet av gartneren Tor Smaaland. Det er en nyttig og morsom bok. Lykke til med hagen - det er et hyggelig tidsfordriv

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 20:48   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Dra på Plantasjen og se etter et sånt gratis reklameblad/hefte hvor det står litt om alt.. ganske informativ sånn i første omgang ialle fall.

Det finnes vel noen nettsteder også. Jeg har lagret et nettsted, men nå når jeg går inn ser det helt annerledes ut.. lenge siden jeg har brukt det. Det jeg har hatt lagret heter hushjemhage.no

Gammel 16-07-08, 21:23   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg klarer meg ikke uten Late hager skrevet av gartneren Tor Smaaland.

Samme her!

Jeg slår stadig opp i oppslagsbøkene jeg har fra Gyldendal og Aschoug. Jeg har også stor glede av bladet "Hagen for alle".

Jeg vil også anbefale deg å stikke innom Oasen Hageland sitt nærmeste Hagesenter. De har kjempeflinke og serviceinnstilte folk som kan og vil svare på det meste.

Selv planter jeg ikke et tre eller en plante lenger uten å sjekke med bøker og fagfolk, etter at mine første planteprosjekter har gitt varierende resultat.

Det er viktig å vite hvilke planter som liker sol og hvilke som foretrekker skygge, hvilke som bør ha dypt hull når du planter dem, hvilke som skal ha sur jord og hvilke som vil ha kalkholdig jord og når du skal beskjære hvilke trær osv.

Lykke til!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.