Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA-følelser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: IKEA - hva føler du?
Jeg elsker IKEA og IKEA elsker meg. 73 73,74%
IKEA er noe herk og jeg hater det. 5 5,05%
IKEA, schmikea. Couldn't care less. 20 20,20%
Denne pollen har vi hatt før, men for all del... 3 3,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 22:20   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg savner et alternativ mellom 1 og 2.

Gammel 28-06-08, 22:24   #2
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg føler ikke noe intenst eierskap til denne pollen, så om noen modder vil sette inn flere alternativer så er det bare å hive seg rundt!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:28   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg også.

Vi bor langt fra IKEA, og hver gang jeg kommer dit, blir jeg skuffet over etellerannet. Men for all del, mye fint og praktisk også.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:35   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg også. Jeg liker Ikea, men følelsen er ikke så sterk at jeg vil si at jeg elsker det.

Gammel 28-06-08, 22:38   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bor 50 mil unna Ikea, så det er naturlig nok ikke så ofte jeg er innom der.
Jeg syns Ikea har mye bra (men også mye elendig). Jeg elsker å gå rundt å se, men når det kommer til handling kommer jeg stort sett ut fra butikken med en 10 pakning med sjokolade som ligger ved kassen. Det er alt for stort utvalg til at jeg klarer å ta et valg. Hvis jeg skal handle noe på Ikea, så må jeg ha bestemt meg på forhånd for hva jeg skal ha.

Gammel 28-06-08, 22:55   #6
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Tenker ikke så mye på mitt forhold til IKEA.

Gammel 28-06-08, 22:58   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker Ikea. Vi har en god del møbler derfra, og for oss var Ikea det eneste allternativet om vi ville kjøpe noe nytt etter egen smak da vi flyttet sammen. Jeg synes kvaliteten er helt ok. Av en bokhylle forventer jeg at den holder bøkene mine oppe, og det gjør ikeahyllene våre. Jeg tror ikke en dyr hylle ville gjort jobben tilsvarende bedre. Heldigvis jobbet mannen i møbelbutikk før, så han gjør all monteringen på null komma niks.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:07   #8
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også et kjærlighetsforhold til Ikea. Nå har jeg faktisk vært der to ganger på en uke. :salig: Jeg tror alt i stuen vår er fra Ikea, bortsett fra sofaen, som vi kjøpte brukt av Honeybunny. Og så klart man skrur møblene selv. Det er jo halve lykken, ikke snakk om at Gubben får ta del i det. Selv når man har fire uker til termin og man må krabbe på alle fire til klokken halv to om natta for å montere ferdig. :Psyk:

Gammel 28-06-08, 23:32   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Enig! Jeg elsker Ikea, men Ikea elsker ikke meg. Og noen ganger hater jeg dem også. Det må være fryktelig frustrerende å handle på Ikea hvis man ikke bor i kort kjøreavstand fra et varehus. Da vi skulle sette opp klesskap på soverommet, måtte vi fire turer før vi hadde alle delene. For ikke å snakke om når noe er feil og ikke passer... (de er flinke til å ordne opp, men det tar jo tid det også).

Vi har stort sett gode erfaringer med kvalitet og holdbarhet. Det går an å stramme til skruene hvis det begynner å vakle..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:37   #10
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Enig! Jeg elsker Ikea, men Ikea elsker ikke meg. Og noen ganger hater jeg dem også. Det må være fryktelig frustrerende å handle på Ikea hvis man ikke bor i kort kjøreavstand fra et varehus. Da vi skulle sette opp klesskap på soverommet, måtte vi fire turer før vi hadde alle delene. For ikke å snakke om når noe er feil og ikke passer... (de er flinke til å ordne opp, men det tar jo tid det også).

Vi har stort sett gode erfaringer med kvalitet og holdbarhet. Det går an å stramme til skruene hvis det begynner å vakle..

Som et ekte kjærlighetsforhold, med andre ord. There's a fine line between love and hate.

Gammel 29-06-08, 10:02   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk at Ikea er den eneste møbelbutikken jeg har kjøpt noe på de siste årene. - Liker butikken godt - mest pga det sykt store utvalget og prisene. Vi bytter ikke ut møblene fra Ikea noe oftere enn vi hadde gjort om de var kjøpt på f.eks Skeidar tror jeg altså - men så ligger det liksom ikke helt for oss heller da..(og det kan man sikkert se når man er hjemme hos oss )

Mine ikeamøbler har tålt 3 flytterunder nå.

Jeg og mannen pleier forøvrig å ha konkurranse for hvem som greier å montere varene raskest

Gammel 28-06-08, 23:43   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

IKEA-møblene våre har forresten levd lenge, jeg kan ikke huske å ha kastet et eneste møbel derfra. Har vi hatt behov for å bytte dem ut, har vi solgt dem. Det eneste møbelet jeg noengang har kastet er en sprinkelseng fra Fru Lyng, som kostet tre ganger så mye som IKEA sine. Så nei, det er ikke nødvendigvis prisen som styrer forbruket vårt.

Noe av det beste med IKEA, foruten design og pris, er monteringen. Dulter litt på Hobbes.

Gammel 28-06-08, 23:58   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Ikeas møbler og har mye derfra. Blant annet min nye fine hjørnesofa, som jeg definitivt har tenkt å ha lengre enn fire år.

Men jeg blir stresset og aggressiv av å være på IKEA. Jeg tror det er størrelsen og menneskene, jeg vet ikke helt. Jeg vet at jeg må være mett og uthvilt for å takle det kjøpesenteret uten å komme ut i et farlig humør.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 00:50   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker Ikea.

Når det gjelder Ikea, priser og miljø så er det nok slik at det ligger mer bak de lave prisene enn at de er produsert i lavkostnadsland. Hele Ikea konseptet er jo nettopp bygd opp rundt dette med å finne kostnadseffektive måter å drive på. Samtidig som de faktisk har miljø i fokus.
http://www.ikea-group.ikea.com/?ID=14

Ikea varene er ikke mindre holdbare enn mye annet som finnes på markedet. I tillegg er de betydelig bedre når det gjelder muligheten til å gjøre fornuftige valg. Har du valgt et Ikea kjøkken og blir "lei" etter 15 år, så trenger du ikke skifte ut hele kjøkkenet, det er mulig å bare skifte ut fronter. Det at du har mullighet til å skifte trekk på sofaen bidrar også til at man slipper å skifte ut hele møbelet. Og når man i tillegg har mulighet til enkelt å få tak i ekstradeler som trengs til bortimot alle produktene så bidrar dette til gjenbruk i stedet for kast. Vi arvet nettopp en hel stabel med Billyhyller, men de små hylle"duttene" var forsunnet. Hadde vi ikke fått tak i de måtte vi ha kastet hele systemet og kjøpt nytt. Men, Ikea ( ) fikset selvsagt en hel pose med nødvendige "dutter" til oss på 30 sekunder.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 08:25   #15
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Litt enig med Kanina. Jeg liker IKEA og møblene der, men elsker det ikke. Og noen ganger hater jeg dem, sånn år du må tilbake med skuffefronter med skraper og hakk i, når det mangler skruer eller andre ting, eller at de er utsolgt (og du har blitt lovet varen i flere uke). Men stort sett er det god kvalitet på møblene der og jeg digger alle de nyttige små tingene du kan få der.

Men LACK salongbord kan du få billig av meg! Makan til møkk! DET skal kastes etterpå. Godt det bare er kjøpt som en mellomløsning til vi får investert i et ordentlig salongbord.

Sist redigert av Jenna : 30-06-08 kl 08:33.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 20:33   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også. Jeg elsker ikke Ikea, men jeg har funnet mye fint (og rimelig) der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 20:53   #17
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg hater ikea, men er avhengig. Det kan være ganske vondt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 20:57   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg hater ikea, men er avhengig. Det kan være ganske vondt.

Følelsesspennet omkring Ikea er stort og komplekst, med andre ord!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:03   #19
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

IKEA har mye bra og mye ræl.

Signerer. Dessuten får jeg tørre linser av inneklimaet der. ( )

Eller kanskje det er stressrelatert?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ikea

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.