|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
| Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
|
7 | 3,23% |
| Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
|
63 | 29,03% |
| Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
|
12 | 5,53% |
| Nei, så smart er jeg neppe |
|
63 | 29,03% |
| Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
|
72 | 33,18% |
| Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Nei, så smart er jeg neppe |
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har ikke sansen for slike tester. For underholdning er de helt ok. Foreninger er en fin ting for a moete likesinnede, men ikke fordi man har mer iq i forhold til andre. Hvordan kan man si at en som klarer aa loese iqtesten fra Mensa er smartere enn andre? Iq kan, som mange er inne paa, vaere saa mangt. Jeg tror ikke en test kan si hvor mye iq man har. Jeg foretrekker god intuisjon, livserfaring, utdanning, refleksjon osv som et godt utgangspunkt for aa kunne vaere et godt menneske og gjoere en god jobb i samfunnet vaart. Iq er oppskrytt....... ja da jeg proevde aa sjekke iq-en min, men skjoente ikke oppgaven |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Etter å ha lest denne tråden får jeg i grunnen litt lyst til å melde meg inn i Mensa bare på trass, så kan jeg sitte der sammen med de andre antenneløse.
|
|
|
#4 |
|
Vaklende
|
Sv: Er du medlem av Mensa?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg ser i hvert fall at jeg ikke trenger å flytte til Jante. |
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Tror ikke jeg har tatt sånn Mensatest på mange år; i min skarpe ungdom gikk det greitt husker jeg. Men nå som demensen og lediggangen har satt sitt preg er jeg nok i faresonen.
|
|
|
|
#7 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?Hva er poenget med å vite hvordan man scorer på en iq-test? Og hvorfor lage det til et poeng?
|
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Trenger de å være det? Oppegående på hvilken måte da? Som nevnt tidligere i tråden kommer jeg godt ut på disse testene. Kvalifiserer til medlemsskap, men jeg tror da ikke det gjør at jeg er mer oppegående enn naboen som kanskje har 100 i iq (jeg vet selvsagt ikke hva naboen har i iq). Jeg hadde ikke fått så bra resultat hvis testen gikk på nyheter, politikk osv. Jeg følger ikke så godt med i nyhetsbilde.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, de trenger ikke å være det. Men generelt så har folk med høy IQ mer kunnskap om samfunn, større evne til logisk tenkning, større evne til abstraksjon etc enn de med lav IQ.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?Med fare for å si noe som noen har sagt før (jeg har ikke lest hele tråden): Den offisielle Mensa-testen jeg har deltatt på ble innledet med informasjon om at det eneste testen faktisk måler er evnen til å løse denne typen oppgaver. De gir seg altså ikke ut for å teste IQ generelt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg liker vitser genrelt, men tror aldri jeg har hørt en bratsjvits. Jeg er veldig interessert i å vite hvordan disse skiller seg fiolinvitser eller de mer klassiske hardingfelevitsene. |
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Her er en fin liten samling, på engelsk (viola=bratsj): http://web.mit.edu/jcb/www/viola-jokes.html
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg eier virkelig ikke logisk sans, så jeg har aldri turd å ta slike tester. Jeg anser at resultatet ville blitt svært nedslående. :brøhue: Men jeg er ganske god på sjokolade og sarkasme, da.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?Et vitsebidrag: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Har vært medlem. Det var et lite sjokk for meg, jeg hadde akkurat like mange fordommer mot mennesker med høy IQ som mange her - og jeg hadde ikke drømt om at jeg selv passet inn. Jeg regnet med at jeg hadde 120 i IQ (senere har jeg funnet ut at alle, uansett hvilken IQ de har tror de selv har 120 i IQ.) Jeg har feks ikke eksepsjonelt gode karakterer, ikke en eneste liten S, 1 eller 6. (Eneste gangen jeg imponerte foreldrene mine var da karakterskalaen snudde fra videregående og til høyskole.
|