Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Semi-spinnåff: How handy is your (wo)man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-08, 13:23   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Semi-spinnåff: How handy is your (wo)man?

Inspirert av flatpakkene i Ikeatråden.

Hvor handy er mannen din? Er han en av dem som tusler rundt med verktøybeltet og omtrent leter etter skjeve bilder og løse lister? Eller er han den typen som får holde bruksanvisningen når du selv ligger på alle fire for å skru opp Ikea-hylla?

Jeg har den siste typen. :knegg. Han har faktisk fått forbud mot å skru sammen møbler. Det er også jeg som staker ut av tette rør på kjøkkenvasken, renser sluket i dusjen, renser filter i vaskemaskiner, kobler til diverese husholdningsmaskiner (pc/tv osv holder jeg meg unna, men jeg kan hvis jeg må.). Skal vi pusse opp en gang, kan du banne på at det blir jeg som gjør jobben, mens han ser etter ungene.

Mannen kaller meg sin lille handywoman.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Sist redigert av him : 29-06-08 kl 20:24. Årsak: Endret til en kjønnsnøytral overskrift
Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:28   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Semi spinnåff: How handy is your man.

Han er veldig handy. Han leter ikke rundt etter ting å ordne med, han er nemlig ganske lat
Men er det noe som må gjøres er han veldig flink. Jeg kan som regel hvis jeg vil, men jeg overlater det vanligvis til mannen.

Gammel 29-06-08, 13:28   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mann fikser huset utvendig og pusser opp og sånt.
Har resturet hele huset utvendig å det har mann gjort selv.Men litt hjelp fra svigerfar ...
Men nå har han ingen til å hjelpe til eller komme med ideer...

Men bilder henger han ikke opp, skal han henge opp en hylle tar det 3 mnd før det skjer. Så sånt gjør jeg selv.
Har satt sammen mange flatpakker selv, noen må man jo ha hjelp til å holde ting sammen hehe.

Gammel 29-06-08, 13:36   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Min er wannabehandy. Han tror selv at han fikser det meste, når han ikke greier det så er det alltid noen annens skyld. For ekspemel idioten som har tegnet og skrevet bruksanvisningen, for ikke å glemme fjotten som skrudd sammen det han evt må demontere for å få fikset noe som er ødelagt. Mange ting lar seg ikke fikse i følge min mann, og påstår hardnakket at det bare er flaks dersom jeg gjør det. Men, han skal ha det at han gjør ofte et forsøk, og det er en del ting han får fikset.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:37   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Semi spinnåff: How handy is your man

Ikke særlig handy, og IKEA møbler setter man da sammen selv. Trenger man menn til det?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:45   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, man trenger IKKE menn til Ikeapakker. Jeg foretrekker faktisk at min holder seg unna. Jeg har fremdeles vonde drømmer om pc-bordet han satte sammen en gang, som ble til en pc-hengekøye etterhvert. Og hvor skuffene falt fra hverandre hver gang man trakk dem ut.

Gammel 29-06-08, 13:47   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Min er ganske handy. Kan han det ikke ønsker han å lære det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:51   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Uansett hvilken gradering som brukes, ligger min mann på bunnen av handy-skalaen.
Å henge opp en stakkars røykvarsler kan ta en halv dag, og likevel klarer han på ett eller annet vis å gjøre noe galt. Eller det er noe veldig spesielt galt med duppedingsene han bruker eller skal lage, sånn at det bare ikke går an å få det helt til.

Forrige helg skulle han henge opp et digert bilde som jeg har fått i gave, midt på stueveggen. Etter masse banning og bråk og styr og greier, sier han at det ikke går an å få det helt beint fordi rammen på bildet er skeiv. Javel, sier jeg, men vi kan justere så godt vi kan sammen.
Han tar ned bildet og de tre skruene han har skrudd opp går helt åpenbart i nedoverbakke

Veldig skeiv ramme altså

Gammel 29-06-08, 13:54   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Nei, man trenger IKKE menn til Ikeapakker. Jeg foretrekker faktisk at min holder seg unna. Jeg har fremdeles vonde drømmer om pc-bordet han satte sammen en gang, som ble til en pc-hengekøye etterhvert. Og hvor skuffene falt fra hverandre hver gang man trakk dem ut.

Gammel 29-06-08, 13:56   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Høres nesten ut som om vi er gift med samme mann. Men min ville sagt "jamen, gjør det noe om bildet er litt skjevt, da?"

Gammel 29-06-08, 13:58   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det var en planke i eksen som skulle støtte opp pakken slik at den ikke ble bøyd og sånn, påsto mannen. Når jeg prøvde å forklare at den faktisk skulle sitte under bordplaten, for at den skulle takle vekten av en tung pcskjerm, så nektet han å høre. Voila; Pc-hengekøye.

Gammel 29-06-08, 14:00   #12
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Min er veldig handy. Men han lider nesten under det. Det er jo ikke mulig for noen annen (les meg) å få bidra med noe som helst. Så om vi har hatt en skikkelig shoppingrunde på Ikea står han og jobber noe helt vannvittig på. Om jeg begynner å åpne esker for å montere noe annet blir han jo helt stresset. :råll:

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:02   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Forresten så har han blandet inn en god slump latskap også.
Da han skulle hamre inn noen spikere i uteboden, til å henge div. utstyr på, klarte han å hamre inn EN spiker på en halv ettermiddag.
Selv om boden har en 3 meter høy vegg, hadde han valgt å sette denne ene spikeren i ansiktshøyde like innenfor døra, og på den hang den digre parabolantenna som vi aldri kommer til å bruke.

Og det verste er at han er fornøyd!

Gammel 29-06-08, 14:04   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Chantelle; Det er slik jeg er med Ikeapakkene.

Appelsin:

Gammel 29-06-08, 14:06   #15
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ms.Lee: Kanskje jeg er som din mann egentlig?

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:06   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handy? Mannen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:15   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Ms.Lee: Kanskje jeg er som din mann egentlig?

Bare hvis du fucker opp samtlige møbler du har skrudd sammen.

Jeg sammenligner forøvrig mannen med disse to gode naboene fra barnetv.

Gammel 29-06-08, 14:39   #18
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Min er ganske handy og tar seg av oppussingsbiten hos oss (og siden vi har pusset opp nesten alt nå så har det vært mye). Han er ganske flink og nøyaktig. Noen ting er han ufattelig treg til å begynne med, andre ting setter han i gang med i omtrent samme øyeblikket som han fikk ideen, men da ofte uten å fullføre. Han er egentlig dårligere til å fullføre enn til å sette i gang. Når han blir lei bare slutter han liksom. Men akkurat ikeaskruingen er det jeg som tar meg av. Mest fordi jeg egentlig synes det er litt gøy og så går det stort sett ikke an å gjøre feil (om en leser bruksanvisningen da).

Gammel 29-06-08, 14:41   #19
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Bare hvis du fucker opp samtlige møbler du har skrudd sammen.

Jeg sammenligner forøvrig mannen med disse to gode naboene fra barnetv.

Men leser han ikke bruksanvisningen da? Jeg skjønner ikke at det går an å gjøre feil om man gjør det jeg altså. Uten bruksanvisning er det verre, det skal jeg innrømme.

Gammel 29-06-08, 14:42   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Min er veldig handy og gjør det meste. Han synes det faktisk er morsomt å skru sammen Ikea-møbler.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.