|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Registrering av navn på nyfødtHei! Kan noen fortelle meg prosessen for å få registrert navnet til min nyfødte datter?
|
|
|
|
#2 |
|
Einsam
|
Sv: Registrering av navn på nyfødtNormalt får dere skjema i posten etter et par uker, så det er sikkert bare å etterlyse dette hos folkeregisteret. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Registrering av navn på nyfødtSykehuset sender beskjed til folkeregisteret, folkeregisteret sender skjema for navn til dere, dere sender skjema tilbake, dere får fødselsattest med personnummer fra dem igjen. Du kan jo prøve å gå på likningskontoret og flørte med damene, men jeg tviler på at du får det til å gå fortere.
|
|
|
#5 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Registrering av navn på nyfødtVi måtte ringe skatteetaten og spørre etter et slikt skjema (finnes ikke på nett) og damen vi snakket med ble overrasket over at vi ikke hadde fått tilsendt et allerede. Gla'gutten var da nesten 2 mnd. Tror det skal sendes automatisk etter at fødselsmelding er mottat, men dette skjer da tydeligvis ikke med alle. Det tok noen få dager etter at vi ringte til skjemaet lå i posten.
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 29-06-08 kl 18:38. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Registrering av navn på nyfødtVi fikk skjema i posten da han var rundt 4-5 uker gammel. Tok litt tid ja. Men han hadde allerede fått personnummer før det, for det hadde jeg skrevet på helsekortet hans ... Hvor fikk jeg tak i DET da?
|
|
|
#9 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Registrering av navn på nyfødt
Det er nødnummeret som sykehuset bruker. Også får man det barnet skal ha resten av livet hos folkeregisteret.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Registrering av navn på nyfødtMen det er jo det samme fødselsnummeret. Det jeg skrev på helsekortet er det samme som det jeg fikk av folkeregisteret.
|
|
|
#11 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da er det jo greit. Vi fikk to forskjellige nummer, men det fra Folkeregisteret var det endelige.
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Registrering av navn på nyfødtDet tar nok dessverre noe tid nå på sommeren ja. Tror det tok 8 uker eller noe sånt jeg før det kom i posten.
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Registrering av navn på nyfødtGratulerer med jenta!
Vi fikk også to forskjellige. Vi ringte og maset på å få tilsendt papirene, selv om det ikke var sommer, og de kom ganske kjapt. Vi måtte nemlig ha personnummer for å få levert barnehagesøknaden.
|
|
|
#14 |
|
pappa
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Registrering av navn på nyfødtTusen takk for gratulasjonene! Det er stor stas i heimen
|
|
|
|
#15 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Registrering av navn på nyfødt:hviske: Se på tittelen din forresten. :/hviske:
|
|
|
#16 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan søke uten personnummeret også! Du kan enten bruke det midlertidige utdelt på sykehuset eller ditt eget for å få registrert barnehagesøknaden så fort som mulig på nett. Det gjorde vi
|
![]() |
|
|