Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Semi-spinnåff: How handy is your (wo)man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 12:08   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Semi-spinnåff: How handy is your (wo)man?

Mannen min er ekte handy og fikser det meste. Med unntak av en gang vi måtte ha hjelp av en rørlegger så har mannen min fikset alt fra enkel oppussing, maling og gulvlegging til bygging av lydisolert musikkrom, flislegging, drenering og taklegging. Han har snekret noen av møblene våre og kan selvsagt skru sammen flatpakket. Han kan også fikse elektroniske dingser av ymse slag og det meste innen gitarutstyr.

Flinke mannen min.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:25   #62
TBM
Passiv

Standard

Sv: Semi spinnåff: How handy is your man

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Min er veldig handy. Men han lider nesten under det. Det er jo ikke mulig for noen annen (les meg) å få bidra med noe som helst. Så om vi har hatt en skikkelig shoppingrunde på Ikea står han og jobber noe helt vannvittig på. Om jeg begynner å åpne esker for å montere noe annet blir han jo helt stresset. :råll:

Jeg har det akkurat slikt - mannen i huset er egentlig teoretiker og har jobbet lange perioder i direktorat og diverse kommuner, samtidig som han også har jobbet en god del som snekker.

Han snekrer alt selv og gjør også en god del elektrisk og rørleggerarbeid. Han setter seg inn i de ulike områdene lett - og han imponerer alltid sin faste elektriker og rørlegger...

Bieffekten er imidlertid at jeg ofte blir den som da gjør alt det andre - matlaging, barnepass mm. De siste årene har vi imidlertid vært mer obs på å dele slike oppgaver hjemme. De siste IKEA-tingene er skrudd sammen av meg med godt resultat...

Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:35   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er ganske så handy. Men han er litt ON/OFF i perioder. Så noen ganger gidder han ikke noe, andre ganger sover han knapt for å bli ferdig. (Vi pusser opp)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:39   #64
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Han er veldig handy. Han leter ikke rundt etter ting å ordne med, han er nemlig ganske lat
Men er det noe som må gjøres er han veldig flink. Jeg kan som regel hvis jeg vil, men jeg overlater det vanligvis til mannen.

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Det Manga sa.

Jeg og Manga og Gerbera har nok samme mann.

Jeg er i tillegg veldig flink til å lese bruksanvisninger, og forklare på en passe irriterende måte hvorfor ting ikke passer sammen dersom han har montert noe feil.

Gammel 30-06-08, 12:50   #65
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen er forholdsvis handy, og det er jeg også.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:10   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er fryktelig handy, det er ikke en ting han IKKE kan. Desverre er han også veldig lat og tiltaksløs på dette området, så ting blir aldri gjort.

Gammel 30-06-08, 14:10   #67
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sambo kallar seg praktisk utviklingshemma, lærte å knytta skolisser rundt konfirmasjonsalderen! Men han er flink til å kjøpa sjokolade til meg.

Gammel 30-06-08, 14:28   #68
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Semi-spinnåff: How handy is your man

Mannen min er veldig handy. Han er elektriker, så alt av elektrisk utstyr osv fikser han lett som bare det. Svigermor var lettere fortvilet siden hun aldri fikk byttet ut den 30 år gamle komfyren sin, siden mannen min alltid fikset den for henne.
Ellers er han veldig flink, både til å snekre, mekke på biler/traktorer osv og det meste andre. Jeg kommer faktisk ikke på noe han ikke har fått til.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:04   #69
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Optimistmannen er gjennomsnittlig handy- han fikser stort sett det meste i heimen, både inne og ute. I helgen har han pusset opp et soverom, med bare LITT hjelp fra en snekkerkompis. Og rommet blir uten strøm til elektrikerkompisen kommer hjem fra Sør- Afrika... Men- elektrikk skal en ikke klusse med selv! :trorataltkanbegynneåbrenne:
"Problemet" med han er som så mange andre av dere har nevnt: TING TAR TID! Og så roter han noe inni granskogen år han holder på!!
Men som sagt- han er handy!

Gammel 30-06-08, 15:43   #70
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er egentlig ikke så veldig handy, men han er en tålmodig og omstendig sjel, og redder seg i land takket være det. Bruksanvisninger leses i sin helhet før oppstart og følges til punkt og prikke.

Verre er det med undertegnede. Jeg river kartongen av flatpakkene, gyver løs på innholdet og skrur til jeg oppdager at noe ikke er som det skal. Da blir jeg sur, og så må mannen overta.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.