Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise skal vi ønske oss?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilket servise skal Pio og hennes tilkommende ønske seg til bryllupet?
Edme 12 17,91%
Grey Pearl 45 67,16%
Ingen av de. Finn noe annet. 9 13,43%
Ingen av de. Jeg har et bedre forslag som jeg legger inn bilde av i tråden. 2 2,99%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 67. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-08, 09:42   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise skal vi ønske oss?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Av disse to ville jeg valgt grey pearl. Edme lignet på en papptallerken.

DEt var det første jeg tenkte da jeg så bildet også.

Grey Pearl om valget står mellom disse to.

Hvis ikke ville jeg vurdert Amherst fra Wedgewood.

Gammel 01-07-08, 09:43   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Av disse to ville jeg valgt grey pearl. Edme lignet på en papptallerken.

Gammel 01-07-08, 09:43   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh lord.... Jeg svarer i en tråd som omhandler fat.

Hva skjer med meg!?

Gammel 01-07-08, 10:55   #24
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Oh lord.... Jeg svarer i en tråd som omhandler fat.

Hva skjer med meg!?

Kan det være varmen?

Hvis ikke er jeg innbilsk nok til å tro at det er fordi det var jeg som spurte.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 12:39   #25
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har og Amherst og er kjempefornøyd.

Ellers er Grey Pearl nydelig.

Gammel 01-07-08, 13:55   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Edme, og er veldig glad i det. Det ligner absolutt ikke på papptallerkener i virkeligheten. Vi bruker det både til hverdag og fest. Det andre er fint, men det er litt mer "jålete" og jeg ville ihvertfall ikke fått brukt det så mye.
Kommer an på hva du skal bruke det, og hvor mange serviser du har ellers.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:44   #27
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Grey Pearl svarte jeg, da jeg fikk en følelse av engangs, papptallerkener av de andre...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:46   #28
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Nå så jeg at andre også nevnte papptallerkener... Svarte uten å lese de andre svarene.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 00:59   #29
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

jeg hadde tenkt å anbefale colosseum fra wegdwood, som vi fikk til vårt bryllup (etterførst å ha vurdert edme), men det er visst utgått!

Jøss, det visste jeg ikke. *løper for å supplere*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 06:56   #30
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har Edme, og er veldig glad i det. Det ligner absolutt ikke på papptallerkener i virkeligheten. Vi bruker det både til hverdag og fest. Det andre er fint, men det er litt mer "jålete" og jeg ville ihvertfall ikke fått brukt det så mye.
.....

Eneste som taler mot Edme er at "alle " har det.

Edme er et robust udillete service som ikke koster skjorta. Det kan "dresses" opp eller ned avhengig av bord og bestikk. Også har det INGEN problemer med oppvaskmaskin.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 08:29   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Grey Pearl er finest av de to servicene der.

Gammel 08-07-08, 08:43   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes Grey Pearl er fint.

Selv har vi Amherst (med runde kaffekopper) og er superfornøyd. Men det kan ikke vaskes i oppvaskmaskin,da...

Gammel 08-07-08, 09:43   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servise som ikke kan vaskes i oppvaskmaskin er helt uaktuelt her, med mindre det dreier seg om gammelt arvegods. Hadde aldri kjøpt nytt som ikke tåler oppvaskmaskin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:29   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Servise som ikke kan vaskes i oppvaskmaskin er helt uaktuelt her, med mindre det dreier seg om gammelt arvegods. Hadde aldri kjøpt nytt som ikke tåler oppvaskmaskin.

Vi bruker det ikke til hverdags - har helt hvite porselenstallerkener som går i maskinen til det bruket.
Jeg nølte litt når vi skulle velge servise å ønske oss til bryllupet vårt, fordi vi ønsket oss Amherst, men det gikk ikke i maskin. Da sa mannen, at han nektet å ikke velge det vi syntes var finest bare fordi det ikke gikk i maskin, så han skulle personlig ta på seg oppdraget å vaske det hver gang det var i bruk - og det har han gjort.
(Helt utrolig at han engasjerte seg i dette valget i det hele tatt - men det kom nå noe godt ut av det for meg, uansett! )

Gammel 08-07-08, 11:48   #35
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Grey pearl er pent
Vi vurderte Grey pearl, men endte med Cellini fra V&B istedet. Ganske likt bare i hvitt.

Gammel 09-07-08, 20:38   #36
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Edme syns jeg er fint.
Har det selv og syns ikke det ligner på papptallerkner.

Gammel 09-07-08, 20:41   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Tid fra porsgrunn, men jeg synes at "nature" fra wedgewood er veldig stilig også.

Gammel 09-07-08, 21:09   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo to ganske ulike serviser med ulik bruk, synes jeg, så hva du skal ønske deg, avhenger jo mye av hva du vil ha det til.

Jeg antar at Pearl Grey er et porselensservise, og for min del synes jeg det ser ut som et mer typisk "penservise". Edme er ikke porselen, så det tåler mindre (får lettere skår), men til gjengjeld egner det seg bedre til daglig bruk, i mine øyne, siden det er billigere enn porselensserviser fra de samme merkene.

Hvis du skal ha et servise som kan brukes både til hverdags og pent, ville jeg gått for Edme. (De som snakker om papptallerkner, kan neppe ha sett det i virkeligheten. Det er kjempefint.) Hvis det er et penservise du er ute etter, ville jeg ha valgt noe i porselen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 21:29   #39
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har Tid fra porsgrunn, men jeg synes at "nature" fra wedgewood er veldig stilig også.

Det var fint. Skal kikke litt på det i butikken tror jeg.

Teofelia: Jeg er enig i dine betraktninger. Egentlig så kunne det vært greit med noe ensfarget med litt enkel, fargeløs dekor, som kan brukes til både det ene og det andre. Hverdagsservise har vi, så det skal brukes til gjester, jul og egentlig ganske mye. Liker Edme godt, men synes det er litt gult i fargen. Passer dårlig til feks hvit duk.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 21:57   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Liker Edme godt, men synes det er litt gult i fargen. Passer dårlig til feks hvit duk.

Det er jeg enig. Jeg sverger til hvitt penservise selv. Vi har Magnolia Classic fra Royal Copenhagen, men det holder på å gå ut av produksjon, så det kan jeg ikke anbefale. Derimot har vi kaffeservise i Wedgwood Sterling, som du kan kikke på hvis du ser etter noe hvitt og enkelt. Det er et veldig lekkert middagsservise også.

(Det er sølv- og ikke gullkant, hvis det var tvil.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.