Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke skoler man bør unngå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 22:22   #141
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dette synes jeg er å sette ledelsen i en vanskelig situasjon. De mener jo selvfølgelig ikke at de er nazivennlige, selv om de har valgt en annen løsning enn hva du hadde gjort om du bestemte. Så hva skal de gjøre? Ut fra det du sier her må de enten fjerne URL-en (lenken er jo fjernet) eller fjerne din bruker. I siste tilfelle så har de jo gått med på beskyldningen om at de er nazivennlige, og det kan du nesten ikke forvente. Jeg mener at det ikke er riktig heller da, men det er jo en annen sak.

Det er du som må bestemme om dette gjør FP til et nazivennlig sted og så får du i så fall trekke deg ut selv, mener jeg. Jeg er som du sikkert vet hverken modde, admin eller har noe som helst innflytelse på ledelsen, men det er hva jeg synes.

Det er overhode ikke en vanskelig situasjon, jeg spør et enkelt spørsmål og det er følgende - tar FP ledelsen avstand fra spredning av nynazisitisk propaganda på nett? Eller er det tiltatt på FP å legge ut lenker til nynazistiske sider? Hvis siste er tilfelle vil jeg vite det eller om dette er en glipp. Jeg ønsker ikke å være medlem på et forum som tilater spredning av nynazisitsk propaganda. Jeg er helt sjokkert over at FP ledelsen har latt denne lenken ligge og håper bare det er en misforståelse.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 23:17   #142
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil understreke (igjen) at jeg ikke syns noe om at adressen til nettstedet ligger der fortsatt.

Men DISKUSJONEN vil jeg at vi skal ta.

Og det er mange som i tråden har sagt at det burde vi ikke gjøre.

Gammel 30-06-08, 23:21   #143
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil understreke (igjen) at jeg ikke syns noe om at adressen til nettstedet ligger der fortsatt.

Men DISKUSJONEN vil jeg at vi skal ta.

Og det er mange som i tråden har sagt at det burde vi ikke gjøre.

Hvem har sagt det Polyanna?
Som sagt, denne diskusjonene har vi hatt flere ganger før, den er viktig og god og kan fint debatteres uten at det legges ut lenker til nynazistiske sider.
Ser her f.eks
http://www.foreldreportalen.no/forum...mmedkulturelle

Gammel 30-06-08, 23:41   #144
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvem har sagt det Polyanna?

Ganske mange.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes ikke vi skal la hovedinnlegger få æren av å starte en fruktbar debatt med den linken det vises til som utgangspunkt. Jeg oppfordrer til å ignorere slike innlegg, jeg håper ikke FP blir et sted hvor ekstremister som legger ut linker av den typen vi ser her får lov til å starte såkalt konstruktive debatter.

Jeg vil ikke ha på meg å ville tie temaet ihjel, det kan diskuteres i det vide og brede - men helst i en annen tråd. Vi har hatt en lignende og interessant diskusjon før mener jeg å huske, men da med et litt annet utgangspunkt. Jeg synes man kan la være å gi voldsom respons til en bruker som benytter sitt første innlegg til å spre nynazistiske linker. Ryggen til liksom, vi husker Arne Myrdal.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vil vi egentlig ha nynazistisk skit her inne, uansett hvor interessant debatten kunne ha vært?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men det bør gjøres, som Polyanna sier, på en grei måte - og helst uten noe som kan minne om sympatier i retning nynazisme og annen skit. Aller helst i en egen tråd, avsporet fra denne.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Helt enig med Glitter. Fjern gjerne hele tråden. Dette er jo lagt ut i det henseendet å spre propaganda. Hvorfor vil FP være med på noe slikt?

Når folk går inn og ønsker å ta en seriøs diskusjon vedrørende problematikken rundt stor andel av fremmedspråkelige i skolen i denne tråden, fyrer de også etter min mening oppunder nazistenes propagandaaksjon på nettet.

...

Jeg mener at vi skal diskutere det meste, også innvandringsproblematikk - men ikke med nynazisme og rasisme som grunnlag.
...

Jeg synes debatten vedrørende mange fremmedspråklige i skolen er viktig og interessant, men skulle ønske den kunne fortsette i en annen tråd enn denne.

.... så hadde jeg vel aldri trodd noen ville ha svart seriøst i denne tråden. Disse folkene jobbes det jo aktivt mot å fjerne fra alle seriøse debattsider om dagen.

Vi har hatt utallige gode debatter om dette temaet før - hvorfor ikke la ta opp de trådene og fjerne denne tråden.

Gammel 30-06-08, 23:44   #145
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh - Poly... Jeg mener vi skal ta diskusjonen ved anledning, men uten at det er i forbindelse med nettopp denne tråden her. Jeg syns ikke tråder startet av en som kun er ute etter på spre rasistisk skit fortjener mer oppmerksomhet enn den allerede har fått. (Og kaster dermed stein i glasshus, som svarer her. )

Jeg mener dessuten hele adressen til denne nynazistiske skiten bør fjernes.

Gammel 30-06-08, 23:48   #146
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremin Polyanna. Som du ser har jeg gjentatte ganger skrevet at jeg ikke er i mot selve diskusjonen. Jeg synes bare ikke den bør tas i denne tråden, og så konkluderer du med at jeg er i mot det du kaller DISKUSJONEN. Jeg synes det er direkte ufint.

Gammel 30-06-08, 23:48   #147
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Men herregud, det er jo ingen som sier at TEMA ikke skal diskuteres, det tas avstand fra at en nazist logger seg på som bruker for så å legge ut link til et nynazisitsk nettsted, dette er vanlig taktikk for å spre propaganda! Alle her sier at det kan diskuteres men under saklige omstenigheter, ser du ikke det?

Gammel 30-06-08, 23:52   #148
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg klarte å gi en grønn en istedenfor rød! *dåner*

Jeg var veldig stygg og barnslig i kommentaren, kan Admin vennligst slette min prikk til trådstarter er dere virkelig snill og grei?

Sist redigert av Azi : 30-06-08 kl 23:57.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 23:58   #149
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg er ikke i stand til å se forskjellen på å heller starte en ny tråd, og ta det her, som provokasjonen faktisk skjedde? Er ikke det rent formalia?

Gammel 01-07-08, 00:03   #150
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mitt vedkommende ligger forskjellen i å ta det her, eller å starte en ny link, i at hi er ment - i hvertfall i mine øyne - som en ren propaganda for siden vedkommende linket til, under dekke av å starte en debatt.

Jeg vil anse det som helt legalt å starte en egen debatt a la: Kan det være et problem at det i enkelte skoler i Oslo er over 90% fremmedspråklige barn? Hvordan vil dette påvirke våre barns utdannelse?

Eller noe liknende.

Her sies det rett ut at disse skolene bør man unngå, og det begrunnes med en link som forteller oss hvordan de grusommelige muslimene nærmest står klar til å voldtta samfunnet vårt. :satt på spissen tm:

(Er man dum nok, som meg, til å klikke på denne linken og lese mer, får man direkte rasisme, homohets, jødehets etc rett i ansiktet.)

Jeg mener derfor at tråden ikke er startet med gode hensikter for å skape en fruktbar, og kanskje nyttig debatt. Dessuten, skulle jeg ha meninger som kunne tas for å være enig med hi på noe vis i denne debatten, ville jeg straks følt meg som en sympatisør med nynazisten, hvilket jeg vil ha meg frabedt å være.

Gammel 01-07-08, 00:20   #151
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke i stand til å se forskjellen på å heller starte en ny tråd, og ta det her, som provokasjonen faktisk skjedde? Er ikke det rent formalia?

Forskjellen på å ta det her eller i en annen tråd er nettopp linken. Hver gang noen svarer hopper denne her opp til toppen av generell diskusjon, som ligger tilgjengelig for hele verden, og fler klikker seg inn på linken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 00:31   #152
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Linken er jeg for å fjerne. Men jeg leste noe helt annet ut av alle de quotene enn bare det.

Gammel 01-07-08, 00:36   #153
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måten denne tråden utarter seg på må jo være ethvert nettrolls våte drøm?

Siden vi anbefaler lenker i denne tråden tenkte jeg at jeg også kunne slenge inn en.

Først et lite utdrag:

Sitat:

So, you brought home a new Internet Troll. Congratulations! If you are a first timer having a troll, you may have questions. Here are a few suggestions so that you and your troll can live in karmic balance. Now remember, each troll is different and your results may vary. However, this primer should help you get on your way. Welcome to the world of having a troll!

The Care and Feeding of Your Troll: A Primer

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 11:15   #154
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Måten denne tråden utarter seg på må jo være ethvert nettrolls våte drøm?

Siden vi anbefaler lenker i denne tråden tenkte jeg at jeg også kunne slenge inn en.

Først et lite utdrag:

The Care and Feeding of Your Troll: A Primer

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å blande nett-troll med nynazistisk propaganda på nett. Det er faktisk to svært forskjellige ting. Høyre ektreme grunner forurenser mange nettdebatter og prøver så langt det lar seg gjøre å legge ut linker til relevante nettsteder. Vanligvis på sider med mange ungdommer, der er jo sjangsen størst for å rekruttere osv. Vet ikke om dette forsøket er så heldig men nå lar jo FP, i motsetning til alle andre nettsteder jeg kjenner til (alle norske store aviser inkludert) denne adr. ligge ser det ut til.

Det hadde vært veldig fint om noen i forumledelsen kan bekrefte om FP er åpen for at folk får lov til å legge ut lenker til nynazistiske sider eller ikke. Jeg trodde det var en glipp men nå begynner jeg å lure.

Gammel 01-07-08, 11:30   #155
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å blande nett-troll med nynazistisk propaganda på nett.

Jo, men oppmerksomhet er oppmerksomhet...

Jeg ville nok fjernet linken om jeg fikk bestemme ja. Ellers har jeg ingen skrupler med å diskutere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 11:52   #156
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært veldig fint om noen i forumledelsen kan bekrefte om FP er åpen for at folk får lov til å legge ut lenker til nynazistiske sider eller ikke. Jeg trodde det var en glipp men nå begynner jeg å lure.

Jeg synes Lisa stiller et viktig spørsmål og venter spent på svaret fra modder/forumledelse/desombestemmer.

Gammel 01-07-08, 12:24   #157
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg gjentar mitt forslag om å fjerne adressen Og forby at den sendes på prikk. Ser problemet at dersom den sendes per prikk så vises det at man kommer herfra og gjør innspillet til en "suksess" sånn sett.

Gammel 01-07-08, 13:43   #158
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil diskutere!

Gammel 01-07-08, 13:48   #159
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg vil diskutere!

Det vil vi alle men kanskje det er flere som meg som ikke vil være medlem av et nettsted som ikke fjerner nynazistisk progaganda? De er det nemlig få av i Norge i dag.

Gammel 01-07-08, 16:35   #160
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjentar mitt forslag om å fjerne adressen Og forby at den sendes på prikk. Ser problemet at dersom den sendes per prikk så vises det at man kommer herfra og gjør innspillet til en "suksess" sånn sett.

Bare for å svare på det med å forby å sende prikker. Man kan forby til man blir blå i ansiktet, men det vil ikke hindre enkelte i å gjøre det likevel. Og vi moderatorer og admin har faktisk bedre ting å drive med enn å sjekke prikker. Spesielt siden moderatorer bare kan se hvilke prikker en person har mottatt, ikke i hvilken tråd prikken er kommet fra eller hvilke prikker en person sender. Så det vil være et meget møysommelig arbeid å sjekke alle medlemmer på FP sine prikker med jevne mellomrom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.