|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Igjen - hvis du synes det er greit å la nynazister få legge ut sine websider på FP så må du mene det. Det er synd at så mange ikke skjønner at den viktigste måten å bekjempe disse gruppene på er å ikke la de få spre hatet sitt. Det gjør de på mange nok sider utenom at de skal gjøre det på FP også. Det er ingen norske medier eller nettdebatter som tillater slike lenker. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåLisa: Du ba om eksempler på at andre nettsteder også lar slike linker ligge ute, så jeg har likegodt funnet noen eksempler til deg:
|
|
|
#183 |
|
anglofil
Så flott, da kan dere jo klappe dere på skuldrene, det er jo helt greit å la nynazister får logge seg på som brukere og legge ut sidene sine på FP! |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDu er jammen meg drøy, Lisa. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt nynazist på bakrunn av uenigheter i måten man bekjemper nazismen på. Det er tydelig at du tror du sitter inne med alle svarene her, og det er enda mer tydelig at du aner lite om hvordan du skal forholde deg til mennesker med andre oppfatninger og erfaringer enn deg.
|
|
|
#185 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg må si at jeg synes at antirasistisk arbeid som går ut på å framstille FP-ledelsen som et veritabelt Hitlerjugend er svært underlig bruk av tid og krefter.
|
|
|
#186 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåForbausende er det at folk mener det er legitimt for nynazister å bruke offentlige fora som FP til å promotere sine websider. oppsiktsvekkende indeed. Sv'ere også gitt som synes det er greit med nynazistiske sider på vanlige websider- ganske utrolig. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåVel Lisa, nå her jeg altså lest igjennom ganske mange innlegg av deg hvor det står «utrolig» omtrent i hver eneste linje, og du har altså ikke klart å komme med noen flere argumenter enn det du gjorde i det første innlegget ditt, bortsett fra at alle skjønner at du er skikkelig skikkelig sint. Greit nok. Slamr døra igjen etter deg om du vil det.
|
|
|
#188 |
|
kamerat
|
Det er akkurat den typen vurdering jeg regner med at vi ville tatt om en slik lenke skulle dukke opp.
|
|
|
#189 |
|
anglofil
Esme - ta det med ro, jeg håper jeg blir fjernet snart, sendte melding for lenge siden. Så håper jeg du og andre også etthvert vil ta avstand fra all nynazistisk propaganda på nett - debatter det ihjeml men ta ansvar og ikke la de få legge ut lenke til sine nettsteder, det er på denne måten de rekruttere nye medlemmer og de jobber med saken hele tiden. Det håper jeg du og andre også etterhvert vil synes er tragisk. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Teller ned
Amen. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDu skriver jammen bemerkelsesverdig mange innlegg mens du slamrer med døra, Lisa.
|
|
|
#192 |
|
anglofil
jeg brenner i kampen mot nynaziter Tinetoff, gjort det i mange år. At "vanlige" folk i så stor grad synes det er greit at de får legge ut sine lenker på dette forumet er noe jeg syens er så trist at jeg slamrer så lenge jeg orker. Bare logg deg av du så slipper du det, som sagt, sendte pm for å melde meg ut for lenge siden men det tar tid. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDet er ikke noe om å gjøre for meg at du melder deg ut, det er helt ditt eget valg.
|
|
|
#194 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skjønner argumentet om at man synlig tar mer avstand fra slikt materiale om man sletter, og er ikke helt enig med meg selv ennå hva jeg synes om akkurat det.
|
|
|
#195 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
#196 |
|
anglofil
Jo Esme, det har hatt utrolig stor kraft at nettsteder fjerner slike lenker så fort som mulig. Javisst kan man google seg frem hvis man ønsker det men har blitt jobbet veldig aktivt med at disse sidene ikke får ligge ute, det er null terskel når nazister prøver seg på nettsider, det er alltid samme mønster, de logger som på som brukere og i første innlegg legger de frem "siden" sin. Det har vel vært noen kommersielle aktører her inne som har prøvd det samme, nynazister jobber på akkurat samme måte. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
This is normal!
|
Jeg synes dette er et greit svar, selv om jeg ikke er enig i konklusjonen. Jeg synes lenken kunne erstattes med f.eks. "Lenken er fjernet pga rasistisk innhold på ekstern nettside". Jeg tror de færreste ville be denne HansKristian om opprinnelig lenke pr prikk hvis man la ut en sånn kommentar. Og hvis noen uoppfordret får en prikk fra han med lenken etter å ha vært innom denne diskusjonen, vil de da vel ikke trykke på den...
|
|
|
|
#198 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåOg nå ser jeg at lenken er fjernet... :treig: Flott! åper det gjør at Lisa ombestemmer seg.
|
|
|
|
#199 |
|
© All rights reserved
|
Jeg signerer Embs. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåEmbs skriver også mye av det jeg tenker. I det jeg skulle skrive at jeg ikke med min beste innlevelsesevne klarer å se at hovedinnleggers ytringsfrihet skulle være krenket ved å fjerne adressen og la diskusjonen gå (det er jo det som har vært moderatorenes argumenter), så ser jeg at adressen er fjernet. Det gjør meg svært svært glad, og jeg håper avgjørelsen blir stående. Jeg har i dag gått og tenkt på om jeg skulle ta meg en FP-pause selv, fordi dette har kostet mer enn FP smaker om dagen. Blir denne avgjørelsen stående slipper jeg det.
|
![]() |
|
|