|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Det er ikke det at IQ i seg selv "veier så tungt", som du sier, men som både Esme og jeg har sagt: IQ er et mål på en egenskap (eller hva vi skal kalle det) som er positivt korrelert med egenskaper som sosial kompetanse (beslektet med det du kaller EQ), sosioøkonomisk status (utdannelse, jobbkompetanse, lønn), helse og hva man nå vet om av målbare positive ting. Med andre ord: folk med høy IQ har (generelt) høyere EQ, og er (generelt) mer oppdatert, og fungerer (generelt) bedre sosialt. Som Esme sier: Dersom hjernen fungerer godt på ett område, så fungerer den ofte bra ellers også. Du kan selvsagt godt la være å tro på dette hvis du velger det, men jeg mener disse sammenhengene er ganske godt dokumentert. Jeg kan sikkert prøve å finne noen kilder dersom du er skeptisk.
![]() |
#2 |
By the Sea
|
Nei, nei - har slett ikke behov for å fortsette å tro dette om det ikke stemmer!
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Du burde heller kreve kilder. Mange kilder. Det er veldig intelligent å være skeptisk.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
Spørs om jeg er så intelligent,da!
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 01-07-08 kl 22:04. |
![]() |
![]() |