|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva slags "straff" fikk du som barn | |||
| Grov vold (som gav merker) |
|
13 | 4,69% |
| Jeg ble psykisk mishandlet |
|
35 | 12,64% |
| Ørefiker - ofte |
|
16 | 5,78% |
| Ørefiker - sjelden |
|
34 | 12,27% |
| Ris - ofte |
|
13 | 4,69% |
| Ris - sjelden |
|
55 | 19,86% |
| Husarrest o.l. - ofte |
|
15 | 5,42% |
| Husarrest o.l. - sjelden |
|
64 | 23,10% |
| Gå på rommet - ofte |
|
58 | 20,94% |
| Gå på rommet - sjelden |
|
75 | 27,08% |
| Kjeft |
|
170 | 61,37% |
| Tilsnakk |
|
189 | 68,23% |
| Brukte ikke "straff" |
|
17 | 6,14% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)
Samme her, pluss å bli spylt med hageslangen, få ting kastet på meg, osv.
|
|
|
#62 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg gjorde cirka aldri noe galt (kjedelig
|
|
|
#63 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Så trist å se svart på hvitt at det er folk her inne som har blitt utsatt for ting som var utenkelige hjemme hos meg
|
|
|
#64 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft. En gang tok min mor meg hardt i armen. Da hadde jeg stukket av og hun var blitt kjempe redd.
|
|
|
#65 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg ble både fysisk og psykisk mishandlet i tillegg til "vanlig kjeft" og romarrest. Vokste opp på 70/80-tallet. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg kan huske at jeg fikk ris på rompa ihvertfall et par ganger, og fikk også noen dask og klyp. Pluss kjeft. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Det var ikke fysisk vold hos oss, men psykisk. Ikke pappa da ... |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Desto lenger denne tråden blir desto værre blir det. Jeg visste virkelig ikke at det foregikk så mye hjemme hos folk, også så mange. Hjemme, der man skal være trygg og god! Dette er så trist |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg kunne forresten huket av alle alternativene, men jeg huket av psykisk fordi det var det som var det værste. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Dette er vondt å lese. Veldig, veldig vondt... |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Hendte vi fikk litt kjeft, men ellers ingen annen straff, heldigvis. Vi fikk husarrest en kveld(like før sengetid), da hadde vi vært på epleslang hos naboen som var på ferie, bestefaren deres på nesten åtti oppdaget oss og mer eller mindre krevde at pappa skulle gi oss en straff for denne store ugjerningen
|
|
|
#76 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Dette er vond lesning
|
|
|
#77 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg tror dagens unge går for lite på epleslang og det bekymrer meg! De går jo glipp av masse trening i å klatre usett i trær og gjemme seg i buskaset. Dessuten var det jo spennende også og det fremmet sosial samhandling. Eplene var jo slett ikke poenget. De kunne man uansett fått bare ved å ringe på hos den hyggelige gamle damen som eide epletrærne. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Dette kjenner jeg meg igjen i. Vettskremt av tanken på hva som ville skje, hvilke ydmykelser jeg ville bli utsatt for. Foreldrene mine ville nok synes at jeg overdriver ekstremt. Jeg tror ikke at de den dag i dag ville være i stand til å forstå at jeg er redd for en far som aldri har gjort meg noe fysisk vondt. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg kan nesten ikke huske at jeg fikk kjeft engang jeg.. Var nok et usedvanlig snilt barn
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)........blir feil å kalle juling straff, jeg kunne gjøre hva jeg ville når jeg ville,men man passet jo på å ikke gå i veien for gærningene og stikke av om det luktet trøbbel. Juling har lite med straff å gjøre, idioter som slår og tyner unger går mer ut fra sitt eget frustrasjons nivå. Sist redigert av era : 03-07-08 kl 01:09. |
|
|
|
![]() |
|
|