|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Spyler bort de narkomaneBrøyte seg gjennom en flokk narkomane for å komme inn på Byporten? Bor vi i forskjellige byer, Joika? Ja, det er en del som står der hvor fortauet er stengt av mellom Byporten og Trafikanten, men det er også mengder av vektere og politi der støtt og stadig. Jeg har da gått der mange ganger til alle døgnets tider, og aldri følt noe stress av det, ei heller måttet albue meg gjennom gjengen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Sv: Spyler bort de narkomane
Jeg nekter liksom tro at det er det eneste argumentet jeg. Jeg mener at feilen her må ligge et annet sted. Skjønner faktisk godt at et Egon ikke vil ha trappa si fulle av rusede mennesker. Det har ikke noe med at jeg dømmer narkomane å gjøre. Jeg er en av de som syntes det kan være skremmende med rusede personer. Jeg har sett de selge og kjøpe der nede, jeg har sett de krangle og sloss. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Ja samme sted vi snakker om da. Jo jeg har måttet brøyte meg igjennom der mange ganger. Nå som de bygger ol, er det enda verre. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Det er helt sikkert ikke det eneste "argumentet", jeg synes bare det er et skrekkelig dårlig "argument", og dessuten en ganske trist innstilling til folk. Mange synes det er skremmende med narkomane, det er sant; rusede mennesker kan være uforutsigbare og aggressive, og åpenlyst dopsalg er selvsagt et problem. Men å si at "folk synes det er ekkelt å måtte gå rundt de narkomane" hører ikke hjemme i en ordentlig debatt.
Det er noe der, ja. Man kan ikke bare definere dem vekk fra bybildet, jage/spyle dem bort fra der de setter seg og tro at problemet dermed forsvinner. (Kunne de ikke bare være i et hjørne av Slottsparken, da, som i gamle dager? Der er de i mye mindre grad i veien for andre, og slipper dessuten å bli beskult hele tiden, noe som sikkert ikke er hyggelig det heller.)
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#28 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spyler bort de narkomaneDisse narkomane har vel ikke noen mindre rett til å oppholde seg i det offentlige rom enn andre mennesker. Jeg blirfaktisk både sjokkert og skremt over at det enda fins (unge) mennesker med en slik holdning.
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Nemlig. Jeg tror ikke folk som er mye på Oslo S er mer negative til narkomane enn de som bor utenfor byen, heller motsatt.
Hehe, alle synes vel selv at de er fornuftige?
|
|
|
#31 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spyler bort de narkomane
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spyler bort de narkomaneJeg har aldri opplevd å måtte brøyte meg gjennom narkomane. Fjortiser, derimot!
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det ene hjørnet øverst på parkeringsplassen på Leütenhaven- sånn ca 1 x 1 meter av den. Er det ikke der det er et lite gapahuk hvor noen bruker å samles? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spyler bort de narkomaneJeg må fortelle noe som er litt morsomt. Jentungen hadde en "leke"sprøyte da hun var mindre, en 20 ml. sprøyte. Hun elsket den, gikk rundt og bar på den støtt og stadig. Du kan tro det sperret opp øyner de gangene vi krysset Lëutenhaven.
|
![]() |
|
|