Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spyler bort de narkomane

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-08, 12:20   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spyler bort de narkomane

Brøyte seg gjennom en flokk narkomane for å komme inn på Byporten? Bor vi i forskjellige byer, Joika? Ja, det er en del som står der hvor fortauet er stengt av mellom Byporten og Trafikanten, men det er også mengder av vektere og politi der støtt og stadig. Jeg har da gått der mange ganger til alle døgnets tider, og aldri følt noe stress av det, ei heller måttet albue meg gjennom gjengen.
Derimot er det et mye større problem at dopen blir solgt åpenlyst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:22   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men å si at "narkomane er ekle å se på" er en både trist og ekkel tilnærming til situasjonen.

Jeg nekter liksom tro at det er det eneste argumentet jeg. Jeg mener at feilen her må ligge et annet sted. Skjønner faktisk godt at et Egon ikke vil ha trappa si fulle av rusede mennesker. Det har ikke noe med at jeg dømmer narkomane å gjøre. Jeg er en av de som syntes det kan være skremmende med rusede personer. Jeg har sett de selge og kjøpe der nede, jeg har sett de krangle og sloss.
(Husker forresten når jeg var 15 og det var "kult" å være "byvanker" . Dvs henge utenfor Oslo City. Det fikk vi heller ikke lov til og ble da bedt om å fjerne oss ).

Mener Oslo kommune burde rydde opp i dette, gi de narkomane et sted å være. Ikke det at de skal gjemmes vekk over alt ellers, men de burde få et sted hvor de kan henge sammen, uten å være redd for bortvisning.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:24   #23
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Brøyte seg gjennom en flokk narkomane for å komme inn på Byporten? Bor vi i forskjellige byer, Joika? Ja, det er en del som står der hvor fortauet er stengt av mellom Byporten og Trafikanten, men det er også mengder av vektere og politi der støtt og stadig. Jeg har da gått der mange ganger til alle døgnets tider, og aldri følt noe stress av det, ei heller måttet albue meg gjennom gjengen.
Derimot er det et mye større problem at dopen blir solgt åpenlyst.

Ja samme sted vi snakker om da. Jo jeg har måttet brøyte meg igjennom der mange ganger. Nå som de bygger ol, er det enda verre.

Enig i det siste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:28   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant ut noe skikkelig sært. Hvis man bare sier "unnskyld" og smiler, så flytter folk som står i veien seg for deg. Selv om de er narkomane.

Gammel 03-07-08, 12:29   #25
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:31   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg nekter liksom tro at det er det eneste argumentet jeg.

Det er helt sikkert ikke det eneste "argumentet", jeg synes bare det er et skrekkelig dårlig "argument", og dessuten en ganske trist innstilling til folk. Mange synes det er skremmende med narkomane, det er sant; rusede mennesker kan være uforutsigbare og aggressive, og åpenlyst dopsalg er selvsagt et problem. Men å si at "folk synes det er ekkelt å måtte gå rundt de narkomane" hører ikke hjemme i en ordentlig debatt.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mener Oslo kommune burde rydde opp i dette, gi de narkomane et sted å være. Ikke det at de skal gjemmes vekk over alt ellers, men de burde få et sted hvor de kan henge sammen, uten å være redd for bortvisning.

Det er noe der, ja. Man kan ikke bare definere dem vekk fra bybildet, jage/spyle dem bort fra der de setter seg og tro at problemet dermed forsvinner. (Kunne de ikke bare være i et hjørne av Slottsparken, da, som i gamle dager? Der er de i mye mindre grad i veien for andre, og slipper dessuten å bli beskult hele tiden, noe som sikkert ikke er hyggelig det heller.)

Gammel 03-07-08, 12:33   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg fant ut noe skikkelig sært. Hvis man bare sier "unnskyld" og smiler, så flytter folk som står i veien seg for deg. Selv om de er narkomane.

Ja, jeg har aldri måttet ty til fysisk brøyting for å komme meg frem i byen, jeg heller. (Og jeg bor på Tøyen og er temmelig ofte i området rundt Jernbanetorget/Byporten, så det er ikke fordi jeg ikke kjenner til den delen av byen.)

Gammel 03-07-08, 12:33   #28
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Disse narkomane har vel ikke noen mindre rett til å oppholde seg i det offentlige rom enn andre mennesker. Jeg blirfaktisk både sjokkert og skremt over at det enda fins (unge) mennesker med en slik holdning.

Nå bor ikke jeg i Oslo, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg om hvordan situasjonen er der. Men også narkomane må jo ha et sted å være, og det kan ikke være enkelt for dem å være uønsket overalt.

Ellers må jeg bare si meg enig med alle dem som sier noe fornuftig i tråden (uten å nevne navn).

Gammel 03-07-08, 12:34   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dessuten er det helt sikkert noen som vanker ved slottet som hadde satt pris på å ha kortere vei til forsyningene sine.

Gammel 03-07-08, 12:38   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Nå bor ikke jeg i Oslo, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg om hvordan situasjonen er der. Men også narkomane må jo ha et sted å være, og det kan ikke være enkelt for dem å være uønsket overalt.

Nemlig. Jeg tror ikke folk som er mye på Oslo S er mer negative til narkomane enn de som bor utenfor byen, heller motsatt.

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ellers må jeg bare si meg enig med alle dem som sier noe fornuftig i tråden (uten å nevne navn).

Hehe, alle synes vel selv at de er fornuftige?

Gammel 03-07-08, 12:42   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spyler bort de narkomane

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en skam å behandle og se på mennesker slik i et såpass moderne og opplyst og rikt samfunn som vårt.

Det er skrekkelig at noen bare vil "spyle de vekk", det sier mye om holdningene deres, og det er skremmende.

Jeg har heller aldri hatt problemer med å komme meg frem ved byporten/jernbanetorget området, og som aC sier, det er bare å si unnskyld så flytter folk seg altså.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 13:38   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd å måtte brøyte meg gjennom narkomane. Fjortiser, derimot!

Jeg er av samme oppfatning som Skilpadda og Esme, men jeg har forståelse for at folk blir engstelige når det ligger nåler og sprøytespisser spredd rundtom. Jeg tror ikke måten å møte disse skeptikerne på, er med pekefingen og en formanende tone, jeg tror rett og slett mange mangler kunnskap om hvordan de aller fleste narkomame er, jeg. Onkelen min har hvert fall et litt forskrudd bilde når det gjelder f.eks. alkoholikere, og nekter å kalle sin bror ved navn pga skammen broren har påført familien. Mange ser på det som en selvforskylt greie, og ikke den sykdomstilstanden det faktisk er. Uansett, jeg vet ikke hvordan tilstandene er i Oslo, men det var mye dritt på de belastede stedene i Trondheim by en periode.

Gammel 03-07-08, 13:43   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke deler av Trondheim er det som blir regnet som belastede for tiden? :avsporer:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 13:50   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Tydeligvis ingen. Bæret skulle liksom vise meg ghettoen, men vi fant ingen.

Gammel 03-07-08, 13:51   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke, da de forsvant fra Lëutenhaven, og området ble ryddet, så jeg egentlig lite til de på fritida.

Gammel 03-07-08, 13:57   #36
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvilke deler av Trondheim er det som blir regnet som belastede for tiden? :avsporer:

Det ene hjørnet øverst på parkeringsplassen på Leütenhaven- sånn ca 1 x 1 meter av den. Er det ikke der det er et lite gapahuk hvor noen bruker å samles?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 13:58   #37
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Aner ikke, da de forsvant fra Lëutenhaven, og området ble ryddet, så jeg egentlig lite til de på fritida.

Ah - jeg er for sjelden i byen. Er de fjernet derfra altså? Hvorfor det?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 14:00   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

De valgte å fjerne skuret, hvis jeg ikke husker feil, ville vel ikke ha de der.

Gammel 03-07-08, 14:01   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg må fortelle noe som er litt morsomt. Jentungen hadde en "leke"sprøyte da hun var mindre, en 20 ml. sprøyte. Hun elsket den, gikk rundt og bar på den støtt og stadig. Du kan tro det sperret opp øyner de gangene vi krysset Lëutenhaven.

Gammel 03-07-08, 14:03   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekesprøyte, ja. Synes jeg ser det.

I min barndom var det Ravnkloa som var heavy.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.