Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips til gutt 6 år?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 01:18   #21
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips til gutt 6 år?

Rampete Robin, Morten Bloms Memoarer, "Tidsmaskin-serien", Reven og grisungen, Svein og Rotta, Den lille vampyren

http://www.cappelendamm.no/main/kata...0&serieid=3434

Sist redigert av Kaija : 10-06-08 kl 01:39.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 01:31   #22
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Rampete Robin + Reven og grisungen er store favoritter her i huset Sistnevnte er en fantastisk bok med herlige tegninger. Far i huset ler så han rister hver gang han leser den. Vi har også 2 andre bøker i samme serie, men husker ikke hva de heter nå. Ellers er mellombror veldig glad i Newtonbøker, dinosaurusbøker og insektsbøker (særlig om man kjøper en liten plastboks som har forstørrelseglass som lokk og putter de aktuelle insektene man leser om oppi der).

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 01:55   #23
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Skriver under på Mummitroll-bøkene, min femåring (med språkproblemer) var fjetret over Trollmannens hatt. Farlig midtsommer var litt verre, det blir litt for mye teaterprat.
Han ler seg også fillete over Pippi, både som lydbok og vanlig bok.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 00:53   #24
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Rampete Robin-bok nr 1 er lest ut. Den var underholdende for både foreldre og sønn!

Gammel 28-06-08, 01:06   #25
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Roald Dahl

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 11:20   #26
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Erlend Loe`s bøker om Kurt! Det er bøker som både liten og stor kan kose seg med. Vi hadde høytlesning fra bøkene om Krt når ungene var mindre. Det er kommet ut flere bøker i serien: Kurt blir grusom, Kurt koker hodet, Kurt og den kjempestore fisken m.m
Anbefales! Det er skikkelig elleville historier.

Gammel 28-06-08, 12:00   #27
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Min snart seksåring er helt fascinert av Jostein Gaarders "er det noen der?"

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 12:43   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat bestilt Hobbiten, som vi har begynt å snakke om og som Poden syntes høres veldig interessant ut. Og så har jeg bestilt Heksene av Roald Dahl, siden Charlie og sjokoladefabrikken er en sånn suksess. Jeg har faktisk hverken lest den eller Georgs magiske medisin selv - hvilken av dem er egentlig mest egnet til de yngste?

Gammel 28-06-08, 15:03   #29
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Georgs magiske medisin er "lettere" enn Heksene, men hvis Poden er av det slaget som elsker å bli lest for, funker nok Heksene fint. Vi leste den i vinter for 5-åringen vår, og det var stor suksess.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 03:34   #30
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Rampete Robin, Otto monster og Svein og Rotta er populære her i huset.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:37   #31
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Doktor Proktors prompepulver.

"Reven og grisungen" som lydbøker.

I helgen har vi hørt på Kong Neptun og perlejakten av Else Barratt-Due. Den var spennende og flott fortalt.

Sjøormen Ruffen.

Tordivelen flyr i Skumringen.

Frøken Detektiv som hørespill.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:40   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok tatt Georgs magiske medisin før Heksene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:12   #33
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Erlend Loe - Den store røde hunden

Ellers signerer jeg de som har nevnt Roald Dahl. SVK falt veldig i smak her i huset.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:47   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ville nok tatt Georgs magiske medisin før Heksene.

Der fikk jeg jammen svar på det jeg hadde tenkt å lage tråd om i dag. Takker.

Vi har lest Charlie og sjokoladefabrikken og er nå midt inni SVK, så jeg må finne ut hvilken bok vi skal lese etter den. Roald Dahl er artig både for voksne og barn.

Gammel 03-07-08, 21:55   #35
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lotte er litt kul
Standard

Erlend Loe - Den store røde hunden
En Erlend Loe bok jeg har gått glipp av. Den må jeg finne Synes bøkene om Kurt er veldig fasinerende. Leste det for gutten her (han er 5 nå) og han holdt på å le seg i hjel av disse bøkene. (og ja jeg har lest alle voksen bøkene hans også)

Roald Dahl har skrevet fine bøker som egner seg som fortsettelse bøker. Det er fint å ha noe å glede seg til når det gjelder bøker. Hva skjer i kveld?
Jeg synes det er kommet veldig mange gode forslag her jeg.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.