|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Boktips til gutt 6 år?Rampete Robin, Morten Bloms Memoarer, "Tidsmaskin-serien", Reven og grisungen, Svein og Rotta, Den lille vampyren Sist redigert av Kaija : 10-06-08 kl 01:39. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Boktips til gutt 6 år?Rampete Robin + Reven og grisungen er store favoritter her i huset |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Boktips til gutt 6 år?Skriver under på Mummitroll-bøkene, min femåring (med språkproblemer) var fjetret over Trollmannens hatt. Farlig midtsommer var litt verre, det blir litt for mye teaterprat.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Boktips til gutt 6 år?Roald Dahl |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boktips til gutt 6 år?Erlend Loe`s bøker om Kurt! Det er bøker som både liten og stor kan kose seg med. Vi hadde høytlesning fra bøkene om Krt når ungene var mindre. Det er kommet ut flere bøker i serien: Kurt blir grusom, Kurt koker hodet, Kurt og den kjempestore fisken m.m
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Sv: Boktips til gutt 6 år?Jeg har akkurat bestilt Hobbiten, som vi har begynt å snakke om og som Poden syntes høres veldig interessant ut. Og så har jeg bestilt Heksene av Roald Dahl, siden Charlie og sjokoladefabrikken er en sånn suksess. Jeg har faktisk hverken lest den eller Georgs magiske medisin selv - hvilken av dem er egentlig mest egnet til de yngste?
|
|
|
#29 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Boktips til gutt 6 år?Georgs magiske medisin er "lettere" enn Heksene, men hvis Poden er av det slaget som elsker å bli lest for, funker nok Heksene fint. Vi leste den i vinter for 5-åringen vår, og det var stor suksess. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boktips til gutt 6 år?Rampete Robin, Otto monster og Svein og Rotta er populære her i huset. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Boktips til gutt 6 år?Doktor Proktors prompepulver. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Boktips til gutt 6 år?Erlend Loe - Den store røde hunden |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Boktips til gutt 6 år?
Der fikk jeg jammen svar på det jeg hadde tenkt å lage tråd om i dag. Takker.
|
|
|
#35 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Boktips til gutt 6 år?Erlend Loe - Den store røde hunden |
|
|
|