Sv: Ok. Ny kjøkkentegning. Synspunkter?
Syns det ser mye bedre ut nå.
Andre viktige ting å tenke på:
- Plass ved siden av kjøleskapet til å legge fra seg pålegg osv. Ha gjerne skuffer med bestikk ved siden av kjøleskapet. Det ser ut som det blir oppvasken din som blir nærmest kjøleskapet. Kan den flyttes på kortveggen, eller blir det ikke hensiktsmessig??
- Skuffer nære komfyr til å ha redskaper i. Tungvindt å måtte gå vekk fra komfyren for å hente stekeredskaper osv.
- Plass til kasseroller osv. i nærhet til komfyr.
-Oppvask nære oppvaskmaskin-plass.
- Ikke for lang og ikke for kort avstand mellom de tre elementene oppvask, komfyr og kjøleskap. (nå er ikke kjøkkenet ditt så stort da, så det blir ikke så store avstander unasett, men verdt å tenke på allikvel)
Det er forøvrig ulempen ved å kjøpe på ikea, at man ikke får den hjelpen til å sette opp kjøkkenet på tegning som man ofte får på andre kjøkkenbutikker. Men det er mulig å få det fint ved å tegne selv også, men det krever en del tankevirksomhet ja. Jeg tegnet mitt eget selv, og leverte det til kjøkkenleverandøren vår, som tegnet det inn for meg. (har sigdal kjøkken) Er veldig fornøyd med løsningen i dag, 5 år etter også. Men jeg har 17-18 kvm kjøkken, og det er enklere å få praktisk.
|