Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunad!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 21:46   #61
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad!

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg har Rogalandsbunad. Nordaker sin blå med mønster Frafjord.

Jeg har også Rogalandsbunad, sort med Frafjord mønster. Har ikke luen. Jeg har rød brokadevest til min. Jeg fikk bunaden til konfirmasjonen og har faktisk måttet endre på den 2 ganger ,sist gang nå i vår fordi den ble helt feilsydd da jeg fikk endret på den forrige gang.

Er veldig fornøyd med den!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:52   #62
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har foreldre nordfra, og kunne i grunnen valgt både nordlandsbunad og lofotbunad, men så er pappa fra Hamarøy, så da var valget lett, for den bunaden synes jeg er så flott.

Får ikke til å sette inn bilde jeg.
Prøver å linke fra Husfliden, men det funker ikke...

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 16-11-06 kl 21:59.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:13   #63
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Lofotbunad som jeg fikk til konfirmasjonen, skal blir spennende å se om jeg kommer inn i den neste 17.mai.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:18   #64
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Hardanger. Min vest i dog i burgunder brokadestoff.

Mannen har Gudbrandsdalsbunad med hvit jakke og rødrutet vest.

Deler av bunaden min har jeg arvet etter mormoren min. Hun igjen fikk den av en gammel dame da hun var ung. Jeg fikk sydd ny stakk til den til konfirmasjonen min. Den originale hadde mormoren min tatt av og brukt som skjørt under krigen.

Ja, jeg er veldig glad i bunaden min, men den er ikke spesielt behagelig å ha på.

Gammel 16-11-06, 22:19   #65
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har foreldre nordfra, og kunne i grunnen valgt både nordlandsbunad og lofotbunad, men så er pappa fra Hamarøy, så da var valget lett, for den bunaden synes jeg er så flott.

Får ikke til å sette inn bilde jeg.
Prøver å linke fra Husfliden, men det funker ikke...

Er det denne? (Litt stort bilde.)

http://www.husfliden.no/husa/FileFee...s_600x1683.jpg

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:34   #66
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Er det denne? (Litt stort bilde.)

http://www.husfliden.no/husa/FileFee...s_600x1683.jpg

Ja visst er det den.
Går kanskje ikke an å linke det bildet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 01:16   #67
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, den la seg fint i svaret. Og når jeg trykket "send svar" så ble den sånn.
:dumming:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:24   #68
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har Romeriksbunaden.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:27   #69
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bunad selv, dessverre, men om vi noen gang får råd, ønsker jeg meg Lierbunaden:

Gammel 17-11-06, 22:08   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lofotbunaden. Fikk den i 18års gave. Den er alt for stor (og for lang!) nå så jeg må få sydd den inn og opp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:14   #71
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hele familien min har sognebunad. Både store og små.

Gammel 17-11-06, 22:17   #72
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Jeg har Hardangerbunad, og den fikk jeg til konfirmasjonen.
Jeg har dessverre ikke brukt den siden jeg var et-par-og-tyve (pga størrelsen), men har stort håp om at den passer igjen neste 17. mai.

Stakken, vesten og skjorta var bestilt til meg (sydd av familiemedlem), mens beltet og bringekluten er gammelt håndbrodert arvegods (noe av det jeg synes er finest med hele drakten). Nå som jeg er gift bør jeg vel skaffe meg et nytt belte, eller hva sier dere hardangerkjennere? Mamma har iallfall et slikt "klokkestreng"-belte.

Jeg har familie fra Hardanger, men har aldri bodd der selv. Det var min oldefar som vokste opp der. Nevner det fordi jeg mang en gang har måttet "forsvare" min "rett" for "bunadspolitiet"...

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:19   #73
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Jeg har Hardangerbunad, og den fikk jeg til konfirmasjonen.
Jeg har dessverre ikke brukt den siden jeg var et-par-og-tyve (pga størrelsen), men har stort håp om at den passer igjen neste 17. mai.

Stakken, vesten og skjorta var bestilt til meg (sydd av familiemedlem), mens beltet og bringekluten er gammelt håndbrodert arvegods (noe av det jeg synes er finest med hele drakten). Nå som jeg er gift bør jeg vel skaffe meg et nytt belte, eller hva sier dere hardangerkjennere? Mamma har iallfall et slikt "klokkestreng"-belte.

Jeg har familie fra Hardanger, men har aldri bodd der selv. Det var min oldefar som vokste opp der. Nevner det fordi jeg mang en gang har måttet "forsvare" min "rett" for "bunadspolitiet"...

Sikkert "pikebunaden" du har da. Jeg har også en sånn type bunad og gidder ikke bytte før jeg evt arver mammas en dag.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 00:50   #74
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valdres.

Er veldig glad i bunaden min. Den var til og med brudekjolen min!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 00:52   #75
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blå Vestfoldbunad som mamma og mormor har sydd til meg. Er kjempeglad i den!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 00:52   #76
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Hallingbunad. Giftet meg i bunad også men da i egen brudebunad som bestemor til mannen har sydd. Mannen og ungene har også bunad da bestemor til mannen syr

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 20:24   #77
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg har grønn nordlandsbunad! Det er fordi både mor og far er nord fra!! Jeg er veldig fornøyd med den, trenger en litt større bluse men jeg klarer å smyge meg inn i den jeg har foreløpig!

Gammel 18-11-06, 20:35   #78
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hardangerbunad med stakk og høyrød vest. Perlebringe og belte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 21:12   #79
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Nordlandsbunad, grønn sådan. Den har mormor brodert til meg, og alle i familien har den bortsett fra 2 stk.
Og ja, slekten er fra Nordland på ene siden.
Andre deler av slekten er fra Voss og Fana, så sånn sett kunne jeg ha hatt mange andre!

Gammel 20-11-06, 00:47   #80
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Nå som jeg er gift bør jeg vel skaffe meg et nytt belte, eller hva sier dere hardangerkjennere? Mamma har iallfall et slikt "klokkestreng"-belte.

Jeg synes det "klokkestreng"-beltet som du kaller det er noe som gjør hele bunaden komplett og flott. Det er nå min mening. Breieband kaller vi det da. Jeg har to sånne lange ned foran på forklet og "gull"-beltet i livet.

Hadde ikke noe bilde av bare meg i bunaden akkurat nå, men her kommer familiebildet. Jentene mine svinser i bakgrunn i strikket Vestfoldbunad og kusina i Østerdalsbunad.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.