Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva skal jeg gjøre med musa mi?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-08, 00:26   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hva skal jeg gjøre med musa mi?

Jeg har flyktet fra det kokvarme loftet og nå ligger to søte små og sover i stua. Terrassedøra ut fra stua sto oppe litt for luft, mens jeg snakket i telefonen på kjøkkenet. Resultatet er at disse morderkattene har dradd inn en livredd liten mus. Den har någjemt seg bak en dokhylle og morderkattene har gitt opp og slenger seg slappe på terrassen.

Hva gjør jeg? Råd mottas?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 00:27   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med musa mi?

Du legger deg og venter på at musa skal krype opp i senga til deg.

Gammel 05-07-08, 00:28   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Prøver å få fart kattene igjen?

Gammel 05-07-08, 00:31   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Gammel 05-07-08, 00:31   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Flytte dokhylla.

Sett opp musefelle i natt.

Gammel 05-07-08, 00:32   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Da jeg leste overskrften tenkte jeg på noe helt annet enn en redd mus fanget av en katt

:koffert:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 00:33   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Da jeg leste overskrften tenkte jeg på noe helt annet enn en redd mus fanget av en katt

Ja jeg tenkte nok litt koffert jeg også

Gammel 05-07-08, 00:34   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

he he, jeg håpet det handlet om data

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 00:34   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Nå skulle jeg akkurat til å spørre hva en dokhylle var
Bokhylla veier sikkert 150 kg og jeg ser litt for meg at bråket ved å flytte vekker de søte små monstrene i sofaen, samtidig som musa starter å springe rundt.

Hvordan lager jeg en musefelle tro? Dorull og ost, med fyrstikkholdt lem? :normalt ikke jeger:

Dustekattene sitter på taket og holder vakt utenfor et fuglereir. tipper sjangsene for å våkne opp med både mus og fuglunge i senga er gode.

:argh:

Overskriften var tabloid for å sikre mest mulig oppmerksomhet og hjelp en sen fredag Jeg tenkte jeg fikk med med både datanerdene og de mer grisete.

Gammel 05-07-08, 00:35   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først tenkte jeg koffert... Så tenkte jeg data... Det var nesten så jeg ble skuffa da jeg skjønte det var en levende mus det var snakk om.

Gammel 05-07-08, 00:36   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Og jeg sitter i en mørk stue og myser ned på tastaturet, med bena godt oppe på en stol og to møll som tror skjermen er kul... Derfor ekstra mange trykkleifer...

Gammel 05-07-08, 00:47   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hey, når du klager over en mus som ikke oppfører seg, og i tillegg inviterer fedre til andre brukere innom - da må du forstå at vi tenker koffert her!

Gammel 05-07-08, 00:55   #13
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Hey, når du klager over en mus som ikke oppfører seg, og i tillegg inviterer fedre til andre brukere innom - da må du forstå at vi tenker koffert her!

aC annonserer etter hunks som kan bidra med fysisk arbeid av ukjent karakter, og får 19 seriøse svar før noen antyder koffert. JEG stiller et heeeelt uskyldig spørsmål her, og blir nærmest trakassert :fornærmet:

Jeg kan forresten starte en annen tråd om vedlikehold av parkerte mus også. :snufs: Men akkurat nå er jeg lei av å være en sånn mafiaboss som får dyreliv på puta si om morgenen, ref ekorn i svømmebassentråden.

Sist redigert av Balanse : 06-07-08 kl 11:16. Årsak: Rettet noen morsomme nattlige skrivefeil
Gammel 05-07-08, 00:57   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

:kjemper mot søvnen:

Gammel 05-07-08, 01:18   #15
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Du vasker den, flår den - og serverer den til noen som er sultne.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 01:32   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La være å ha katt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 01:39   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Få kattene inn og lukke døren, slå av lyset, legg deg, så går det ikke lange stunden før kattene har fått tak i den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 01:52   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

aC annonserer etter hunks som kan bidra med fysisk arbeid av ukjent karakter, og får 19 seriøse svar før noen antyder koffert. JEG stiller et heeeelt uskjyldig spørsmål her, og blir nærmest trakkasert :fornærmet:

Du vet, det handler om det inntrykket man gir av seg selv i forumet.

...eller pur flaks. Jeg tenkte selvfølgelig at det var en ekte mus du snakket om, siden ekorntråden var friskt i minne. Har ellers ikke noen råd, siden mine puser er effektive killere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 02:08   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva skal jeg gjøre med musa mi?

Har soveromsdoeren lukket?

Og det var nok fler som tenkte koffert ja, og data.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 10:11   #20
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hva skal jeg gjøre med musa mi?

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Du vasker den, flår den - og serverer den til noen som er sultne.

Tenkte jeg først, og nå lurer jeg på om jeg må finne frem barberhøvelen altså?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

La være å ha katt.

Jeg har vært en svak person og gitt etter for tryglende familie med 7 katter (fordi de ikke har kommet seg tidsnok til dyrlegen for sterilisering).

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Få kattene inn og lukke døren, slå av lyset, legg deg, så går det ikke lange stunden før kattene har fått tak i den.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Har soveromsdoeren lukket?

Og det var nok fler som tenkte koffert ja, og data.

På grunn av varmen sov vi i stua i natt, og måtte ha oppe noen luker (altså vindu eller dør). Alternativet var å ikke sove, og da valgte jeg å ta risikoen på"besøk".

Status i dag morges var ingen synlig mus men en død fugl dandert pent foran PC-en, sikkert tenkt som en presang til husets herskerinne. Takk for den. liksom.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du vet, det handler om det inntrykket man gir av seg selv i forumet.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...eller pur flaks. Jeg tenkte selvfølgelig at det var en ekte mus du snakket om, siden ekorntråden var friskt i minne. Har ellers ikke noen råd, siden mine puser er effektive killere.

Har du lært dem å holde byttet utenfor, eller sulteforer du dem slik at de spiser opp med en gang?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.