Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-08, 23:40   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Vi har et Acta Graco-sete fra 2003 i midten bak. På hver side er det en beltestol. Jeg kjøpte den som var smalest (husker ikke navnet i farten), men likevel er det kjempetrangt når jeg skal nedi og feste beltene. Og ungene klarer ikke å løsne dem selv. Jeg må rykke ut stolen, feste beltet og dytte stolen inn igjen. Skjempepraktisk.

Så jeg lurer på om det finnes et bakovervendt sete som ikke tar så mye plass nederst, bakerst mot seteryggen? Og som helst kan brukes en stund?

Gammel 06-07-08, 23:44   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Akta Graco DuoLogic, men det er bare til 18 kg. bakovervendt, og ikke lengst i ryggen.
Men then again, så er Akta Graco setet du har nå også bare til 18 kg. bakovervendt i baksetet, og ikke lenger i ryggen, så det blir det samme, med DuoLogic er smalere.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 00:04   #3
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Ny bil!
Neida, jeg vet ikke ang de setene, men vi har det også grusomt trangt i vår bil med to sånne seter og stol til storesøster. Jeg tipper vi må kjøpe ny bil.
Håper du får noen mer hjelpsomme svar enn mitt

Gammel 07-07-08, 00:11   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Britax Secura og Britax Hi-Way er forholdsvis smale nederst. Vi har Storesøster i beltestol på bak på den ene siden og Lillebror i Britax Hi-Way bakovervendt i midten bak. Det er trangt, men det er plass til å stikke hånden inn og feste setebeltet til Storesøster.

Gammel 07-07-08, 00:40   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Hvis Secura eller Hi-Way er smalere hadde jeg gått for en av de siden de (i hvertfall Secura) har lang rygg, og begge går til 25 kg. bakovervendte. Vi har Secura, og hadde Cosmic før (dvs. har enda, bruker ikke), kan se om jeg får målt om det er noe forskjell på de.

Gammel 07-07-08, 00:42   #6
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde samme problemet og vi har faktisk fått bedre plass etter vi byttet til et Britax Secura. Det er mye smalere bak enn alle de andre vi prøvde, og nå får vi bedre plass til å ta av og på selene til beltestolene.

Gammel 07-07-08, 00:47   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vi får plass til turbo i recaro start bak passajser, snoopy i midten i britax secura og en voksen bak sjåfør i vår galant stv...

god plass å stikke handa mellom turbo sete og hennes for å sette han fast. Men han får ikke satt seg fast selv. mere for at bestelte er festet i beltestrameren og tar du den løs å slipper den tilbake så går belte i lås inni trommelen til betle (i bilen)
Så da må man ta løs belte fra betltestrammeren. ta den helt inn å dra ut igjen. Iriterenede, men genialt på feste av bilstoler.

Gammel 07-07-08, 16:45   #8
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hvilke beltestoler har du da? Vi fikk problem med et bakovervendt og to beltestoler helt til vi byttet den ene beltestolen fra HTS til Britax. Det var smalere der man fester selen.

Gammel 07-07-08, 18:34   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det er Cosmic du har, har du prøvd å flytte den lenger vekk fra seteryggen?

Gammel 07-07-08, 18:42   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Da har jeg målt, og Akta Graco Cosmic setet er ca. 41 cm. bredt nederst, mens Britax Secura er ca. 25 cm. nederst, så det var jo litt av en forskjell ja.

Gammel 07-07-08, 19:33   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Men Cosmic'en monteres jo sjelden helt inntil bakseteryggen, og det er vel der beltefestene som regel er?

Gammel 07-07-08, 20:43   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

I bilen vi hadde det i var det ikke plass til noe annet enn at det stod helt inntil seteryggen.

Gammel 07-07-08, 22:02   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Akta Graco DuoLogic, men det er bare til 18 kg. bakovervendt, og ikke lengst i ryggen.
Men then again, så er Akta Graco setet du har nå også bare til 18 kg. bakovervendt i baksetet, og ikke lenger i ryggen, så det blir det samme, med DuoLogic er smalere.

Det er i grunnen også et poeng at setet skal kunne vare lenger. Vi har dog ikke all verdens plass frem til fremsetene heller. Disse to andre som ble anbefalt her i tråden, hvor plasskrevende er de fremover?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Hvilke beltestoler har du da? Vi fikk problem med et bakovervendt og to beltestoler helt til vi byttet den ene beltestolen fra HTS til Britax. Det var smalere der man fester selen.

Et MaxiCosi og et Brømer. Det er litt lettere med Brømer-stolen, men begge er trange.

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvis det er Cosmic du har, har du prøvd å flytte den lenger vekk fra seteryggen?

Eh... Det har jeg rett og slett aldri fått til. Når jeg strammer selene skikkelig til så trekkes stolen inntil seteryggen uansett hvordan jeg prøver å sette det. Og jeg kan jo ikke kjøre med slakke seler?

Gammel 07-07-08, 22:05   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er i grunnen også et poeng at setet skal kunne vare lenger. Vi har dog ikke all verdens plass frem til fremsetene heller. Disse to andre som ble anbefalt her i tråden, hvor plasskrevende er de fremover?

Hvis du ser på et av inleggene har jeg jo målt forskjellen på cosmicen og Securaen i hvertfall.

Gammel 07-07-08, 22:08   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hvis du ser på et av inleggene har jeg jo målt forskjellen på cosmicen og Securaen i hvertfall.

Ja, takk! Glemte jo helt å takke for det svaret - nyttig!

Så da vet jeg det om bredden. Men hva med lengden - fremover til fører/passasjersete?

Gammel 07-07-08, 22:22   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bakovervendt sete som er smalt i "basen"

Ja, takk! Glemte jo helt å takke for det svaret - nyttig!

Så da vet jeg det om bredden. Men hva med lengden - fremover til fører/passasjersete?

Vi har i hvertfall litt bedre plass til Securaen, enn Cosmicen som generelt er litt større. Vi hadde ikke hatt plass til en sete som var en cm. større enn Cosmic engang, men vi fikk littegrann bedre plass med Securaen.

Gammel 07-07-08, 22:22   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Eh... Det har jeg rett og slett aldri fått til. Når jeg strammer selene skikkelig til så trekkes stolen inntil seteryggen uansett hvordan jeg prøver å sette det. Og jeg kan jo ikke kjøre med slakke seler?

Jeg setter meg med kneet oppi setet, alle seler er da festet men løst. Strammer så forankringsselene hardt og så strammer jeg bilbeltet. Da holder det seg vekk fra bakseteryggen. Setet står da også som støpt siden forankringsselene strammes enda litt når du går vekk fra setet.

Gammel 08-07-08, 01:31   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har DuoLogic til Blobben. Det tar ganske mye plass fremover, men det løser vi med å skyve baksetene helt bak og legge ned seteryggen på baksetet så mye det går, så det er ikke noe problem, synes jeg. Vi har setet bak passasjerplass og har god plass til bena foran. Baksetene i din bil er like mine, er de ikke?

Men ja, det tar mye plass fremover. Vi hadde Cosmic før, og det mener jeg tok mindre plass fremover.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 01:32   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Jeg setter meg med kneet oppi setet, alle seler er da festet men løst. Strammer så forankringsselene hardt og så strammer jeg bilbeltet. Da holder det seg vekk fra bakseteryggen. Setet står da også som støpt siden forankringsselene strammes enda litt når du går vekk fra setet.

Vi er to til å feste setet: jeg klatrer opp i setet, og Teomannen strammer forankringsselene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 00:05   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hi-way tar mindre plass i dybden enn Secura. Vi fikk ikke plass til Secura i bilen vår.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.