Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sex og singelliv og kvinneikon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem "identifiserte" du deg med
Sarah Jessica Parker 13 18,06%
Cynthia Nixon 18 25,00%
Kim Cattrall 1 1,39%
Kristin Davis 9 12,50%
Likte ingen av dem 11 15,28%
Så aldri på den serien 20 27,78%
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 10:06   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Forstod ikke helt den??

Du skriver i innlegget ditt at folk syntes Kirstin Davis er penest, og at Carrie er mest overfladisk. Kirstin Davis er en RL person, Carrie er en rollefigur. Syntes det er rart å blande disse to tingene da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:07   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Haha, genialt! Hun er så usexy at det nesten gjør vondt (men hun er sikkert grei mot barna).

Jøss. Er hun det altså? Fordi? :nysgjerrig:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:14   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Sara Jessica er vakker, og blir mildt sagt oppgitt over at det finnes en usexy liste et sted.

Jeg er også stor fan av serien, men identifiserer meg ikke med noen, forsåvidt. Jeg krysset av for Sara, men det er bare fordi jeg liker henne best. Det er henne vi blir mest kjent med, hun er hovedpersonen så det er hennes tanker og følelser som er i fokus. Jeg kan absolutt kjenne igjen enkelte sider ved henne, men det kan jeg egentlig med alle karakterene.

Gammel 08-07-08, 10:15   #24
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes Sara Jessica er vakker, og blir mildt sagt oppgitt over at det finnes en usexy liste et sted.

Gammel 08-07-08, 10:39   #25
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes Sarah Jessica Parker er strålende vakker

og peker på avatern min.

Gammel 08-07-08, 10:58   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Atte, kan du legge til bilder sånn at jeg vet hvem dere snakker om?

Gammel 08-07-08, 12:54   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg identifiserte meg mest med Edwina Monsoon.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:01   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Gammel 08-07-08, 13:02   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du skriver i innlegget ditt at folk syntes Kirstin Davis er penest, og at Carrie er mest overfladisk. Kirstin Davis er en RL person, Carrie er en rollefigur. Syntes det er rart å blande disse to tingene da.

Nei i forhold til det som sto i Det Nye, så synes jeg ikke Parker er den mest interessante eller flotteste i serien. Slik Det Nye skrev det, så var Parkers karakter å regne som et "ikon" for kvinner, mens jeg ikke opplevde henne som noe spesielt. Derfor jeg egentlig reagerte i utgangspunktet. Da tenker jeg både i forhold til karakter i serie og utseende (som hun jo også har privat ). Jeg likte de andre to bedre.

Mannen syntes forøvrig heller ikke noe om "Carrie", men likte "hun rø'håra" bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:09   #30
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg elsker serien og alt ved den, karakterene, klærne, sexen og miljøskildringene. Men det er i et rent underholdningsperspektiv og jeg identifiserer meg ikke med noen av rollefigurene. Single kvinner i New York vs. sliten, fulltidsarbeidende småbarnsmor i norsk småby? Come on...

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:12   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:12   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Google sex og singelliv eller sex and the city, og les deg opp

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:13   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Har ordnet det nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:33   #34
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nå fikk jeg veldig lyst til å oppleve deg IRL.

Gammel 08-07-08, 13:39   #35
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes å ha hørt noe om at menn synes kvinner som er naturlig vakre og ikke trenger så mye sminke og stasj er mest sexy, tenkte det kunne være tilfelle i denne sammenhengen.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:40   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Men Electronica, abonnerer du virkelig på Det Nye?!

Gammel 08-07-08, 13:41   #37
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Må være premien man fikk for å abonnere som er årsaken

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:06   #38
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Serien var overflatisk og lett vulgær synes jeg. Jeg håper ikke noen ville finne på å sammenlikne meg med noen av disse damene. Å leve som om en er 20-22 når en er i 40-årene er jo bare patetisk.

På hvilken måte lever de som de var i begynnelsen av 20-årene? Fordi de ikke har mann og barn? (I størsteparten av serien, i hvert fall.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:07   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Synes å ha hørt noe om at menn synes kvinner som er naturlig vakre og ikke trenger så mye sminke og stasj er mest sexy, tenkte det kunne være tilfelle i denne sammenhengen.

Men det er jo akkurat det Parker er, nemlig NATURLIG vakker. Ikke operert til en standard Barbiedukke. Jeg gjetter på at Maxime kanskje ikke setter "egenart" høyest på "hot"-lista si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:16   #40
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

På hvilken måte lever de som de var i begynnelsen av 20-årene? Fordi de ikke har mann og barn? (I størsteparten av serien, i hvert fall.)

De henger med venninnene sju dager i uka og er stort sett bare opptatt av klær og neste fest. Det blir gitt et inntrykk av at de er rasende dyktige i jobbene sine, men de er jo aldri der. Det har de ikke tid til, for de må shoppe sko. Hvis en ikke er kommet lenger enn det når en er passert 40, er det trist. Det passer ikke for alle å ha familie, men å fryses i en bestemt alder og ikke utvikle seg videre er jo sørgelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.