|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva jevner dere saus med?Jeg har begynt å lage de fleste sausene selv nå, etter påvirkning fra FP! Enten et par ss hvetemel ristet ut i vann, eller med maizenajevning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Hvetemel eller maizenna.
![]() |
#6 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Hvetemel eller maizenna. Men nå er jeg en lavkarboer, så jeg lager ikke vanlige sauser,bare koker ut panna med litt cf og div krydder. Har ikke blitt en så dugelig lavkarbis at jeg har handlet inn johannesbrødkjernemel.
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Jeg har smør og havremel (store glutenfrie havregryn kjørt i mikser til de har melkonsistens) i gryten, og så heller jeg på grønnsaksvann og har i urtesalt.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Vanligvis bruker jeg hvetemel. Sist hadde jeg ikke hvetemel i hus og brukte derfor potetmel. Fungerte bra det også.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Potetmel bruker jeg også, forresten. Man tager hva man haver.
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Om det er hvite/tette sauser så bruker jeg hvetemel utristet i vann. Gjennomsiktige sauser som buljonger og saftsauser bruker jeg potetmel i, og om jeg skal tykne en wok eller gryterett bare bittelitt, bruker jeg Maizena.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Jeg bruker litt av hvert. Hvetemel vispet inn i smeltet smør er vel den jeg bruker mest. Ellers kan jeg bruke både maizena og hvetemel utristet i vann, hvetemel rørt rett i gryta og maizena-jevning rett i gryta. Jeg har ikke forsket noe større på hva som blir best, men tar det jeg syns passer til maten jeg lager.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Smør og mel ++ |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva jevner dere saus med?Som regel hvetemel, men har jeg ikke det tar jeg maizena eller potetmel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|