Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

BH-størrelser og pupper med forskjellig størrelse

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-08, 07:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BH-størrelser og pupper med forskjellig størrelse

Nå har jeg endelig kjøpt meg et par nye gode BHer. Krystallklart her inne hjalp meg og jeg er kjempefornøyd. Men jeg har et problem, nemlig at puppene mine har en hel CUP i forskjell i størrelse. Det er jo umulig å finne perfekte BHer! Kjøper jeg en BH med cup som er perfekt til den "store" puppen, blir cupen for stor på den andre puppen, og omvendt. Jeg finner jo BHer der cupen sitter relativt fint på begge idet jeg tar den på og går litt med den, men etterhvert presser den store puppen seg mer og mer ut av cupen. Faen så irriterende!

Er det noen andre her med så stor puppeforskjell? Hvordan løser dere dette med BH-størrelse? Må jeg få spesialsydd BHer? *ruinert*

Gammel 10-07-08, 07:49   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BH-størrelser og pupper med forskjellig størrelse

De fleste har nok ikke like store pupper, det er litt forskjell. Anbefaler at du kjøper bh etter den største puppen og legger et lite innlegg i den andre skålen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 07:53   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes bher med litt elastitet er best. Da sitter den store fint mens den små ikke detter ut.

Det er nok et problem man ikke blir så lett kvitt.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 08:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

De fleste har nok ikke like store pupper, det er litt forskjell. Anbefaler at du kjøper bh etter den største puppen og legger et lite innlegg i den andre skålen.

Ja jeg vet at de fleste har litt forskjell, men en hel cup? Kan aldri gå uten BH heller, pga. brystvortene der den ene står flere cm over den andre.

Innlegg i den andre kan jeg legge ja, det var lurt.

Gammel 10-07-08, 08:08   #5
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg vet at de fleste har litt forskjell, men en hel cup?

Eller man kan legge seg under kniven :drastisk:

For å være seriøs igjen, det å se jenter/damer med gale bh-størrelser skjærer meg litt i hjertet (jobbet med dette i 10 år som ekstrajobb). Spesielt det å se dobbeltpupper er ikke pent, og det kan heller ikke være noe godt å gå med.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 08:33   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dobbeltpupper er herlig. Jeg har gått med feil BH i mange år. Jeg har ganske små pupper men må allikevel bruke D-cup, fikk litt sjokk da. Men det har vel årsak i at jeg har en HAUG med løshud på puppene og de er blitt ganske lange etter vekttapet. Forresten så må jeg opp i enda en cup tror jeg, fordi D-cup er mest passelig til den minste puppen, den største holder allerede på å skvise seg litt ut, må rette på den hele tiden.
Jeg skal faktisk høre med legen om puppeoperasjon når jeg skal diskutere bukplastikk. Jeg HATER å bli operert og vil jo helst unngå mest mulig, men magen MÅ jeg ta - det kommer jeg ikke utenom, og puppene er blitt såpass lange og fulle av løshud at jeg vurderer det sterkt. Da får jeg jo to mer like pupper også. Jeg får se.

Nå fremover funker det i hvertfall forholdsvis greit med gode BHer, selv om det er litt vanskelig pga. forskjellen i størrelsen. Men som du sier så kan jeg jo legge et innlegg i den.

Gammel 10-07-08, 13:08   #7
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke bh fant du ut var gode?

*nysgjerrig*

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:24   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fant den på Lindex, er det Triumph eller noe sånt? Gidder ikke å se nå, hehe. Men de var veldig gode. Eneste aberet er jo denne hersens forskjellen på puppene. Jeg må altså enten ha for STOR cup til den ene og innlegg i den andre, eller for liten cup til den ene sånn at den passer til den andre. Det første er jo det beste, så da må jeg opp i en størrelse over D. Selger de innlegg på vanlige butikker (Lindex og sånne)?

Gammel 10-07-08, 13:58   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp BH som passer til den store puppen, og putt en sånn kyllingfilet-innlegg-greie i den andre.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:37   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er det Triumph så er det jo veldig greit, Sparkjøp har et kjempeutvalg i Triumph bl.annet. De fleste butikker som selger undertøy selger også innlegg ville jeg tro.

Gammel 10-07-08, 15:09   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fant den på Lindex, er det Triumph eller noe sånt? Gidder ikke å se nå, hehe. Men de var veldig gode. Eneste aberet er jo denne hersens forskjellen på puppene. Jeg må altså enten ha for STOR cup til den ene og innlegg i den andre, eller for liten cup til den ene sånn at den passer til den andre. Det første er jo det beste, så da må jeg opp i en størrelse over D. Selger de innlegg på vanlige butikker (Lindex og sånne)?

Var det de jeg nevnte til deg kanskje? Minimizer utgavene til Triumph?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 19:42   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Var det de jeg nevnte til deg kanskje? Minimizer utgavene til Triumph?

De er fantastiske!

:hilsenBillamedenstorogenliten:

Gammel 10-07-08, 19:49   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Husker ikke, skal se senere. Jeg så ikke så nøye på merker og sånt, for det var ei venninne (Krystallklart her inne) som dro meg med inn på butikken og dyttet meg inn i et prøverom og hjalp meg, hun fant alle BHene.

Gammel 11-07-08, 10:16   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det står bare Lindex på, så da er det vel deres egne BHer. Den er ganske fin, og sitter godt på. Mannen min må ta på puppene mine hele tiden nå for han sier de er blitt så gode å ta på med denne BHen. De sitter mye høyere oppe og det ser mye bedre ut, tidligere hang de fader ned til navlen. Lekkert.

Men dere; jeg må nok opp enda en cup. Nå bruker jeg 75 D, er det 75 DD jeg skal bruke da, eller 75 E? Eller må jeg opp i 80 rundt? Jeg har så pinlig lite peiling på dette.

Gammel 11-07-08, 10:38   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ville prøvd 75E. DD er vel det samme som E, tror jeg. Du må IKKE gå opp en størrelse rundt. Da mister du støtten. :sitter her med 85, og burde hatt 80:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 10:59   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Fader at vi ikke prøvde DD da vi var der, mener jeg såg det.
Og må si jeg er irritert over at jeg har kastet alle mine som er rundt DD og E, de hadde sikkert passet perfekt.

Gammel 11-07-08, 11:31   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

DD er ikke det samme som E dersom Triumph har både DD og E. Tviler på at de har E.
Ellers brukte jeg et merke som het Ella May fra Lindex, de har større kopper.

Ikke gå opp til 80 dersom 75 passer rundt, gå heller opp i kopp. En ny BH skal passe på det ytterste hakket, for de vider seg litt ut etterhvert. Det gjør ikke noe om bh'en deler flesket litt rundt så lenge den er behagelig, da er du sikker på at du har nok støtte. Det trenger du når du må opp i såpass stor kopp, altså!

Jeg ville gått for innlegg på den minste puppen. Dersom du må gå og justere hele tiden, har du ikke rett størrelse, og det er både slitsomt og unødvendig. Ellers kan en litt småelastisk kopp være lurt, men pass på at den ikke blir for elastisk, for da kan du like gjerne gå uten, nesten.

Lykke til!

:langerfaringmedpuppefrustrasjon:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 11-07-08 kl 11:37.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:35   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kjøp en bh i hver størrelse og klipp begge på midten. Sy sammen. Så lett som en plett!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:59   #19
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Kjøp en bh i hver størrelse og klipp begge på midten. Sy sammen. Så lett som en plett!

Det sa jeg og.
Men da må man jo betale dobbel pris for en bh og det er jo dumt.

Gammel 11-07-08, 12:00   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Det sa jeg og.
Men da må man jo betale dobbel pris for en bh og det er jo dumt.

Man etterlyser selvsagt etter noen som har motsatt størrelse. Erru blånn, eller?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.