Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke ... (med poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering?
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. 11 9,24%
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. 38 31,93%
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. 3 2,52%
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. 62 52,10%
Annet 5 4,20%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-08, 09:34   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)

Jeg tror ikke FrP kommer i posisjon. Deres største utfordring er å få de som gir dem massiv oppslutning opp av sofaen og ut å stemme.

Regjeringen i posisjon i dag tror jeg faktisk har gjort veldig mye bra, de må bare bli mer synlige og snakke mer med velgerene. Ikke la alle utspill fra oposisjonen stå uimotsagt hele tiden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:37   #2
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg tror ikke FrP kommer i posisjon. Deres største utfordring er å få de som gir dem massiv oppslutning opp av sofaen og ut å stemme.

Det er ikke FRPs stemmetall som avgjør om de kommer i regjering eller ikke. Det er de andre høyrepartienes velvilje som bestemmer.

I øyeblikket er det ingen grunn til at Høyre skal slippe FRP inn i en regjering. FRPs støtte til sin politikk har de uansett.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 23:31   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Det er ikke FRPs stemmetall som avgjør om de kommer i regjering eller ikke. Det er de andre høyrepartienes velvilje som bestemmer.

I øyeblikket er det ingen grunn til at Høyre skal slippe FRP inn i en regjering. FRPs støtte til sin politikk har de uansett.

Klart stemmetallet har noe å si. Stemmetallet vil jo avgjøre hvorvidt de kan diskutere et regjeringssamarbeid eller ei, uten er det hvertfall ingenting å snakke om. Ellers tror jeg du har rett ang Høyre og hva de mener.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:41   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva menes med en "bærekraftig innvandring"? Er det ikke slik at vi trenger arbeidskraft?

Integrering misforstås ofte som assimilering. jeg synes ikke at det at vi i norge ikke lykkes nok med integreringen fra vår side, skal være et argument mot innvandring.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:47   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men jeg mener også å ha lest at det er større sansynlighet for rasisme og fordommer i et flerkulturelt samfunn.

Det er en myte spredt av nettopp partier som frp. Skal se om jeg finner rapporten fra FN som omhandler bl.a. dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:06   #6
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva menes med en "bærekraftig innvandring"? Er det ikke slik at vi trenger arbeidskraft?

Jeg tenkte dette var et svar på det:

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hvis man tar imot flere enn det man klarer å tilrettelegge for; til å bistå med alt som de bør ha. Psykisk omsorg, bearbeiding av tidligere traumer, osv osv. Hvis dette ikke blir gjort kan det skapes unødvendige farlige episoder, hvor noen går amok, eks trikkedrapet i Oslo. Mange vil da hevde at det må gjøres noe med psykiatrien osv osv; men inntil man klarer å sørge vel og godt for de som man allerede tar imot; bør man unngå å ta imot så mange flere.

Vi trenger jo arbeidskraft, men da må vi sørge for at innvandrere og asylsøkere blir nettopp det.

Her er forøvrig et eksempel på at vi ikke får til å sørge godt for de som kommer; uten at noen synes det blir for mye:
http://www.budstikka.no/sec_lokal/se...icle188194.ece
Og dette anser jeg som reelt; ikke utslag av fremmedfrykt eller rasisme

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 19:44   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Hvis man tar imot flere enn det man klarer å tilrettelegge for; til å bistå med alt som de bør ha. Psykisk omsorg, bearbeiding av tidligere traumer, osv osv.

Bønna: ja, det er jo et poeng. Men jeg tror virkelig ikke FrP brenner for å bygge opp psykisk helsevern (som alle kan ha råd til) nok til å verken dekke eksisterende eller kommende behov... (evt bruke alle oljepengene på det, slik at folk får helsetilbud, men ikke kan kjøpe seg bolig pga skyhøy rente). Og da blir det litt sånn: vi vil ikke ha flere hit til landet, for vi har ikke godt nok støtteapparat, og ikke vil vi bygge det opp heller.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.