|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?Hvorfor kan dere ikke ha vanlig rammemadrass? Dere kjøper selvsagt 2 stk som er 75 cm brede, dvs 150 cm til sammen. Dere kan velge om dere vil ha en felles overmadrass eller 2 enkle. Jeg vil foreslå at dere tar en runde på Jysk, Living, Bohus, Skeidar osv for å prøve madrasser.
![]() |
#2 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?Kan ikke helt skjønne at rammemadrass er noe problem. Rammemadrass blir ikke som en vannseng der man spretter opp som du sier. Ville kjøpt rammemadrass. Tror det går fint selv med tyngdeforskjellen. Men det blir vel dyrere enn 3000,- vil jeg tro. Vår kostet 7000,- med masse rabatter fordi svogeren til mannen jobber i møbelbutikk. Den er 180 cm bred da, men så stor prisforskjell er det ikke.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?
Vi kan selvsagt ha to rammemadrasser satt inntil hverandre og med en stor overmadrass som dekker begge.
Nei, vi har hatt det og det går ikke. På grunn av fjæringene så spratt jeg opp og ble liggende å gynge hver gang sambo snudde seg litt hardt. En vannseng duver i allefall, en fjærmadrass spretter.
![]() |
#4 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?
Nei, da så. Skal ikke diskutere det!
![]() |
#5 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?Ser nå at dere har pleid å kjøpe madrasser og senger på Ikea. Ikea er vel den eneste som selger større rammemadrasser enn 120. Så dere har sikkert hatt en rammemadrass på 140 eller 160. Jeg mener at det er de str som Ikea selger. Jeg og mannen kjøpte 160 rammemadrass på Ikea når vi flyttet sammen. Vi er omtrent like lange og tunge. Likevel så fungerte det dårlig. Vi klagde på vår madrass etter noen år fordi det ble en grop i midten hvor man trillet ned uansett og skummadrassen på siden slapp taket så man kunne kjenne fjærene. Fikk pengene tilbake.
![]() |
|
|