|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() MiddagstipsFra ca august av blir jeg alenemor til 3 gutter i alderen 6- 14 år.
![]() |
#2 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MiddagstipsVi har en sikker vinner for tavle dager. En pose betasuppe, en pose lapskausblanding (må være fra Rema1000), en terning grønnsaksbuljong og pølse. Ha i litt mer vann en det som står på pakken. Ha alt i kasserolle og kok i ca 20 min. Du får en deilig suppe, som faktisk smaker "hjemmelaget". Serveres med flatbrød.
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: MiddagstipsJeg vet ikke hvor billige disse er, men de er i alle fall gode, koster ikke alt for mye og tilberedes forholdsvis kjapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MiddagstipsFiskegryte:
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
![]() Sv: Middagstipskok potetstappe å kok makaroni,skjær pølse i biter,legg dette lagvis i ildfast form å ha på ost!Stek i ovnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MiddagstipsLag et par liter kjøttsaus i slengen og frys ned, da har du mange middagsretter som er gjort unna i en fei. Bruk den til spagetti, lasagne, pizza osv. Hjemmelaget tomatsuppe smaker 10 ganger bedre enn pose, enkelt å fryse er det også. Kjøp stort på tilbud, det meste kan fryses ned. Kok alltid litt ekstra ris, bruk det dagen etter til stekt ris med egg, skinke eller kylling. Det er fort gjort å slenge sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: MiddagstipsFiskepudding i hvit saus:
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: MiddagstipsHvis noen av guttene er hjemme tidligere enn deg anbefaler jeg varmt alle typer ovnsretter. De kan lages klare dagen før og stå i kjøleskapet, og så kan eventuelt guttene sette på ovnen og sette inn formen. Jeg tar det jeg har, som regel deler jeg poteter i stor båter, gjerne brokkoli, løk, gulerøtter eller andre grønnsaker. Alle typer kjøtt kan hives oppi, jeg liker godt kylling og fisk også. Krydr rikelig med diverse krydder etter hva slags kjøtt dy har valgt, buljong (hjemmelaget eller pulver) og hell over vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vaklende
|
![]() Sv: MiddagstipsJeg liker ellers denne, selv om ikke alle rettene er så enkel og billige. Vi tilpasser litt til hverdagsprogrammet, men det er deilig å bare kjøpe slavisk også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: MiddagstipsTusen takk skal dere ha.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: MiddagstipsDu får kjøpt engangsformer i aluminium på bla. Europris. |
![]() |
![]() |
|
|