Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ringetonen som bare barn kan høre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 00:27   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ringetonen som bare barn kan høre

Den er jo ikke tull. Det trodde jeg. Det var reklame på tv-en for den. Jeg kunne ikke høre men det kunne jentene. De hørte pipet men jeg og mannen hørte ikke noe. Merkelig. Vi testet etterpå siden mannen hadde den ringetonen på telefonen. Selv om jentene var i et annet rom kunne de høre den. Jeg satt ved siden av og hørte ikke noe. Minstepropell syntes at lyden var ekkel. Hun holdt seg for ørene hver gang han startet lyden. Merkelig.

Gammel 17-07-08, 00:28   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringetonen som bare barn kan høre

Jeg har ingen problemer med å høre den ringetonen.

Gammel 17-07-08, 00:29   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm... den de reklamerer for på TV? Jeg hørte den på TV, i alle fall, selv med ørevoks

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 00:29   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva heter den, og på hvilken telefon er den? Eller har dere lastet den ned?

Gammel 17-07-08, 00:29   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Har du ikke? Du er sikkert yngre enn meg.

Gammel 17-07-08, 00:31   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hmm... den de reklamerer for på TV? Jeg hørte den på TV, i alle fall, selv med ørevoks

Jeg har aldri hørt en lyd når den reklamen går, bortsett fra han som prater da.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva heter den, og på hvilken telefon er den? Eller har dere lastet den ned?

Husker ikke hva den heter. Det går reklame på tv for den. Mannen hadde fått en av kompis.

Gammel 17-07-08, 00:33   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje dere har vært på for mange rockekonserter, og jeg har levd et for kjedelig liv.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 00:36   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Her står det om den og en link til den så kan du teste om du kan høre den. http://www.adressa.no/forbruker/mobi...icle675390.ece
http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=29278

Gammel 17-07-08, 00:38   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kanskje dere har vært på for mange rockekonserter, og jeg har levd et for kjedelig liv.

Jeg har ikke vært på mange på rockekonserter.
Jeg har lenge sakt at jeg hører dårlig og det gjør jeg nok.

Gammel 17-07-08, 00:43   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Både jeg og mannen hørte den. Jeg er også kjent for å ha ganske god hørsel da! Jeg kunne stå utenfor døra til den gamle leiligheten vår og faktisk høre at TV'n sto på selv om den var på MUTE, fordi jeg hører en lav, konstant, høyfrekvent piping fra den. Det gjelder alle TV'er altså, ikke bare vår. Derfor har jeg TV'n på kun når det er noe jeg vil se på også, orker ikke å ha den på i bakgrunnen hele dagen som jeg vet mange andre gjør.

Gammel 17-07-08, 00:48   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg hørte den godt, jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 00:49   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Den er jo ikke tull. Det trodde jeg.

Det er veldig lett å forklare hvorfor og hvordan dette virker. Det er ikke mystisk i det hele tatt.

Etter hvert som man blir eldre, får man dårligere hørsel. Det betyr ikke at man hører alt dårligere, men at man mister evnen til å høre enkelte frekvensområder. (Frekvens er det som bestemmer om en tone er høy eller lav. Volum bestemmer om den er sterk eller svak.)
De første frekvensområdene man mister hørselen på, er de aller høyeste.

Derfor vil et barn kunne høre en svært høyfrekvent lyd som foreldrene vanligvis ikke kan høre. Foreldre har (normalt) rett og slett langt dårligere hørsel enn sine barn – selv om en hver småbarnsforelder ville ha sverget på det motsatte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 00:50   #13
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg underviste i en 9.klasse da jeg plutselig hørte den jævlige lyden. Jeg stoppet opp og ba den som hadde mobilen på skru den av øyeblikkelig. Alle gispa, og lurte på om jeg virkelig hørte det?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 01:05   #14
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg hører den også, og jeg går i mitt 36. år...

:ung i ørene:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 01:07   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg trodde det bare var tull..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 01:41   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Den lyden er grusom!

Gammel 17-07-08, 02:31   #17
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hørte den godt. Den er så grusom at jeg blir kvalm. :spy:

Gammel 17-07-08, 03:05   #18
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg underviste i en 9.klasse da jeg plutselig hørte den jævlige lyden. Jeg stoppet opp og ba den som hadde mobilen på skru den av øyeblikkelig. Alle gispa, og lurte på om jeg virkelig hørte det?

Vi har hatt noen snurte elever vi også når de har blitt oppdaget av lærere med superhørsel.

Både mannen og jeg hører tonen, men det varer vel ikke så lenge til. Regner med at minsten vår hyler bort mer av hørselen vår enn all verdens rockekonserter har klart til nå. Han hyler så det virkelig gjør vondt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 03:22   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg nærmer meg 40 og hadde ikke problemer med å høre den infernalske ekle lyden...

*grøss*

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 03:57   #20
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

hører og hører Ja jeg hører den , men vet ikke om jeg ville hørt den i et rom med vanlig støy, det er ikke som en lyd mere som et intens pip jeg mere fornemmer enn hører ekkelt og ubehagelig, men jeg er ikke så gammal da alikevel

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.