|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Kondensert vann
"Vanlig" vann innholder salter. Disse blir ikke med når vannet fordamper, så når vannet kondenserer igjen er det i praksis fritt for salter. Det er dette man benytter seg hvis man skulle være så uheldig å være strandet på en flåte midt ute på havet uten noe å drikke. |
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
|
|
|
#6 |
|
Tåler regn
|
Hvordan i all verden har du kommet på det? Den tanken tror jeg ikke kunne slått meg. Fy flate så bortskjemt blomstene dine er |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Salter, forurensninger, korrosiver... Samme med bilbatterier og dampstrykestykejern - kondensat fra tørketrommel er prima. Så slipper man å kjøpe destillert vann.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
woha....endelig en lur ting jeg kan bidra med til bilmekaniker gubben som tetter forgasser med kanel og bruker strømpebukser som reimer og er veldig stilig MacGyver om biler stopper på fjellet osv.(han gjorde ett eller annet magisk med potet engang som varte hele resten av ferien for noen stranda bilturister vi traff) Sist redigert av era : 17-07-08 kl 14:53. Årsak: orddeling hva er det? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Kondensert vannUlempen er åpenbar. Med kondensert vann tilfører du ikke plantene noe næring i det hele tatt. Fordelen er at du da må ut en tur i det fine været og kjøpe litt gjødsel til plantene. En annen fordel er at du ved å kjøpe gjødsel støtter opp om ditt lokale plantesenter. |
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Jeg vet at mange gartnere mener regnvann er best, men det er fordi at vannet har en bedre ph enn springvann. (For ordens skyld: jeg aner ikke om dette stemmer, jeg har knapt nok en grønt ledd på en finger, men så vanner jeg ikke med regnvann heller.)
Hmm ... Hvem er HK? :spent:
|
|
|
#17 |
|
Kald på føttene
|
Jeg vet ikke om jeg skjønte det spørsmålet.
|
|
|
#18 |
|
Plæstic pusher
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Kondensert vannMen hvis man bruker skyllemiddel? Jeg ser ofte små bobler/skum danne seg når jeg heller ut fra vanntanken til tørketrommelen, så jeg tenkte at de muligens var såperester eller noe slikt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Det bør vel forsvinne i vask?
|