|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Fysioterapeuten vår anbefalte meg å kjøpe nye sko til minsten, i stedet for støvler og cherrox. Nå bruker uansett ikke vi det så mye, men tenker at jeg heller vi kjøpe et par gode joggesko, gjerne litt høye, med god støtte, og i goretex. Han trenger str. 26. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Vårt barn er plattfot, og vi bruker Ecco joggesko i goretex. De er ikke høye, men gir god støtte til foten Samtlige skobutikker jeg har spurt i har anbefalt oss Ecco til plattfotbarn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Burde han kanskje vært vurdert av en ortoped mtp innleggsåler og spesialsko?
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?
Fysioterapeuten mente ikke at det var nødvendig, og dessuten tar det så lang tid å få sånne såler, så når de er så små så var det visst ingen vits fordi sålene ville være for små når de kom |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg tenkte mer på å bruke i stedet for støvler og cherrox. Da tror jeg de må være litt høyere, for at han ikke skal bli klissvåt? |
|
|
|
#6 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lang tid? Her skjedde det iløpet av et par uker.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nevøen min fikk da innleggssåler i løpet av en uke eller to. Han kan bruke hva sko som helst, men de må være stabile, ikke myke og bøyelige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Da skal jeg gjøre det. Fysioterapeuten sa også at hun syntes det var litt tidlig å se hvordan det ville bli, siden han fortsatt har disse "fettputene" som småttiser har i fotbuen. Men jeg gidder jo ikke se på at det blir verre altså. Skal be om henvisning! |
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Nevøen min er forresten nettopp fylt 3 år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Sv: Gode sko for liten kar med noe plattfot og skjev rygg?Det tar ikke lang tid å få såler. Storepropell bruker det og har gjort i 4-5 år. Vi tar avstøpning av føttene og i løpet av et par uker er sålene ferdige. Gutten min er veldig plattfot og han får smerter i knær og rygg på grunn av dette. Vi prøver alltid en masse sko når han skal ha nye. Han har fotsenger som bygger opp en god del på innsiden av foten. Han får ikke sko, bare såler. Så hver gang han skal ha nye sko har vi en masse sko vi prøver. Nike, ecco, timberland pleier å være bra.
|
![]() |
|
|