Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skadelig hårfarging (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-06, 21:31   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg var på ferie i Spania og brukte min kusines frisør. Frisøren tok det nok for gitt at jeg hadde samme type hår som mange spanjoler, men det har jeg ikke. Jeg skulle bare bleke noe av håret bak for å deretter farge det knallrødt. Damen smurte på blemiddel og pakket håret i folie. Så ble jeg satt i en tørker. Det gikk vel 3-5 minutter før jeg kjente en intens smerte i bakhodet. En helt forj..... ubeskrivelig smerte og det røk fra håret. Jeg fikk påkalt frisøren vasket det ut og hun mente at det ville gå over og deretter farget hun det rødt.

Påfølgende dag hadde jeg forsatt vondt og puten var full av hår og blod. Alt håret som var bleket brakk av og det var rett og slett frisørtimen fra helvete.

Vi var å snakket med de etterpå og alt de tilbød meg var styling av håret. Akkurat som jeg ville slippe de menneskene nær håret mitt igjen. Det verste var at jeg ikke var klar over hvor ille det var og kom til å være før jeg kom hjem. Det ble en del turer til legen med hårklipp rundt såret og branssårsalve.

Dette er en dyr og eksklusiv salong i en storby i Spania, så det var ikke der det skortet heller. Man kan egentlig lure på om bleking av hår egentlig er fornuftig for hår og hodebunn.

I Norge bruker vi 3% 6% 9% og 12% oksidant (blekestoff.) Vi har jo et mye lysere og sensibelt hår enn i utlandet, hvor de bruker mye sterkere vannstoff i fargen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.