|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Famefotografenes "gavekort" og visningVar til fotografen med vesla for en uke siden da hun fylte 2 år. Tok masse bilder, brukte et sånt gavekort hvor du får en liten forstørrelse gratis. Skal tilbake i dag for å se bildene, og kjenner at jeg egentlig er fryktelig spent. Samtidig synes jeg nesten det er litt ekkelt også, jeg har jo egentlig bare tenkt å ta imot gavebildet og ikke bestille noe ekstra. Har hørt at det er et massivt kjøpepress, og så skal jeg liksom stå imot og late som ingenting. Uæææ, liksom. Kan hende jeg må kjøpe et bilde ekstra så ikke de føler seg helt snytt? Men det er jo det de legger opp til ved å gi ut gavekort slik som det der, eller?
|
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningIkke tenk at du skylder dem noe ekstra, for det gjør du jo virkelig ikke! Selvsagt vil de selge mest mulig, men det er ikke ditt problem.
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningDet hadde jo nesten vært litt merkelig om de ikke prøver å selge bilder da. Men hvis du har bestemt deg for å ikke kjøpe noen bilder, så er det bare å stå i mot presset. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningPrisene på forstørrelsene er helt ville! Vi var tenkt på å benytte oss av Fame, men valgte noen andre siden den forstørrelsen vi ville ha var 4000 kr dyrere enn hos en konkurrent!
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningVi har brukt et slikt gavekort, og fikk et lite bilde med ramme på. |
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningDu trenger ikke å føle noe kjøpepress. Det er lett å skulle ønske seg mange av bildene, men de har helt ville priser på forstørrelser. Jeg har brukt flere sånne gavekort, og det er bare en av gangene jeg har kjøpt noe ekstra. Et par gangen har jeg betalt ca. 200 kr for å få gratisbildet i litt større størrelse. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningVi har vært hos fame fotograf. Jeg opplevde ikke direkte kjøpepress, men jeg påførte meg det selv til en hviss grad |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningDette er jo den måten fotografen markedsfører produktene sine på, så at de prøver å selge deg bilder, synes jeg virkelig de må få lov til når du benytter deg av sagstrikset deres. Du på din side skal selvsagt ikke føle deg forpliktet til å måtte kjøpe noe som helst. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningJeg følte ikke så stort press, jeg forkynte da vi begynte at jeg ikke vil ha svære bilder av ungene på veggen. Jeg vil heller ha små bilder på diskrete steder. Så vi kjøpte en forstørrelse hakket større enn det gratisbildet, og to små bilder i samme str som gratisbildet til besteforeldrene. Betalte 1800 for alt synes jeg å huske.
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visning
Ja, ikke sant? Det er nok der jeg kommer til å støte på problemer...
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningHar brukt slike gavekort nokre tre gongar, og det er ikkje enkelt å stå imot. Dei første gongane kjøpte eg meir enne eg eigentleg hadde tenkt, men det var mest fordi det var så fint bilder at eg ikkje kunne la vere. Litt press fra fotografen også, men det er da frivillig. Siste gangen sa eg med ein gong at det var eit bilde eg ville ha. Valgte å betale litt for å få det eit hakk større, men etter at eg hadde sagt kva eg var ute etter var det ikkje noko press.
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningVi tok generasjonsbilde av meg, Malin, søsteren min, mamma og mormor for noen år siden. Da valgte mamma å kjøpe et album med 15 (tror jeg) bilder i for rundt 3500. Så har hun scannet og printet ut selv.
|
|
|
|
#14 |
|
Hulder
Sv: Famefotografenes "gavekort" og visningFor å oppdatere denne:
|
|