|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
154 | 68,14% |
Ja |
69 | 30,53% |
Dustepoll (denne må vel også med?) |
3 | 1,33% |
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?
Vi er nok like
![]() |
#62 |
Leser
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?*ha* *ha* Nå husker jeg på hvor omsvermet jeg var av amerikanske militærgutter bare fordi jeg røkte rullings - og så Eventyrblanding, da, som vi glatt oversatte til fairytail, alle ville ha, ja.
![]() |
#63 |
Ekvilist
|
Litt digresjon, men det får stå til. Det jeg synes er interessant etter å ha møtt mange med ulik type avhengighet, er hvor heftig hasjavhengigheten ofte blir og hvor mange bivirkninger det gir sammenlignet med en del andre stoffer. Jeg har snakket med folk som har vært hekta både på heroin og hasj, som klarer å kvitte seg med heroinen men ikke hasjen. Vi snakker selvsagt ikke om en hasjpipe hver fjerde helg, men siden jeg møter folk med ulik type avhengighet må jeg si at jeg er skremt og overrasket over inntrykket jeg får av hasj sammenlignet med heroin/alkohol/medikamenter. Det er etter min mening (og mange av brukerne jeg har møtt) ikke noe "lett" rusmiddel.
![]() |
#64 |
Leser
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Irma: Har ikke dette noe med høyere sosial aksept, da. De fleste ex-narkomane og ex-alkoholikere (OK, dårlige ord, men du skjønner hva jeg mener) jeg kjenner røyker jo (tobakk) som noen skorsteiner. Og de synes det er verre å slutte med røyken, kanskje fordi det er "det siste de har igjen", men også fordi det tross alt er en sosial aksept for å røyke.
![]() |
#65 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Det er ikke mitt inntrykk, hvis jeg forstår deg riktig him. Iallefall ikke i forhold til de tingene som skremmer og overrasker meg med hasj. Mitt inntrykk er at mange synes det er svært vanskelig å slutte med hasj, uansett om de bruker andre rusmidler eller ikke. Det er snakk om bivirkninger som ekstrem søvnløshet, dype depresjoner, nedstemthet, voldsom tiltaksløshet, hallusinasjoner og sterk avhengighetsfølelse over lang tid. Problemet er at hasjbrukere gjerne "medisinerer" bivirkningene av hasjen med hasj. Og så havner man i en ond sirkel det er svært vanskelig å komme seg ut av. For bivirkningene blir jo gjerne mye verre når man forsøker å slutte. Dette gjelder de jeg møter som kun bruker hasj også altså, det med heroin er egentlig en liten digresjon for å illustrere at jeg har møtt ex-brukere av heroin (eller rusfrie i øyeblikket) som mener at hasjavhengigheten sitter mer i.
![]() |
#66 |
heimføing
|
Jeg også. Og hvis vi uforvarende skulle havne på fest der "de drev med slikt", så samlet vi troppene og kjørte hjem til bygda.
Jeg er like fordomsfull. Og fordømmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
tankefull
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har aldri prøvd narkotika for morrskyld nei. Men jeg fikk en bommullsdott med Kokain lagt inn på øyet for 3 år siden, pga en heftig regnbuehinnebetennelse. Dette var det legen på sykehuset som gjorde altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Nei aldri,og kommer heller aldri til og gjøre det.Har sett hva noe så "lett" som hasj kan gjøre med de du er mest glad i.Og kjenner jeg blir dypt provosert at noen prøver og si at hasj er ikke så farlig. Er det mulig og være så naiv,tenker jeg da....
![]() |
#69 |
Passiv
|
For å konkretisere litt, er mitt bidrag i debatten oppgitthet over behovet for å skille mellom hasj og tyngre narkotiske stoffer. Jeg oppfatter problemstillingen i HI som ganske prinnsipiell, og for meg går ikke skillet mellom det å ha prøvd narkotika eller ikke ved hasj og tyngre stoffer. |
![]() |
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Det må jeg vel svare et utvetydig ja på, jeg kan heller ikke skryte på meg hverken å ikke vite hva jeg gjorde eller bare å ha prøvd. Sist redigert av era : 20-07-08 kl 08:30. Årsak: jeg er ikke tjukk i hue pga av dop, jeg hadde like rævva ortografi før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Fjott
|
En digresjon, men mener dere dette helt seriøst?
![]() |
#73 |
Leser
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?era: Fantastisk innlegg.
![]() |
#74 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå skal ikke jeg være den som setter noen som helst i bås, men jeg lurerer nå på om det er en slik gigantisk gruppe med "ekte", tunge narkomane.... Noen har nok "havna utpå" på grunn av skader etter overgrep etc, men jeg tror nok at hoveddelen kommer fra helt vanlige hjem uten noen vettug grunn for at nettopp de skulle bli narkomane.
![]() |
#75 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Aldri prøvd. Kun sett hajsrøyking en gang i mitt liv, men luktet det flere ganger. De aller, aller fleste som kjenner meg vet at jeg er altfor prippen til noe sånt, og lar være foran meg.
![]() |
#76 |
Leser
|
Poenget var at hvis man virkelig mener at alle som bruker narkotika er idioter, så man man også mene det om folk som jeg beskriver her. Hvor stor andel det er av dem har da ingenting med diskusjonen å gjøre.
![]() |
#77 |
Passiv
|
Nå gjør du én fjær til fem høns. Det finnes sikkert et utall av grunner for å prøve hasj for første gang, men uansett hva grunnen måtte være synes jeg det er en vanvittig dum beslutning. |
![]() |
![]() |
#78 |
Fjott
|
Dette er det sikkert ikke mange som er uenig med deg i , men må si jeg synes det signaliserer en helt annen mening enn et tidligere innlegg hvor du skrev:
![]() |
#79 |
Passiv
|
En helt annen mening? Den første uttalelsen har noe mer punch, den andre forklarer den første. Jeg står inne for begge to. Begår man dumme handlinger mot bedre vitende, synes jeg man har gjort seg fortjent til karakteristikken tjukk i hue. |
![]() |
![]() |
#80 |
Leser
|
OK. Det var faktisk slik jeg leste den første uttalelsen din. Du mener at alle som prøver narkotika er tjukke i hue, det leser jeg som om du synes de er idioter. Og det er jeg uenig i. Folk som bruker stoff er som andre, noen teite, noen smarte, noen selvmedisinerer, noen grensesøkende og noen uvitende.
![]() |
|
|