|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkakeHvis du lagde den i to små, og det ble passe, så vil det vel funke bra i stor langpanne? Jeg liker egentlig best når ikke gulrotkake er så veldig høy, det blir fort litt mye kake i forhold til krem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake
Stor langpanne, altså den som fyller hele stekeovnen, blir litt stort til denne oppskriften etter min smak. Da vil den bli veldig tynn. Mine to tilsammen tilsvarer kanskje 2/3 av en stor langpanne. det går jo an å prøve, men vær da obs på steketiden. Jeg stekte den 45 min, så til stor langpanne tror ejg 30 min vil holde.
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkakeJeg har en mellomstor langpanne også, da prøver jeg med den. Sønnen min blir 18 år på tirsdag, da skal vi grille og spise kaker. Det blir denne, brownies (New York City Bakery), og marengsbunn med vaniljekrem og masse frukt og bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gratulerer på forskudd!
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkakeHer er New York City Bakery-oppskriften, som er veldig god. En annen jeg liker veldig godt er Nigellas med biter av hvit sjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkakeDen har jeg lyst å prøve til dåpen om 2 uker, men jeg tror jeg må doble den. Synes det blir så lite med en liten langpanne. Evt. kan jeg jo lage en av denne og en annen liten langpannekake (i tillegg til alle de andre kakene). Gleder meg i hvertfall til å prøve den!
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Stor langpanne tolker jeg som 30X40 cm, det er det som pleier å stå oppgitt i oppskrifter også. Den som hører til komfyren er mye større, så den heter bare "svær langpanne".
![]() |
#8 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha! 30x40 høres bra ut.
![]() |
![]() |
|
|