Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd stoff?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff?
Nei 154 68,14%
Ja 69 30,53%
Dustepoll (denne må vel også med?) 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 16:35   #101
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du prøvd stoff?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg omtaler ikke hasj som stoff, så det føltes veldig feil å si 'ja' i pollen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:39   #102
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vant, Mim. :småkvalm bare av tanken:

Jeg ser hvor vanskelig det er å komme ut av rusproblemene når man faktisk, til en viss grad, fungerer fint i hverdagen selv med et stort og tungt forbruk av rus. Joda, konsekvensene er der, men det verste er følelsen av at man lar seg selv gå til helvete og tape, og akkurat den følelsen er det lettest å bøte på med mer rus. Ironisk nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:51   #103
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og i enkelte bransjer er nesten alt av sosialt samvær/business forbundet med å gå og ta en øl, som i hotell/restaurant, underholdningsbransje, eventbransje, alt som har med musikk/kultur, organisasjonslivet, politikk osv. Rus er viktig for bonding, muligheter, beslutninger og påvirkning. Men det kan definitivt gå over stag for enkelte og AKAN ville ganske sikkert vært en ting både her og der.

Gammel 20-07-08, 16:56   #104
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri prøvd. Det har vært altfor skummelt for meg.

Da jeg studerte var det ofte hasj på hjemmefester. Studentene satt i ring og sendte pipe rundt. Jeg dro et annet sted da. På flere av utestedene vi var på i USA hang eimen godt i gardinene.

Gammel 20-07-08, 17:38   #105
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Aldri prøvd stoff, aldri røykt en sigarett engang.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 18:59   #106
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei aldri, og det har heller aldri fristet.

Gammel 20-07-08, 19:25   #107
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Flott innlegg av Era, og på aC.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:29   #108
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Gammel 20-07-08, 20:02   #109
VårVill
Fullverdig medlem

VårVill sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, aldri prøvd.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:03   #110
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Era og Mim:

Gammel 20-07-08, 20:21   #111
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Ja har prøvd hasj i min ungdomstid.
Har ikke prøvd etter at jeg fikk barn og det er straks 20 år siden.
Er ikke stolt av dette, men det er ikke noe jeg bruker energi på å angre på.
Var i et miljø på den tiden som det var helt vanlig å røyke hasj.Ingen jeg omgås nå driver med dette, det var typisk et ungdomsfenomen for meg og mine venner.
Ikke quote innlegget, for jeg kommer sikkert til å slette det

Gammel 20-07-08, 23:06   #112
Nebbia
Passiv

Standard

Dette var tydeligvis et emosjonelt tema for mange, men skal man angripe noen for å ha fordommer, burde man kanskje legge sine egne fordommer til side.

Jeg har kun uttalt meg om beslutningen ved å prøve narkotika. Den synes jeg er så dum at jeg ikke nøler med å karakterisere personene som dumme. For meg er dette to sider av samme sak. Hvorvidt det ikke finnes dumme mennesker, men bare dumme beslutninger betrakter jeg som semantisk kverulering som jeg ikke gidder å begi meg ut på.

Det er mulig min holdning er fordomsfull, men jeg vil ikke ha insinuasjoner hengende over meg at selv om jeg mener at beslutningen om å prøve narkotika for første gang er selvforskyldt er ensbetydende med at de må klare seg selv. Ei heller at konsekvensene ved narkotikabruk er noe de ønsker. Det er fullt mulig å ha sympati for situasjonen narkomane havner i og samtidig mene at de har handlet som idioter. Og når man først snakker om narkomane; spørsmålet til HI er stilt til relativt ressurssterke mennesker her på forumet. Mitt svar er også gitt i samme kontekst. Hvis man føler seg truffet over å ha blitt kalt tjukk i hue, er det mer redelig å svare på vegne av seg selv, enn å komme drassende med samfunnets kanskje svakeste gruppe.

Mine betraktninger er sikkert preget av min rusfrie oppvekstboble, men det forhindrer meg ikke fra å ha meninger om narkotikabruk. Selv om jeg bare skulle være ruset på Amarone ...

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:51   #113
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

(…) Ei heller at konsekvensene ved narkotikabruk er noe de ønsker. (…) Og når man først snakker om narkomane; spørsmålet til HI er stilt til relativt ressurssterke mennesker her på forumet. Mitt svar er også gitt i samme kontekst. Hvis man føler seg truffet over å ha blitt kalt tjukk i hue, er det mer redelig å svare på vegne av seg selv, enn å komme drassende med samfunnets kanskje svakeste gruppe.

Men for de fleste i gruppen du henviser til vil jo konsekvensen ved narkotikabruk nettopp være noe de ønsker, nemlig rus, og denne rusen vil stort sett ikke føre noen problemer med seg, så min forståelse av reaksjonene er vel like gjerne at man ikke føler seg særlig truffet av å bli kalt tjukk i hue, og derfor prøver å finne en annen tolkning av utsagnet ditt, og da er det vel ikke så fjerntliggende å trekke inn de som faktisk har fått problemer sammen med bruken av rusmidlene, og gå ut i fra at det er disse du angriper. Men det siste innlegget ditt skulle jo være klargjørende i så måte.

Ben "relativt ressurssterk" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:58   #114
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, aldri.
Jeg har vokst opp i en boble der folk ikke drev med slikt.

Jeg også, heldigvis!
Og for meg, så er hasj absolutt det jeg regner som stoff.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:05   #115
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men for de fleste i gruppen du henviser til vil jo konsekvensen ved narkotikabruk nettopp være noe de ønsker, nemlig rus, og denne rusen vil stort sett ikke føre noen problemer med seg, så min forståelse av reaksjonene er vel like gjerne at man ikke føler seg særlig truffet av å bli kalt tjukk i hue, og derfor prøver å finne en annen tolkning av utsagnet ditt, og da er det vel ikke så fjerntliggende å trekke inn de som faktisk har fått problemer sammen med bruken av rusmidlene, og gå ut i fra at det er disse du angriper. Men det siste innlegget ditt skulle jo være klargjørende i så måte.

Ben "relativt ressurssterk" Murphy

Rus er vel snarere noe de ha, enn noe de ønsker. Med konsekvenser tenker jeg mer på utstøtingen fra samfunnet, tigging, ikke ha noe jobb eller sted å bo osv. Dette var ment som respons til eras kommentar:

Opprinnelig lagt inn av era

Det er ikke bare å gå til legen og si jeg vil ha metadon, for et par år sia var det en grufull trend i oslo by, hæroinen fløyt og det var dyrere å få kjøpe ei sprøyte med hiv infisert blod enn en brukerdose, det var for mange eneste sjangs til å få metadon og i allefall få en verdig avslutning på livet.
Er du skada og har fortid eller er missbruker får du parasett, man er da ikke pushere i det norske helsevesen.
Det er årelange ventelister hos de få psykologene som er villig til å jobbe med narkomane, osv osv.

Er det virkelig mulig å være så tjukke i hue uten å ha dopa seg at man tror at noen ønsker å ha det sånn?

Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:26   #116
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri prøvd sterkere saker enn sprit, jeg har ikke engang vært i nærheten av det. Det vil si, jeg vet i alle fall ikke om at jeg har vært i nærheten av det. :naiv: Og jeg tåler det sikkert ganske dårlig i og med at jeg spydde første og eneste gangen jeg prøvde snus. Det var et par år siden.

Gammel 21-07-08, 00:34   #117
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Rus er vel snarere noe de ha, enn noe de ønsker. Med konsekvenser tenker jeg mer på utstøtingen fra samfunnet, tigging, ikke ha noe jobb eller sted å bo osv. Dette var ment som respons til eras kommentar:

Innlegget og siteringen min var ikke tydelig nok, my bad. Jeg prøver igjen:

For gruppen som tilsvarer relativt ressurssterke mennesker her på forumet er konsekvensen av rusmiddelbruk stort sett ikke noe annet enn rus, og dette er en ønsket konsekvens, og jeg tror stort sett ikke denne gruppen føler seg særlig truffet over å bli kalt tjukk i hue over sin rusmiddelbruk heller. Derfor er det ikke så rart om noen tolker ditt utsagn som et angrep på de andre, som har problemer som følge av og sammen med sin rusmiddelbruk.

Ben "This is an egg in a frying pan. Any questions?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:36   #118
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og mannen spiste en hasj-kake hver på Roskilde for lenge, lenge siden. Ble skikkelig fnisete fjortisser en times tid og ferdig med det. Har forsøkt å røyke hasj en enste gang i min ungdom og det frister fortsatt ikke til gjentakelse.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 01:18   #119
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 19-09-10 kl 18:59.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 01:30   #120
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nebbia, jeg har ingen problemer med å skjønne hva du mente, og at det var selve den første beslutningen du siktet til. Siden jeg ikke har brukt noen form for tyngre rus selv enn alkohol følte jeg meg heller ikke særlig truffet. Allikevel synes jeg det blir for lettvint å karakterisere disse menneskene som dumme, siden det er mange, altfor mange, grunner til at noen begynner med tunge og mindre tunge stoffer. Smarte mennesker kan også ha det forjævlig, og utenforliggende omstendigheter som ikke har noe med eget omløp i hodet kan veie tungt. Det er også en ganske stor gruppe der ute hvor alternativet "rusfritt" ikke er annet enn teoretisk, også fra barndommen av som følge av omgivelsenes rusbruk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.